Contabilitatea se poate tine de o persoana ce are cunostinte economice in domeniu.Bilantul insa se semneaza de o persoana cu studii economice superioare.
Daca ati amanat plata ratelor 3 luni, mai puteti amana 6 luni anul acesta , dupa aparitia formularisticii in acest scop.E prevazut un termen de depunere a cererii 15.03.2021 si sa nu fi avut restante in trecut.
Pentru comisioanele incasate detinatorul platformei raporteaza niste venituri din comisioane pe codul fiscal al PFA cu care v ati inregistrat initial. Conteaza si daca platforma este din tara sau strainatate, exista obligatii pe tva daca platforma e din afara. Va trebuie cod special de tva indiferente de plafonul vanzarilor si sa achitati 19% in Romania.
Asadar, daca functionati pe firma, se pare ca trebuie sa schimbati utilizatorul.
De redactarea documentelor se poate ocupa un avocat ce are si competenta depunerii ptr dvs. a documentelor necesare la ONRC.Daca va ocupati personal de problema asta cu siguranta se poate prezenta la ONRC oricare dintre dvs , avand o imputernicire.
Pentru a nu avea probleme cu privire la existenta unei denumiri identice apartinand altei societati, puteti rezerva dvs aceasta denumire pentru a fi in deplina legalitate.
Cum se procedeaza pentru a inregistra o marca ?
In vederea inregistrarii nationale a marcii se parcurg urmatoarele etape:
1. Solicitarea de „Cercetare documentara” in baza de date OSIM
Aceasta etapa nu este una cu caracter obligatoriu. Prin efectuarea unei cercetari documentare, beneficiarii acestui serviciu pot lua o decizie corectã referitoare la înregistrarea denumirilor dorite ca marci. Va salveaza de cheltuieli nedorite, cum ar fi: reclama pentru o marca apartinând altcuiva (mai ales în cazul ziarelor, revistelor, detergentilor, bauturilor, produselor cosmetice) si daunele care ar trebui platite in cazul utilizarii unei denumiri deja existenta ca marca.
Cercetarile documentare sunt realizate atat in baza nationala de date, constituita din marci si cereri de inregistrare de marci, cat si in baza de date internationala, constituita din marci si cereri de inregistrare de marci, avand Romania ca tara desemnata pentru protectie.
2. Depunerea cererii de inregistrare la OSIM
Depunerea cererii reprezinta rezervarea denumirii, siglei, culorilor, a domeniilor de activitate desfasurate sub marca respectiva (solicitata pe una sau mai multe clase de produse si servicii). Din momentul depunerii cererii, marca este protejata provizoriu, avand anterioaritate in fata cererilor depuse ulterior.
3. Examinarea cererii de catre Examinatorul OSIM
In termen de 3 luni cererea este analizata de un examinator, care decide asupra inregistrarii marcii.
Rezultatul poate fi:
- dispunerea publicarii marcii in Buletinul Oficial de Proprietate Industriala, urmand ca pe parcursul unei perioade de 3 luni de la publicare orice persoana interesata sa poata depune Opozitie la inregistrarea marcii.
- examinatorul decide refuzarea cererii, emite un Aviz de Refuz Provizoriu, situatie in care titularul elaboreaza un Punct de Vedere prin care sa sustina prin argumente inregistrarea marcii sale.
*La fel se procedeaza si in cazul in care se formuleza o Opozitie la inregistrarea marcii.
4. Dupa desfasurarea acestor etape, se dispune a se elibera certificatul de inregistrare.
Marca dumneavoastra se va bucura de protectie pe o perioada de 10 ani, urmand ca dupa aceasta perioada a se solicita reinnoirea protectiei pentru mai multe perioade succesive de cate 10 ani
Procedura de inregistrare dureaza aproximativ 12 luni din momentul depunerii cererii la OSIM
In vederea inregistrarii marcii avem nevoie de:
1.datele de identificare ale titularului persoana fizica sau juridica
2.reprezentare grafica in format electronic (imagine JPEG/JPG) pentru marcile combinate/figurative ce se va atasa cererii de inregistrare si va fi reprezentata in Buletinul Oficial de Proprietate Industriala
3.indicarea domeniilor de activitate pentru care se doreste inregistrarea
I
Taxe inregistrare marca
Pentru inregistrare marci taxele legale percepute de catre OSIM sunt reprezentate de:
- inregistrarea cererii de inregistrare a unei marci in valoare de 36 RON
- publicarea cererii de inregistrare a unei marci in valoare de 108 RON in varianta alb negru si 684 RON in varianta color
- examinarea cererii de inregistrare a unei marci pentru o singura clasa 396 RON alb – negru, 684 RON color, aici adaugandu-se taxa pentru fiecare clasa suplimentara in valoare de 180 RON iar in cazul in care marca are un element figurative sau o grafica speciala 108 RON
- eliberarea certificatului de inregistrare: 180 RON
Alte situatii procedurale:
- reinnoirea marcii pentru o clasa in varianta alb-negru 432 RON, in varianta color 720, iar pentru fiecare clasa suplimentara 180 RON iar pentru grafica speciala/element figurativ:108 RON
- examinare opozitie – 216 RON pentru 1 clasa de activitate, respectiv 108 RON pentru fiecare clasa suplimentara
- examinarea contestatiei solicitantului impotriva unei situatii de respingere sau admitere partiala: 540 RON
Urmeaza factura de stornare a acestuia tot cu 19% la momentul finalizarii apartamentului.
Ulterior, daca ati negociat livrarea apartamentului cu 5% si indepliniti acele conditii pentru cota redusa de tva, factura finala va fi intocmita cu 5%.
Microintreprinderea trebuie sa depaseasca plafonul de 300.000 lei si ulterior depasirii plafonului devine platitoare de tva pentru tranzactiile urmatoare, deci nu pentru cea cu apartamentul.Facturile urmatoare se emit cu tva dupa inregistrarea in scopuri de tva.
Detinerea si prezentarea registrului de control autoritatilor sunt obligatorii, iar nerespectarea acestei reguli atrage dupa sine anumite sanctiuni. Pentru a intra in legalitate, o firma nou infiintata trebuie sa-si achizitioneze registrul in cel mult 30 de zile de la infiintare.
In cazul in care firmele nu reusesc sa-si procure documentul in aceasta perioada, risca sa fie sanctionate cu o amenda cuprinsa intre 500 si 1.000 de lei.
Daca persoana controlata refuza sa prezinte registrul unic la solicitarea organelor de control specializate, amenda este cuprinsa intre 1.000 si 2.000 de lei.
Din cele mentionate, rezulta ca trebuie sa cam stea la sediu,sa nu cumva sa vina alta institutie in control.
Personal cred insa ca e la mica intelegere, daca predati Registrul si il recuperati repede, nu vad o problema.