avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 557 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Unde pot reclama adminstrator si presedinte bloc ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Unde pot reclama adminstrator si presedinte bloc pentru nereguli?

Buna ziua,
stiu ca aceasta intrebare a fost deja adresata de mai multe ori, insa raspunsul de a ne adresa Departamentului din cadrul Primariilor care se ocupa de relatia asociatiile de proprietari se pare ca este una perimata.
Astfel, vineri 20.04.2018 m-am prezentat (impreuna cu alti cativa colocatari si proprietari din scara blocului unde locuiesc) la Primaria sector 3, la departamentul mai sus mentionat pentru a depune o reclamatie cu privire la multele nereguli existente in cadrul asociatiei de proprietari din care facem parte.
Raspunsul primit a fost ca acest departament nu mai efectueaza in prezent munca de teren pentru a verifica neregulile deoarece "departamentul este in reorganizare si este mai greu".
Au precizat ca daca dorim, putem face o sesizare, iar ei cel mult pot verifica atestatul administratorului si fata de neregulile prezentate pot trimite cel mult niste informari administratorului/presedintelui despre cum este legal sa procedeze, insa au mentionat clar ca mai mult de atat nu pot face .
Am fost ghidati sa punem noi presiune pe administrator si presedinte, sa trimitem solicitari scrise prin posta cu confirmare de primire si sa ii schimbam prin adunare generala.
Din pacate in speta noastra acest lucru nu este posibil si s-a ajuns ca de 5 ani de zile aceasta asociatie sa nu a mai tina nici o sedinta de comitet executiv, desi s-a solicitat acest lucru de mai multi proprietari, nu s-a mai efectuat nici o adunare generala, nu avem fond de reparatii, avem restantieri cu restante de peste 5000 ron de peste 5 ani care nu sunt somati sau penalizati in vreun fel, avem cheltuieli lunare ce apar pe lista de intretinere insa nu pot fi justificate,se refuza comunicarea contului bancar, desi sunt cereri de la locatari care doresc plata prin banca.
Nu mai avem vicepresedinte de 2 ani (decedat), parte din cenzori s-au mutat iar in aceste conditii presedinta si administratora isi fac propriile norme, legi, fac abuzuri grosolane si raspund sfidator oricui "isi permite" sa le sesizeze multele probleme, ca pe ele nu le va schimba nimeni pana nu vor ele.
Este adevarat ca suntem un bloc de 4 etaje si din pacate mare parte din locatari sunt ori oameni foarte batrani ce nu se mai pot implica, ori chiriasi care nu au dreptul sau tragerea de inima de a transmite proprietarilor de fapt a problemele administrative sau tehnice ale blocului.
Intrebarea mea finala este:
mai exista vreo alta institutie, organ abilitat unde putem adresa astfel de sesizari si care poate verifica in mod real situatiile expuse mai sus, astfel incat sa ia si masuri de prevenire si solutionare, sau peste tot suntem pasati de la Ana la Caiafa fara nici o sustinere, incurajandu-se astfel fraudele si abuzurile pe banii, timpul si sanatatea celor buni platnici si corecti?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Florian59 , utilizator 16:55, 17 August 2024
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Convocati dvs o Adunare Generala.Faceti un convocator,discutati cu oamenii,cine nu poate sa vina sa dea imputernicire.Sa va semneze si in convocator.Puneti afisul la loc vizibil,treceti pe el si ordinea de zi ''Alegeri presedinte,comitet,admin si comisie de cenzori'.
Daca la adunare nu aveti 50%+1, puneti alt anunt cu alta AD peste 1 saptamana.Atunci se vor lua hotararile numai de catre cei prezenti.Faceti alegerile,afisati apoi PV al adunarii peste tot si instiintati furnizorii,banca si pe restul proprietarilor cine va fi administrator,unde se va plati intretinerea,intre ce ore...etc.
Apoi somati presedintele si fostul admin. sa va predea stampila,actele.Nu vor...plangere la politie.Tineti cont ca peste tot vi se va cere o copie a PV al AD.Asa ca aveti grija sa se scrie clar tot.
Art.23/legea 230:
(4) Pentru situaţii speciale sau de maximă urgenţă, adunările generale extraordinare ale asociaţiei pot fi convocate oricând de către comitetul executiv sau de către cel puţin 20% din numărul proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari.
(5) Proprietarii trebuie anunţaţi, prin afişare la loc vizibil sau pe bază de tabel nominal convocator, asupra oricărei adunări generale a asociaţiei de proprietari, cu cel puţin 7 zile înainte de data stabilită, inclusiv cu privire la ordinea de zi a adunării generale. Ordinea de zi anunţată se poate completa prin hotărâre a adunării generale.
Ultima modificare: Marți, 24 Aprilie 2018
vali m, utilizator
Din expunerea dv rezulta ca presedintele de asociatie nu exercita cu respect si cu buna credinta obligatiile aferente functiei si nici dispozitiile in vigoare
Conform dispozitii in vigoare adunarea generala poate fi convocata
L nr 230/2007
Articolul 23
(2) Adunarea generala este alcatuita din toti proprietarii membri ai asociatiei de proprietari.
(3) Adunarea generala ordinara se convoaca fie de presedintele asociatiei de proprietari, fie de comitetul executiv.
(4) Pentru situatii speciale sau de maxima urgenta, adunarile generale extraordinare ale asociatiei pot fi convocate oricand de catre comitetul executiv sau de catre cel putin 20% din numarul proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari.

