avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 865 soluții astăzi
Forum Activitate Marius Obreja

Activitate Marius Obreja

Am deja certificat de moștenitor, în care am moștenit un autovehicul, era singura lui proprietate. Trebuie făcut altul pentru această problemă? Încă nu am reușit să aflu dacă fac sau nu parte dintr-un fond de pensii privat. Se pare că cei de la ASF dorm în papuci.
Bună ziua,
Am primit zilele trecute un plic cu mai multe documente din partea Allianz Țiriac, în legătură cu contribuția tatălui meu, decedat anul trecut, la fondul lor de pensii privat. Printre toate am anexată acolo și o cerere pentru a intra în posesia contribuției.
Prin notele explicative am constatat că pot primi banii printr-o plată unică sau, dacă fac parte dintr-un fond de pensii privat, singura posibilitate este să îmi fie transferată contribuția în contul meu. Dilema mea cea mai mare este că eu nu știu dacă fac sau nu parte dintr-un fond de genul ăsta, pentru că nu am semnat niciodată un contract de aderare. Am 23 de ani, am fost angajat deja în mai multe locuri.
Am citit că nu ar fi obligatoriu ca angajatul să semneze așa ceva și că poate fi repartizat automat. În regulă și până aici, dar am înțeles că ar trebui să primesc o situație a contribuțiilor mele, anual. Nu am primit niciodată.
Ridic această problemă pentru că nu știu cum să intru în posesia acestei contribuții, nu știu nici cum să aflu informațiile, am tot căutat dar părerile sunt împărțite. Practic pot intra în bucluc cu fals în acte.
Sper că nu m-am întins prea tare cu detaliile, vă mulțumesc anticipat!
Bună seara,
Am fost implicat într-un accident în data de 4 luna aceasta, mai exact am fost lovit din spate. Cel vinovat avea RCA la Asirom, am făcut amiabilă, am fost la constatare în data de 8 și în aceeași zi am dus mașina într-un service partener Asirom, mai exact la reprezentanță. Și domnul de la asigurare și cel de la service mi-au spus din start că este posibil să vorbim de o daună totală pentru că piesele sunt foarte scumpe. Luni, data de 14, mașina a întrat în atelier pentru reconstatare, iar cu ajutorul unui prieten mecanic de acolo am aflat că s-a făcut și devizul, care este scump. Ori 17.000 de lei, ori 24.000 cu absolut totul schimbat.
Cei de la Asirom încă nu au dat nici un semn, dar foarte probabil va fi considerată daună totală pentru că sunt sigur că devizul depășește valoarea la care au evaluat ei mașina.
Până aici e totul bine, însă am o serie de nedumeriri și nu pot sta liniștit. Care este metoda de calcul pentru evaluarea unui autovehicul? Vorbim despre un BMW Seria 3 din 2001, foarte bine dotat și întreținut. Se ia în considerare valoarea de pe piață? Chiar și în acest caz, același model de mașină slab dotată și cu motorizare inferioară costă 2000 de euro, în timp ce una similară cu a mea este dublu sau chiar mai mult.
Am înțeles că în caz de daună totală se plătește 75% din valoarea masinii și "epava" rămâne la mine. Să presupunem că îmi convine suma oferită de Asirom iar eu îmi repar mașina altundeva, cu piese din dezmembrări, mult mai ieftin față de devizul inițial. Va apărea mașina în vreo bază de date, o să am probleme să îi fac asigurare?
Dpdv tehnic mașina se poate face ca din fabrică, fără să fie compromise elemente de siguranță, doar că daună totală ar fi din cauza prețului foarte mare pe care îl cere service-ul.
Îmi cer scuze pentru postul destul de lung și că poate am sărit din idei. Aștept orice fel de sfaturi în ceea ce privește suma pe care ar trebui să o primesc sau alte probleme pe care aș putea să le întâmpin pe parcurs.

Mulțumesc anticipat!
Marius Obreja