Buna ziua.
Este stiut ca orice producator din Romania care ambaleaza si pune pe piata alimente si suplimente alimentare este supus anual mai multor controale de la diferite institutii pentru a verifica modul de productie si ambalare a acestora (sa fie realizate in conditii de igiena, informatiile de pe ambalaje sa corespunda cu continutul, gramajele inscrise pe etichete sa fie reale etc). Intrebarea mea este de ce controalele anuale realizate de BRML sunt intotdeauna urmate de o factura destul de mare.... nu este normal ca si aceasta institutie sa faca controalele fara sa perceapa taxe, ca si celelalte controale obligatorii care vin anual? Nu exista un contract legal incheiat cu aceasta institutie, prin care ei vin si ofera un serviciu pentru care platim, inspectiile sunt in fiecare an din initiativa acestora, ne aflam probabil in baza lor de date. Este o dovada de normalitate ca firmele producatoare sa fie verificate metrologic periodic, sa nu pacaleasca clientul la cantitate, dar nu inteleg de ce exista aceasta taxa perceputa la fiecare control. Se poate va rog, sa ma lamuriti? Va multumesc anticipat.
Avand in vedere faptul ca legislatia pe mediu este stufoasa si formulata neclar, va rog sa ma lamuriti cu privire la urmatoarele aspecte:
I.
Ordonanta de urgenta 74/2018 stabileste ca, incepand cu data de 01 ianuarie 2019, obligatiile privind raspunderea extinsa a producatorului se realizeaza:
a) individual, prin gestionarea propriilor ambalaje introduse pe piață națională;
b) prin intermediul unei organizații care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului, autorizate de către Comisia constituită potrivit Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Comisia, pe tip de material și pe tip de ambalaj, primar, secundar și pentru transport.
Valorificarea deseurilor de ambalaje puse pe piata, in mod individual se va putea face in continuare prin colaborare cu colectori de deseuri care valorifica deseurile de ambalaje in numele firmei sau presupune ELIMINAREA solutiilor individuale bazate pe “deseurile de ambalaje preluate de la detinatorii de deseuri”? Cum se va putea face mai concret valorificarea individuala prin gestionarea propriilor ambalaje introduse pe piata nationala?
II.
Daca firma producatoare are produse puse pe piata ambalate primar in sticla, acestea se considera ambalaje reutilizabile? Firma noastra nu va reutiliza recipientele de sticla, din motive de igiena (produsele vor fi ambalate in recipiente noi). In acest caz firma mai este obligata sa recupereze din piata ambalajele produselor spre refolosire/reumplere?