avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 334 soluții astăzi
Forum Activitate martonkodok

Activitate martonkodok

daca cererea a fost receptionat prin email, atunci adresa exista, si clar se poate raspunde la ea
tot la adresa aia se trimite si clarificariile si numarul de inregistrare
Eu nu sunt de profesie sa dau doar asa in judecata pe cineva.
Sunt pasionat de digitalizare si comunicare prin email la distanta.

As face un formular pentru ei, care as pune pe masa la ei, si textul afarent asa sa faceti sa fie in regula sa fie trimis prin email. Dar pt asta imi trebuie un pic de ajutor cu un text de ex ce sa fie in formular ca cetateanul ii da dreptul si "consent"ul sa fie trimis prin email

ma poate ajuta cineva?
este in cerere deja acord pentru GDPR, al doilea formular de aici: [ link extern ]

eu expres am depus textul asa: "rog sa-mi fie trimis prin email" si au raspuns doar personal sau prin posta.

Ce raspuns sa le dau? Cum sa modific formularul pentru ei si sa le transmiteti asa trebuie sa lucrati.
M-am adresat Casei de Pensii Mures pe email sa-mi emite adeverinta cu stagiu de cotizare.

Am primit urmatorul raspuns:
"Avand in vedere prevederile Legii nr. 190 din 18.07.2018 privind punerea in aplicare a Regulamentului (UE) 679/2016 al Parlamentului European si al Consiliului Uniunii Europene din 27.04.2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 65/46/CE, adeverinta privind stagiul de cotizare nu poate fi transmisa prin e-mail, acesta se elibereaza la sediul insitutiei - ghiseul nr 5, titularului in baza cartii de identitate in original, imputernicitului acestuia prin procura sau se transmite prin posta la cererea acestuia."

Am doua intrebari?
- interzice/lasa legea sa fie trimis documentul prin email?
- lasa prin posta - comunicare simpla (fara recomandata etc...)?

Prin posta mult mai multe persoane pot avea foarte usor acces la datele personale de pe documentul trimis.

As vrea sa le trimit un raspuns, dar nu stiu cum sa argumentez.
Primaria Tirgu Mures imi zice ca legea nu lasa pe ei sa emite Certificat Fiscal "online".
Fac apel la ajutorul vostru, in a argumenta, sau le a trimite dovezi care sa justifice contrariul, intrun final sa-si dea seama ca ceea ce cerem este posibil in Romania, respectand legiile tarii. Va rog daca stiti legislatia in domeniu da-ti cu parerea si impreuna sa schimbam perceptia lor, sa facem primul pas in a digitaliza serviciile Primariei si cat mai multe operatiuni prin mediul online.
Intrebarea adresata a fost: Va rog sa-mi comunicati prin ce metoda se poate cere eliberarea unei certificat fiscal, online sau via serviciu electronic, fara a se prezenta la sediul Primariei.

Raspuns:
Va comunicam cele prevazute in legatura cu eliberarea unui certificat de atestara fiscala, care in legea 207/2015, privind Codul de procedura fiscala la art. 159 precizceaza .....
ART. 159
Certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal local
(1) Certificatul de atestare fiscală se emite de organul fiscal local, la solicitarea contribuabilului/plătitorului. Certificatul se emite şi la solicitarea autorităţilor publice în cazurile şi în condiţiile prevăzute de reglementările legale în vigoare, precum şi la solicitarea notarului public, conform delegării date de către contribuabil.
(2) Certificatul de atestare fiscală se eliberează pe baza datelor cuprinse în evidenţa creanţelor fiscale a organului fiscal local şi cuprinde obligaţiile fiscale restante şi, după caz, obligaţiile fiscale scadente până în prima zi a lunii următoare depunerii cererii, precum şi alte creanţe bugetare individualizate în titluri executorii emise potrivit legii şi existente în evidenţa organului fiscal local în vederea recuperării.
(3) Certificatul de atestare fiscală se emite în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data solicitării şi este valabil 30 de zile de la data emiterii.
(4) Certificatul de atestare fiscală emis în condiţiile prezentului articol poate fi prezentat în original sau în copie legalizată oricărui solicitant.
(5) Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor şi a mijloacelor de transport, proprietarii bunurilor ce se înstrăinează trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligaţiilor de plată datorate bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează, potrivit alin.
(2). Pentru bunul ce se înstrăinează, proprietarul bunului trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se înstrăinează bunul, cu excepţia cazului în care pentru bunul ce se înstrăinează impozitul se datorează de altă persoană decât proprietarul.
Din reglementarea in materie fiscala mai sus mentionata, nu rezulta posibilitatea de eliberare a unui certificat de atestara fiscala online.


Deci se poate citit ca ei au dat copy paste la lege prin care nu este stipulat ca nu se poate emite online.

Cum pot argumenta sa emita online?