avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 915 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Ofertă regie proprie din partea asigurătorului, în ...
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Ofertă regie proprie din partea asigurătorului, în loc de daună totală. Ce am de făcut ca să fiu despăgubit în mod corect?

Am urmatoarea speta: in urma unui accident ( opel meriva, an 2004 )din care eu am iesit pagubit, de o luna de zile incerc ca am o rezolutie finala pentru dosarul meu din partea asiguratorului Euroins ( asiguratorul vinovatului ) . Se pare ca se incearca o tergiversare continua. Am dus masina la un service autorizat, nu cu decontare directa, si de aici am primit un deviz in valoare de 17500 lei. Acest deviz a ajuns, bineinteles, la inspectorul de caz Euroins. Inspectorul, mi-a trimis email cu valoarea de piata a masinii, de 12346 lei si valoarea maxima de despagubire, de aprox. 9259.5 lei. Am intrebat telefonic daca este dauna totala, cum pare clar pentru toata lumea, avand in vedere ca valoarea din deviz depaseste valoarea de piata a masinii si mi-a spus ca nu este raspunsul final, o sa se uite si revine. Dupa cateva zile, m-am trezit cu urmatorul raspuns sec, un deviz facut de inspector/euroins cu valoarea de 4,142.98 lei si cu raspunsul de mai jos:
" Buna ziua!
Atasat oferta de regie proprie.
In cazul in care dumneavoastra considerati ca suma nu va este indestulatoare, va solicitam sa ne furnizati ducumentele doveditoare efectuarii reparatiei ( factura fiscala reparatie auto, deviz de reparatie auto, chitante de plata ).
In vederea incasarii sumei de bani, este necesar sa completati o cerere de despagubire, in care sa ne indicati coordonatele bancare, unde vom efectua plata. Cererea semnata se va depune la sediul central Euroins, Sos.Bucuresti Nord nr.10,Global City Business Park,Cladirea O13, Voluntari, Jud.Ilfov de luni-vineri intre orele 09.00-17.00.
O zi buna! "

Imi pare incredibila abordarea, mai ales ca este foarte clar faptul ca valoarea reparatiei din service este de peste 4 ori valoarea transmisa de ei ca reparatie in regie proprie. Telefonic mi-a spus, atunci cand i-am transmis ca nu pot sa fiu de acord, ca vor cere si ei un deviz de la un alt service. Cum poti face asta, daca masina nu se afla acolo. Am respins si pe email oferta lor, insa nu stiu la ce sa ma astept in continuare. In mod normal, logic, legal, trebuia sa am dauna totala, nu? Rog un raspuns avizat la aceasta speta.
In mod clar voi merge pana in panzele albe pentru a imi apara drepturile.

Astept un raspuns avizat.
Multumesc!
Ultima modificare: Sâmbătă, 23 Decembrie 2017
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Brasi , utilizator 03:10, 27 Decembrie 2017
~ Conținut șters la cerere ~
Dauna totala intervine, conform legii, in momentul in care valoarea reparatiei depaseste valoarea de piata a masinii, asta este clar, pentru ca asiguratorul nu are cum sa plateasca mai mult decat valoareaza masina, iar in acest caz ar trebui sa fie declarata dauna totala si sa se achite 75% din valoarea de piata a acesteia, in cazul de fata 9200 lei . Cum sa trimit acte doveditoare pentru reparatie? Am deviz de la service-ul unde s-a facut reconstatarea cu suma de 17500 lei, valoarea de piata a masinii fiind in valoare de 12000 lei, asa cum mi-a transmis inspectorul Euroins. Sa suport de la mine din buzunar diferenta dintre valoarea maxima de despagubire si reparatia. Si cum sa repar o masina cu 4000 lei, daca devizul este de peste 4 ori mai mare. Am refuzat oferta de reparatie in regie proprie.
Nu incerc sa scot eu bani mai multi de la asigurator, ci cat este legal. Ei doar incearca tertipuri pt a ma face sa accept o suma cat mai mica. Nu voi accepta niciodata, indiferent de vechimea masinii sa o repar cu piese la mana a doua, ca sa ma incadrez in suma lor de reparatie in regie proprie. Am cerut chiar oferte de la alte service-uri, partenere Euroins, si am primit sume care depasesc valoarea de piata a masinii, sau se apropie de aceasta, oricum de peste 70%, procent de la care, se declara dauna totala. Repet, avand in vedere sumele, normal era sa declare ei dauna totala ( nu tehnic vorbind, ci din punct de vedere financiar ), numai ca acestia cauta sa plateasca cat mai putin si se folosesc de orice alte "oferte" prin care sa ma convinga.

