avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 527 soluții astăzi
Forum Activitate justitiara17

Activitate justitiara17

Buna ziua,
in primul rand doresc sa va multumesc pentru raspunsuri.
Pe mine ma intereseaza (indiferent daca vorbim de legea 230/2007, de HOTARÂREA Nr. 1588 din 19 decembrie 2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007 sau orice alta lege in vigoare) daca nu cumva e foarte ilegal sa nu detii cont ca asociatie de proprietari???
Suntem o asociatie formata din 4 scari ale unui bloc de 4 etaje nu vorbim de 3 apartamente!!
Printre multe alte neregului sesizate deja si Primariei, in prezent suntem un numar de locatari care dorim sa efectuam plata prin cont bancar, iar administratora spune ca ea nu ne da nici un numar de cont ca nu e de acord sa avem cont si sa platim prin banca.
De ce suntem obligati sa fim la cheremul programului de incasari care este de o ora?
Sa nu imi spuneti sa facem plata prin mandat postal, pentru ca a incercat un vecin si banii s-au intors inapoi pe motiv ca titularul a refuzat sa ii primeasca!!
Eu atunci ma intreb retoric unde se tin depusi banii din fondul de rulment si reparatii care nu se ruleaza lunar, ce conturi sunt trecute pe contractele incheiate cu furnizorii cum ar putea fi executata silit (ce conturi s-ar popri) daca asociatia de proprietari nu are un cont bancar?

Multumesc!
Buna ziua,
Va adresez urmatoarele intrebari la care va rog respectuos sa imi raspundeti:
1) O asociatie de proprietari este OBLIGATA sa detina cel putin un cont bancar?( sau este la cheremul administratorului/presedintelui daca doreste sa faca sau nu cont?)
2) Daca da, as dori sa stiu daca aceste date bancare este obligatoriu a fi comunicate celor ce-l solicita?
3) Plata intretinerii lunare in acest cont(in ipoteza in care exista) se poate efectua de catre orice proprietar ce face parte din asociatia de proprietari?

Va rog sa imi comunicati daca este posibil si articolele din legile care fac referire la aceste aspecte.
Va multumesc in avans!
Buna ziua,
stiu ca aceasta intrebare a fost deja adresata de mai multe ori, insa raspunsul de a ne adresa Departamentului din cadrul Primariilor care se ocupa de relatia asociatiile de proprietari se pare ca este una perimata.
Astfel, vineri 20.04.2018 m-am prezentat (impreuna cu alti cativa colocatari si proprietari din scara blocului unde locuiesc) la Primaria sector 3, la departamentul mai sus mentionat pentru a depune o reclamatie cu privire la multele nereguli existente in cadrul asociatiei de proprietari din care facem parte.
Raspunsul primit a fost ca acest departament nu mai efectueaza in prezent munca de teren pentru a verifica neregulile deoarece "departamentul este in reorganizare si este mai greu".
Au precizat ca daca dorim, putem face o sesizare, iar ei cel mult pot verifica atestatul administratorului si fata de neregulile prezentate pot trimite cel mult niste informari administratorului/presedintelui despre cum este legal sa procedeze, insa au mentionat clar ca mai mult de atat nu pot face .
Am fost ghidati sa punem noi presiune pe administrator si presedinte, sa trimitem solicitari scrise prin posta cu confirmare de primire si sa ii schimbam prin adunare generala.
Din pacate in speta noastra acest lucru nu este posibil si s-a ajuns ca de 5 ani de zile aceasta asociatie sa nu a mai tina nici o sedinta de comitet executiv, desi s-a solicitat acest lucru de mai multi proprietari, nu s-a mai efectuat nici o adunare generala, nu avem fond de reparatii, avem restantieri cu restante de peste 5000 ron de peste 5 ani care nu sunt somati sau penalizati in vreun fel, avem cheltuieli lunare ce apar pe lista de intretinere insa nu pot fi justificate,se refuza comunicarea contului bancar, desi sunt cereri de la locatari care doresc plata prin banca.
Nu mai avem vicepresedinte de 2 ani (decedat), parte din cenzori s-au mutat iar in aceste conditii presedinta si administratora isi fac propriile norme, legi, fac abuzuri grosolane si raspund sfidator oricui "isi permite" sa le sesizeze multele probleme, ca pe ele nu le va schimba nimeni pana nu vor ele.
Este adevarat ca suntem un bloc de 4 etaje si din pacate mare parte din locatari sunt ori oameni foarte batrani ce nu se mai pot implica, ori chiriasi care nu au dreptul sau tragerea de inima de a transmite proprietarilor de fapt a problemele administrative sau tehnice ale blocului.
Intrebarea mea finala este:
mai exista vreo alta institutie, organ abilitat unde putem adresa astfel de sesizari si care poate verifica in mod real situatiile expuse mai sus, astfel incat sa ia si masuri de prevenire si solutionare, sau peste tot suntem pasati de la Ana la Caiafa fara nici o sustinere, incurajandu-se astfel fraudele si abuzurile pe banii, timpul si sanatatea celor buni platnici si corecti?
Va multumesc.