avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1330 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Modalitate primire-predare acte in cadrul asociatiei ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Modalitate primire-predare acte in cadrul asociatiei de proprietari

Suntem o asociatie de locatari din Bucuresti sector 4. Am ales un presedinte de bloc in data de 09.03.2013 (mentionez ca nu aveam asa ceva, nici cenzor...nimic)
Aveam un administrator de bloc.
Am constatat ca aveam la radet si apa nova restante in valoare de 140.000 lei
D-nul Administrator nu doreste sa predea actele si nici stampila asociatiei,acestea au stat tot timpul la el
Am depus plangere la politie,nu s-a prezentat,am mers la Primaria de sector ei nu ne pot ajuta
Cum putem face rest in primul rand de stampila,pentru ca ne trebuie la Radet si Apa nova pentru reesalonare
va multumesc
:frantic:
#-o
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 14:26, 20 Martie 2013
Potrivit art.10 din Legea nr. 230/2007 legea asociaţiilor de proprietari "Proprietarii au dreptul să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi au acces, la cerere, la orice document al acesteia". art. 13*) Veniturile obţinute din exploatarea proprietăţii comune aparţin
asociaţiei de proprietari. Aceste venituri alimentează fondurile speciale ale asociaţiei de proprietari pentru reparaţii şi investiţii cu privire la proprietatea comună şi nu se plătesc proprietarilor. Lista acestor venituri, precum şi cheltuielile aferente lor sunt prezentate semestrial într-un raport afişat la avizierul asociaţiei de proprietari." art. 23 alin. (1) Dupã adunarea generalã de constituire a asociaţiei de proprietari va avea loc cel puţin o datã pe an, în primul trimestru, o adunare generalã a proprietarilor membri ai asociaţiei. Responsabilitatea cu privire la neconvocarea a cel puţin unei adunãri generale a proprietarilor aparţine membrilor comitetului executiv, inclusiv preşedintelui asociaţiei de proprietari.Adunarea generalã ordinarã se convoacã fie de preşedintele
asociaţiei de proprietari, fie de comitetul executiv. Pentru situaţii speciale sau de maximã urgenţã, adunãrile generale extraordinare ale asociaţiei pot fi convocate oricând de
cãtre comitetul executiv sau de cãtre cel puţin 20% din numãrul proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari. Proprietarii trebuie anunţaţi, prin afişare la loc vizibil sau
pe bazã de tabel nominal convocator, asupra oricãrei adunãri generale a asociaţiei de proprietari, cu cel puţin 7 zile înainte de data stabilitã, inclusiv cu privire la ordinea de zi a adunãrii generale. Ordinea de zi anunţatã se poate completa prin hotãrâre a
adunãrii generale. art.. 24 Adunarea generalã poate adopta hotãrâri, dacã majoritatea
proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari (jumãtate plus unu) sunt prezenţi personal sau prin reprezentant legal. Hotãrârile adunãrilor generale se consemneazã în registrul de
procese-verbale al asociaţiei de proprietari, se semneazã de cãtre toţi membrii comitetului executiv şi se comunicã, în scris, tuturor proprietarilor.
ART. 36
Administratorul, persoanã fizicã sau juridicã, are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) prestarea serviciilor în mod profesional;
b) gestionarea bunurilor materiale şi a fondurilor bãneşti;
c) efectuarea formalitãţilor necesare în angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea şi întreţinerea clãdirii, derularea şi urmãrirea realizãrii acestor contracte;
d) asigurarea cunoaşterii şi respectãrii regulilor cu privire la proprietatea comunã;
e) gestionarea modului de îndeplinire a obligaţiilor cetãţeneşti ce revin proprietarilor în raport cu autoritãţile publice. Obligaţiile cetãţeneşti sunt cele stabilite, potrivit legii, de adunarea
generalã a proprietarilor;
f) îndeplinirea oricãror alte obligaţii expres prevãzute de lege.

ART. 55
Consiliile locale, cu sprijinul aparatului propriu al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, exercitã controlul asupra activitãţii financiar-contabile
din cadrul asociaţiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociaţiei de proprietari.

ART. 56
(1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
b) neîndeplinirea atribuţiilor de cãtre preşedinte, membrii comitetului executiv, cenzori, administrator de imobil;

(4) Constatarea contravenţiilor prevãzute de prezenta lege, fãcutã la sesizarea oricãrei persoane interesate, precum şi aplicarea sancţiunilor corespunzãtoare se fac de cãtre persoanele împuternicite de Inspectoratul de Stat în Construcţii şi de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, de primari sau de împuterniciţii acestora."

am inteles toate aceste aspecte,problema este ca NU SUNTEM ASOCIATIE DE PROPRIETARI CI LOCATARI
Acest administrator a adus un minus la radet de 120.000 lei, si NU VREA SA PREDEA ACTELE SI STAMPILA
Efectiv suntem legati de maini si picioare,pentru ca radetul si apa nova nu vor sa faca reesalonare sa platim restantele intrucat ne trebuie stampila.
nu stiu ce sa facem legal,si cum putem recupera de la acest om actele in primul rand, pe urma banii .............care nu este deloc mica

UN AVOCAT PE ACEASTA TEMA???????
Mai faceti o plangere la politie iar la primarie ar trebui sa va ajute ,ori cu un control ori sa va trimita un jurist.Este imposibil sa nu poata sa faca ceva, la primarie depuneti sesizare scrisa,impreuna cu procesul verbal al adunarii generale si raspunsul de la furnizori (prin care va aduc la cunostinta debitele si ca nu pot reesalona fara stampila ).eventual solicitati si un control contabil pentru a va lamuri de ce ati ajuns cu aceste datorii la furnizori .Pana la urma daca nu se rezolva dati stampila pierduta in monitorul oficial si obtineti una noua si demarati formalitatile de trecere la asociatie de proprietari .
Ultima modificare: Miercuri, 20 Martie 2013
CRINA1, utilizator
O stampila noua se face pe baza de CIF, dupa stiinta mea. Or aceasta asociatie, nefiind de proprietari, nu are nici CIF, nu are nimic.
Trebuie sa faceti demersuri urgente pentru a va constitui in asociatie de proprietari si apoi, din aceasta pozitie, sa puteti demara celelalte actiuni, esalonarea platilor la furnizori, plangere penala impotriva administratorului etc.

Incercati ce v-a sugerat si @crina1 cu primaria si politia.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Radet ne-a oprit apa pt ca administratorul nu a plătit facturi din feb 2018 dayana50012000 dayana50012000 Buna ziua. Pe scurt va povestesc ca, RADET Bucuresti ne-a oprit apa pt facturi neplătite din feb 2018 in prezent figuram cu restante de 27 000 RON. ... (vezi toată discuția)
Imobil cu apa oprita pentru neplata facturilor iar actele asociatiei lipsesc corinaarh corinaarh Buna ziua, As avea nevoie de putina indrumare pentru a iesi din situatia disperata in care inteleg acum ca ne-au adus propria naivitate si neglijenta, dar si ... (vezi toată discuția)
Infiintare asociatie de proprietari roenen roenen Vreau sa stiu daca in procesul verbal al Adunarii de Constituire, ca de altfel si celelalte p.v. necesare infiintarii unei Asociatii de Proprietari, termenul ... (vezi toată discuția)