avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 298 soluții astăzi
Forum Activitate Adi Virlan

Activitate Adi Virlan

Buna dimineata,
Principalele schimbari, o interpretare personala:
- garantia pe ambalajul rimar reutilizabil (0.5 lei/ambalaj)
- cresterea obiectivelor de valorificare incepand cu 1.01.2019 (oiectiv global 65%
- limitarea posibilitatii de realizare in mod individual a obiectivelor. Nu se mai pot realiza obiectiveleprin coectori sau cu deseuri achizitionate de la terti (generatori). Nu este clar daca se iau in considerare deseurile rovenite din activitatea proprie. Probabil se va reglementa prin metodologia de aplicare care ar trebuie sa fie publicata in termen de 120 de zile.
- se impun conditii de autorizare a OTR-urilor - constituite in SA, cu actionari obligatoriu din randul producatorilor/importatorilor, care au introdus pe piata in anul anterior celui pentru care se solicita autorizarea minim 10.000 tone ambalaje, OTR-urile trebuie sa gestioneze prin portofoliul de clienti minim 10.000 tone in anul pentru care se solicta autorizarea si sa cosntituie o garantie de 2.000.000 ei in contul AFM, garantie care va asigura plata contributiei in cazul in care OTR-ul nu isi va ideplini obiectivele. De asemenea se cosntituie obligatia OTR-urilor de a accepta in sistemul de gestionare a ambalajelor toti clientii care solicita acest lucru, indiferent de tipul si cantitatea de ambalaj supusa contractarii. Conform noilor conditii de autorizare este posibil ca la 1.01.2019 numarul de OTR-uri sa se diminueze masiv, in momentul de fata cred ca doar 2 organizatii de transfer indeplinesc conditiile impuse.
- se reglementeaza modul de stabilire a tarifelor de gestionare a deseurilor de ambalaje - tarifele se vor stabili in functie de costurile medii de colectare, sortare, depozitare temporara si valorificare. Stabilireatarifelor medii intra in sarcina autoritatior de mediu, a autoritatilor locale prin contractele de delegare a serviciilor de salubrizare. Tarifele praticate de OTR vor fi diferite pe fluxuri de provenienta a deseurilor - din mediul industrial/comert si de la populatie (operarea sistemelor de colectare separata)
- impune producatorilor raportarea ambalajelor pe material (carton/plastic/sticla/metal/emn) si pe tip (primar, secundar, de transport)
- revine autoritatilor locale obligatia de a implementa sistemele de colectare separata in aria administrativa, de delegare a contratelor de operare a acestor sisteme, de stabilire a criteriilor de performanta in caietele de sarcini
Acestea sunt cele mai importante modificari aduse prin noua ordonanta. Modul cum se vor implementa noile obligatii, atat la nivelul autoritatilor locale cat si in modelul de business al producatorilor, ramane de vazut.


CLAUDIU LASCOSCHI a scris:

Vedeti daca va dau aviz.

Buna dimineata,

Despre ce aviz este vorba si cine il emite?
Autoritatile competente - Ministerul Mediului, ANPM, AFM - si-au declinat responsabilitatea, considerand operatorul ca fiind singurul responsabil de incadrarea unui echipamante in sau in afara scopului Directivei.
Se incadreaza centrala termica pe gaz si cazanul pe combustibil solid cu automataizari (panou de control+ventilator evacuare gaze arse) in scopul Directivei si a OUG 5/2015?
Redau definitia ecipamanetului electric si electronic din OUG 5/2015:
echipamente care sunt dependente de curenţi electrici sau câmpuri electromagnetice pentru a funcţiona corespunzător şi echipamente pentru generarea, transferul şi măsurarea acestor curenţi şi câmpuri, proiectate pentru utilizarea la o tensiune nominală de maximum 1.000 de volţi, pentru curent alternativ, şi 1.500 de volţi, pentru curent continuu.
Conform definitiei, pot fi incadrate respectivele echipamente in scopul Directivei/OUG 5/2015? Trebuie avut in vedere ca lista de EEE prezentata in cele doua acte normative nu este limitativa, ci reprezinta un indrumar.
Multumesc,