Evident ca trebuie autorizatie, si evident ca dvs veti plati! blocul este prevazut cu hidroizolatie, nu cu sarpanta, si nici macar in instanta nu veti putea obliga proprietarii sa va construiasca sau sa va plateasca sarpanta. Despre lipsa autorizatiei nici nu poate fi vorba!! Nu stiu ce ati inteles din topicul asta, si nici ce au inteles cei ce v-au raspuns, insa nu aveti cum sa construiti pe banii vecinilor o sarpanta fara autorizatie. Si nici cu autorizatie fara acordul lor. Este o cheltuiala majora, si nu este necesara!
Sarpanta o puteti construi doar cu autorizatie de constructie altfel intrati in altele... De ce picura apa si unde picura, de ce n-are scurgere s.a.m.d. Nu mai zic de situatia in care ajunge jos si distruge alte bunuri sau care accidenteaza pe cineva.
Blocul este cu acoperis terasa, urgenta este repararea hidroizolatiei, somati in scris asociatia sa ia masuri, precizati neaparat caracterul urgent al situatiei, sa aveti si confirmare de primire. Daca nu aveti nicio reactie alegeti Dumneavoastra oferta din mai multe, reparati, platiti si actionati asociatia in instanta pentru recuperare. Pentru eficienta hidroizolatia se face pe toata suprafata tronsonului, nu doar in coltul afectat!!!
Claudia-Elena Mardare a scris:
Terasa blocului reprezinta parte comuna pentru intretinerea careia trebuie sa contribuie toate apartamentele din bloc, nu doar cele de la ultimul etaj. Depuneti o solicitare scrisa de reparare a terasei, presedintelui blocului, solicitand raspuns scris in termen legal, si stampila cu numar de inregistrare pe exemplarul dv. Puteti depune o sesizare si la primaria de care apartineti, iar daca acestea nu dau roade, actionati asociatia in instanta!
De ce aceste reparații nu se achită din Fondul de Reparații, respectând Legea 230/2007, art. 45, alin.3, știind că, de exemplu, în Asociația mea, există un Fond de Reparații de ... 1 miliard de lei vechi, iar pe scara mea nu s-a zugrăvit de peste 30 de ani ? Ce fac șefii noștri, nu folosesc banii pentru a plăti reparațiile din blocurile Asociației noastre ?
Pentru a vedea că reparațiile se plătesc, logic, doar din Fondul de Reparații (mai ales dacă sunt în cont peste 1 miliard de lei vechi), citez din legislația din domeniu:
Legea 230/2007, art.45, alin.3: „Plățile pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune se vor face din Fondul de Reparații.”
Aceeași lege spune că sumele din Fondul de Penalizări și cele din Fondul de Chirii sau alte venituri, se vor utiliza numai pentru reparații și pentru investiții în părțile comune ale Asociației.
Același articol 45, alin.3 arată că sumele anuale au fost cerute ilegal dacă n-au fost hotărâri ale Adunărilor Generale ANUALE ! CITEZ: „Comitetul Executiv va pregăti și va prezenta Adunării Generale SUMA ANUALĂ necesară pentru constituirea sau completarea acestui fond.”
Buna seara . Eu sunt administrator iar prin fisa postului sau contractul de prestari servicii exista si intretinerea din punct de vedere tehnic a cladirii , condominiului automat si a partilor comune ( subsol, casa scarii, acoperis ) in buna stare . Deci administratorul la sesizarea scrisa a dumneavoastra este obligat sa va aduca minim 3 oferte ( pe care le puteti obtine chiar dumneavoastra daca cunoasteti firme si mai mult rezultatele finale ale unor astfel de lucrari ) . Acestea se analizeaza si se ia o hotarire de catre Comitetul executiv . Corect este ca fiecare tronson sa plateasca pentru acoperisul lui . Asa cum dumneavoastra ati contribuit pe CPI sau SU la cheltuieli de reparatii a instalatiilor de la subsol sau zugravit casa scarii , asa si toti prorietarii de sub dumneavoastra trebuie sa achite c/v lucrari hidroizolatie acoperis si tot ce cuprinde terasa , aticurile , scurgerea , burlanele , etc . Dupa aprobarea lucrarilor ,a costurilor si a modalitatii de recuperare ( ma refer la rate ) sunt afisate in listele de plata lunare . Daca exista un Fond de Reparatii se foloseste acesta urmind ca in timp sa se reconstitue . La fiecare Adunare Generala a proprietarilor Asociatiei se pun in discutie problemele urgente - reparatii , investitii etc , prin acel Buget de venituri si cheltuieli , buget ce trebuie respectat .
