Multumesc pentru raspuns! Logic asa este sa faca mai departe, avand in vedere ca am refuzat suma de reparatie in regie proprie, numai ca legea le permite in continuare sa abuzeze si sa traga de timp, poate, poate accept o suma mai mica. Ultima data imi spuneau ca o sa analizeze si ei, cerand alte devizuri, o sa se mai uite inca o data pe devizul meu, etc. Problema este ca legea nu ii obliga la plata din momentul in care ai un deviz de la service-ul nepartener unde ai dus masina. La mine a trecut o luna, sper sa rezolvam cumva. Eu am primit oferta pana acum de maxim 1500 lei pentru epava, nu stiu daca o sa scoata ei mai mult, poate daca cel care face oferta este "cunoscut" Euroins. O sa incerc sa rezolv amiabil, mergand pe bunul simt al oamenilor, insa daca nu merge, exista si alte variante legale de urmarit.
O seara buna!
Dauna totala intervine, conform legii, in momentul in care valoarea reparatiei depaseste valoarea de piata a masinii, asta este clar, pentru ca asiguratorul nu are cum sa plateasca mai mult decat valoareaza masina, iar in acest caz ar trebui sa fie declarata dauna totala si sa se achite 75% din valoarea de piata a acesteia, in cazul de fata 9200 lei . Cum sa trimit acte doveditoare pentru reparatie? Am deviz de la service-ul unde s-a facut reconstatarea cu suma de 17500 lei, valoarea de piata a masinii fiind in valoare de 12000 lei, asa cum mi-a transmis inspectorul Euroins. Sa suport de la mine din buzunar diferenta dintre valoarea maxima de despagubire si reparatia. Si cum sa repar o masina cu 4000 lei, daca devizul este de peste 4 ori mai mare. Am refuzat oferta de reparatie in regie proprie.
Nu incerc sa scot eu bani mai multi de la asigurator, ci cat este legal. Ei doar incearca tertipuri pt a ma face sa accept o suma cat mai mica. Nu voi accepta niciodata, indiferent de vechimea masinii sa o repar cu piese la mana a doua, ca sa ma incadrez in suma lor de reparatie in regie proprie. Am cerut chiar oferte de la alte service-uri, partenere Euroins, si am primit sume care depasesc valoarea de piata a masinii, sau se apropie de aceasta, oricum de peste 70%, procent de la care, se declara dauna totala. Repet, avand in vedere sumele, normal era sa declare ei dauna totala ( nu tehnic vorbind, ci din punct de vedere financiar ), numai ca acestia cauta sa plateasca cat mai putin si se folosesc de orice alte "oferte" prin care sa ma convinga.
Este clar ca valoare de reparatie este mare si Euroins nu o sa o plateasca, iar eu nici atat, deci nu se va repara.
Multumesc!
Am urmatoarea speta: in urma unui accident ( opel meriva, an 2004 )din care eu am iesit pagubit, de o luna de zile incerc ca am o rezolutie finala pentru dosarul meu din partea asiguratorului Euroins ( asiguratorul vinovatului ) . Se pare ca se incearca o tergiversare continua. Am dus masina la un service autorizat, nu cu decontare directa, si de aici am primit un deviz in valoare de 17500 lei. Acest deviz a ajuns, bineinteles, la inspectorul de caz Euroins. Inspectorul, mi-a trimis email cu valoarea de piata a masinii, de 12346 lei si valoarea maxima de despagubire, de aprox. 9259.5 lei. Am intrebat telefonic daca este dauna totala, cum pare clar pentru toata lumea, avand in vedere ca valoarea din deviz depaseste valoarea de piata a masinii si mi-a spus ca nu este raspunsul final, o sa se uite si revine. Dupa cateva zile, m-am trezit cu urmatorul raspuns sec, un deviz facut de inspector/euroins cu valoarea de 4,142.98 lei si cu raspunsul de mai jos:
" Buna ziua!
Atasat oferta de regie proprie.
In cazul in care dumneavoastra considerati ca suma nu va este indestulatoare, va solicitam sa ne furnizati ducumentele doveditoare efectuarii reparatiei ( factura fiscala reparatie auto, deviz de reparatie auto, chitante de plata ).
In vederea incasarii sumei de bani, este necesar sa completati o cerere de despagubire, in care sa ne indicati coordonatele bancare, unde vom efectua plata. Cererea semnata se va depune la sediul central Euroins, Sos.Bucuresti Nord nr.10,Global City Business Park,Cladirea O13, Voluntari, Jud.Ilfov de luni-vineri intre orele 09.00-17.00.
O zi buna! "
Imi pare incredibila abordarea, mai ales ca este foarte clar faptul ca valoarea reparatiei din service este de peste 4 ori valoarea transmisa de ei ca reparatie in regie proprie. Telefonic mi-a spus, atunci cand i-am transmis ca nu pot sa fiu de acord, ca vor cere si ei un deviz de la un alt service. Cum poti face asta, daca masina nu se afla acolo. Am respins si pe email oferta lor, insa nu stiu la ce sa ma astept in continuare. In mod normal, logic, legal, trebuia sa am dauna totala, nu? Rog un raspuns avizat la aceasta speta.
In mod clar voi merge pana in panzele albe pentru a imi apara drepturile.
Astept un raspuns avizat.
Multumesc!