Serviciul specializat din primarue detine obligatia legal prevazuta sa exercite controlul asupra activitatii asociatiilor de proprietari
Articolul 52
(1) Consiliile locale ale municipiilor, oraselor, comunelor si ale sectoarelor municipiului Bucuresti sprijina activitatea asociatiilor de proprietari pentru realizarea scopurilor si sarcinilor ce le revin, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
(2) Consiliile locale organizeaza in cadrul aparatului propriu un compartiment specializat in sprijinirea si indrumarea asociatiilor de proprietari.

Articolul 53
(1) Compartimentele specializate infiintate in cadrul autoritatii publice locale indruma si sprijina proprietarii pentru a se constitui in asociatii de proprietari.
(2) Consiliile locale ale municipiilor, oraselor, comunelor si ale sectoarelor municipiului Bucuresti indruma si sprijina asociatiile de proprietari pentru indeplinirea obligatiilor locale ce le revin asupra proprietatii comune.
Articolul 55
Consiliile locale, cu sprijinul aparatului propriu al consiliilor judetene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, exercita controlul asupra activitatii financiar-contabile din cadrul asociatiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociatiei de proprietari.

Pentru solutionare sesizati oficial viceprimarul responsabil de serviciul sprijinire si indrumare asociatii de proprietari/locatari
Daca la nivelul primariei locale va confruntati cu reticenta sesizati oficial departamentul administratie publica locala din cadrul MAI
Interesant, chiar se pot implica cei din primarie ?

ynocentta a scris:

Din expunerea dv rezulta ca presedintele de asociatie nu exercita cu respect si cu buna credinta obligatiile aferente functiei si nici dispozitiile in vigoare
Conform dispozitii in vigoare adunarea generala poate fi convocata
L nr 230/2007
Articolul 23
(2) Adunarea generala este alcatuita din toti proprietarii membri ai asociatiei de proprietari.
(3) Adunarea generala ordinara se convoaca fie de presedintele asociatiei de proprietari, fie de comitetul executiv.
(4) Pentru situatii speciale sau de maxima urgenta, adunarile generale extraordinare ale asociatiei pot fi convocate oricand de catre comitetul executiv sau de catre cel putin 20% din numarul proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari.

Serviciul specializat din primarue detine obligatia legal prevazuta sa exercite controlul asupra activitatii asociatiilor de proprietari
Articolul 52
(1) Consiliile locale ale municipiilor, oraselor, comunelor si ale sectoarelor municipiului Bucuresti sprijina activitatea asociatiilor de proprietari pentru realizarea scopurilor si sarcinilor ce le revin, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
(2) Consiliile locale organizeaza in cadrul aparatului propriu un compartiment specializat in sprijinirea si indrumarea asociatiilor de proprietari.

Articolul 53
(1) Compartimentele specializate infiintate in cadrul autoritatii publice locale indruma si sprijina proprietarii pentru a se constitui in asociatii de proprietari.
(2) Consiliile locale ale municipiilor, oraselor, comunelor si ale sectoarelor municipiului Bucuresti indruma si sprijina asociatiile de proprietari pentru indeplinirea obligatiilor locale ce le revin asupra proprietatii comune.
Articolul 55
Consiliile locale, cu sprijinul aparatului propriu al consiliilor judetene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, exercita controlul asupra activitatii financiar-contabile din cadrul asociatiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociatiei de proprietari.

Pentru solutionare sesizati oficial viceprimarul responsabil de serviciul sprijinire si indrumare asociatii de proprietari/locatari
Daca la nivelul primariei locale va confruntati cu reticenta sesizati oficial departamentul administratie publica locala din cadrul MAI

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Refuz constituire asociație de proprietari de către administrator florentinazara florentinazara Buna seara Va aduc la cunostinta urmatoarele probleme Suntem o asociatie de locatari fara presedinte, fara comitet executiv, un cenzor care l-a numit ... (vezi toată discuția)
Cum pot rezolva o problemă în lipsa unui președinte al asociației simona chirac simona chirac buna ziua ,ma numesc s Simona, locuiesc intr un bloc cu cinci scari,fiecare scara are propria asociatie de proprietari cu presedinte de scara,comitet etc .La ... (vezi toată discuția)
Modalitate primire-predare acte in cadrul asociatiei de proprietari ContSters285581 ContSters285581 Suntem o asociatie de locatari din Bucuresti sector 4. Am ales un presedinte de bloc in data de 09.03.2013 (mentionez ca nu aveam asa ceva, nici ... (vezi toată discuția)