Va puteti adresa Biroului de relatii din Primarie care va trimite o adresa catre Asociatia de Proprietari prin care le aduce la cunostinta ca intr-un anumit termen trebuie sa rezolve problema . Vor fi pusi in situatia de a informa Primaria de ce au rezolvat . Succes
sa ne intelegem, nimeni nu poate fi obligat sa construiasca sarpanata! Inafara ca este foarte scumpa, blocul e prevazut cu terasa si hidroizolatie, nu sarpanta. daca vreti, va faceti dvs pe banii dvs. Vecinii dvs sunt obligati la refacerea hidroizolatiei, si atat.
Buna seara!
Din punct de vedere legal, legislatia urmeaza in scurt timp a se schimba.
[ link extern ]
[ link extern ]
Proiect de Lege privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor. Este trimis la promulgare, apoi se va publica in Monitorul Oficial.
lamentul condominiului
extras:
Art.22. - (1) Proprietarii din condominii trebuie să adopte un
document scris cu privire la regulile şi condiţiile de folosinţă a părţilor
comune ale condominiului şi normele de conduită şi bună vecinătate
dintre proprietari, numit regulament al condominiului.
(2) Regulamentul condominiului se iniţiază de către preşedintele
asociaţiei sau de către comitetul executiv al asociaţiei de proprietari, se
dezbate şi se adoptă în adunarea generală a asociaţiei de proprietari cu
acordul majorităţii proprietarilor din condominiu, şi este adus la
cunoştinţă, prin afişare la avizier sau prin înmânarea unei copii
conforme a acestuia, tuturor proprietarilor, în termen de 7 zile de la
adoptare.
(3) Regulile de folosinţă a proprietăţii comune nu vor fi afectate de
schimbarea titularului dreptului de proprietate.
(4) Regulamentul condominiului nu poate impune nicio restricţie
exercitării drepturilor proprietarilor în afara celor care sunt justificate
prin destinaţia imobilului, aşa cum este prevăzută în proiectul tehnic şi
cartea tehnică a construcţiei.
(5) Toţi proprietarii, precum şi chiriaşii din condominiu sau
persoanele care sunt găzduite pe perioadă determinată în condominiu
sunt obligaţi să respecte regulamentul de condominiu. Responsabilitatea
informării chiriaşilor şi a persoanelor care tranzitează condominiul
referitor la prevederile regulamentului condominiului aparţine
proprietarului.
(6) În cazul nerespectării regulamentului condominiului de către
unul dintre proprietari sau chiriaşi, ceilalţi proprietari pot sesiza
preşedintele şi/sau comitetul executiv al asociaţiei de proprietari, cu
privire la aceste nereguli.
Secţiunea a 2-a
Obligaţiile proprietarilor din condominii
Art.30. - (1) Proprietarii din condominii au obligaţia să notifice
preşedintelui orice schimbare intervenită în structura şi numărul
membrilor familiei prin deces, căsătorii sau naşteri, persoanele luate în
spaţiu, precum şi locatarii/comodatarii ca urmare a închirierii sau a
împrumutării locuinţei.
(2) Notificarea prevăzută la alin.(1) se face în scris în termen de 10
zile de la schimbarea intervenită, de la luarea în spaţiu, respectiv de la
semnarea contractului de închiriere/comodat.
(3) În condiţiile prezentei legi şi cu respectarea prevederilor
legislaţiei în vigoare privind calitatea în construcţii, proprietarul este
obligat să menţină proprietatea sa individuală, locuinţă sau spaţiu cu altă
destinaţie decât aceea de locuinţă, în stare bună din punct de vedere
tehnic şi funcţional, pe propria cheltuială. Niciun proprietar, chiriaş sau
angajat al asociaţiei de proprietari nu poate încălca, afecta sau prejudicia
dreptul de proprietate comună sau individuală a celorlalţi proprietari din
condominiu şi nu poate afecta funcţionarea normală şi întreţinerea
condominiului.
(4) În cadrul proprietăţii individuale, proprietarul are obligaţia să
păstreze şi să întreţină în stare de funcţionare şi siguranţă spaţiile
interioare, echipamentele şi instalaţiile din dotarea tehnică a proprietăţii
individuale, respectiv instalaţiile sanitare, de încălzire, canalizare,
alimentare cu energie electrică, gaz, apă, precum şi altele de această
natură, pe cheltuiala sa, astfel încât să nu aducă prejudicii celorlalţi
proprietari din condominiu.
(5) Dacă proprietarul unei locuinţe ori al unui spaţiu cu altă
destinaţie provoacă daune oricărei părţi din proprietatea comună sau din
proprietatea individuală a altui proprietar din condominiu, respectivul
proprietar are obligaţia să repare stricăciunile sau să suporte cheltuielile
pentru lucrările de reparaţii.
Proprietarii sunt obligaţi să ia măsuri pentru consolidarea şi
modernizarea condominiului, modernizarea echipamentelor, instalaţiilor şi
dotărilor aferente, montarea contoarelor pentru individualizarea consumurilor
la nivel de proprietate individuală, reabilitarea termică în scopul creşterii