Este clar ca valoare de reparatie este mare si Euroins nu o sa o plateasca, iar eu nici atat, deci nu se va repara.
Multumesc!
Ultima modificare: Vineri, 22 Decembrie 2017
Lucian Andries, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Este evident ca asiguratorul incearca sa traga spuza pe turta sa. Variantele pe care la aveti la indemana sunt cele precizate pe siteul asf-ului, respectiv:
În situația în care sunteți nemulțumit de modul de soluționare a dosarului dvs. de daună aveți la dispoziție următoarele modalități de acțiune:
• Conform legislației emise de către ASF- sectorul Asigurari, societățile de asigurare au obligația să aibă stabilite proceduri de soluționare a reclamațiilor, astfel încât vă puteți adresa cu reclamație direct la societatea de asigurare în cauză.
• Vă puteți adresa cu reclamație la ASF- sectorul Asigurari, care va analiza și soluționa reclamația dvs. conform prevederilor legale în vigoare.
• De asemenea, orice persoană care se consideră vătămată în drepturile sale, potrivit legislației din România, se poate adresa instanței de judecată pentru repararea prejudiciului.

Sursa: [ link extern ]
Deci, daca amiabil nu o scoateti la capat, urmatorul pas este reclamatia
[ link extern ]
Iar ultima solutie este instanta de judecata.
Buna ziua, am avut aceeași problemă dar cu Asirom. După 3 luni mi-au soluționat dosarul de dauna ptr ca service-ul nu era "partener cu ei si nu accesau baza lor de date. Valoarea de piață a masinii mele a fost 13.000, valoare deviz reparatie 15000. Mi s-a spus că este dauna totală si m-au intrebat daca doresc reparatia cu o sumă pana la valoarea de piață sau vreau soluționarea ca dauna totala. Am spus că vreau dauna totala si vreau sa păstrez "epava". A urmat procedura : au scos epava la licitație pe un site specializat timp de 5 zile lucrătoare, a fost o singura ofertă de 4000 lei. Rezultatul: am primit diferenta de bani dintre valoarea de piață și valoarea limitată adică 9000 lei si masina avariata. Aceasta este procedura. Fie va ofera o sumă sa o reoarati în regie proprie - 5000 era în cazul meu.....Avantajos ptr dvs este dauna totală.
Multumesc pentru raspuns! Logic asa este sa faca mai departe, avand in vedere ca am refuzat suma de reparatie in regie proprie, numai ca legea le permite in continuare sa abuzeze si sa traga de timp, poate, poate accept o suma mai mica. Ultima data imi spuneau ca o sa analizeze si ei, cerand alte devizuri, o sa se mai uite inca o data pe devizul meu, etc. Problema este ca legea nu ii obliga la plata din momentul in care ai un deviz de la service-ul nepartener unde ai dus masina. La mine a trecut o luna, sper sa rezolvam cumva. Eu am primit oferta pana acum de maxim 1500 lei pentru epava, nu stiu daca o sa scoata ei mai mult, poate daca cel care face oferta este "cunoscut" Euroins. O sa incerc sa rezolv amiabil, mergand pe bunul simt al oamenilor, insa daca nu merge, exista si alte variante legale de urmarit.
O seara buna!

Alte discuții în legătură

Tergiversare despagubire dauna casco mitrutpaul mitrutpaul Am avut o dauna si am incercat sa-mi repar masina pe polita casco. Cu toate ca masina este asigurata la suma de 3100 euro iar devizul emis de service(cu care ... (vezi toată discuția)
Buna ziua! dauna casco perfect cover. În data de 05.05.21 am avut un accident, am lovit ... Florin1010 Florin1010 Buna ziua! În data de 05.05.21 am avut un accident, am lovit in spate un autoturism, am completat constatere amiabila. Pe lângă RCA am și o polița Casco ... (vezi toată discuția)
Deviz dauna asigurator tgmm11 tgmm11 As vrea sa stiu, va rog, daca pot avea acces la devizul dupa care asiguratorul a evaluat cuantumul pagubei.Mi s.a pus la dispozitie doar nota de constatare. (vezi toată discuția)