avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 740 soluții astăzi
Forum Activitate AlexandruLucaConstantin

Activitate AlexandruLucaConstantin

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ma vad nevoit sa renunt la acest thread, deoarece am luat la cunostinta ca administratorul asociatiei urmareste acest forum si nu vreau sa ii dau idei. Rog un admin sa stearga postarea daca este posibil. Daca nu, sa ii fie de bine domnului administrator al asociatiei mele. O zi buna
Multumesc, voi reveni cu continuarea. Cat despre citat, imi cer scuze, e primul thread pe care il deschid.
Ce ziceti dvs are sens, doar ca socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ. Doamna nu a numit nici un vicepresedinte, cu toate acestea stampila asociatiei a fost folosita in continuare formal pe listele de plata(fara semnatura). Voi consulta in masura in care mi se va permite registrul de ag, unde ar trebui sa apara componenta comitetului. Din cate stiu, daca iti dai demisia din functia de presedinte, nu esti exclus automat din comitetul executiv. Deci dna ar trebui, daca nu exista o decizie scrisa, sa fie in continuare membra in comitet. Concluzia este ca pe tabel cheltuielile au fost impartite “conform deciziei comitetului executiv”(asa scrie acolo) si nimeni nu vrea sa isi asume. Administratorul zice si el, ziceti si dvs ca nu are nicio treaba, cenzorul zice la fel, face pe nevinovatul. Vedem unde se ajunge.
Intrebare: daca eu mi-am facut treaba in interiorul celor 10 zile si am trimis contestatia prin recomandata cu confirmare de primire, conteaza cand o primesc ei sau daca o refuza atat timp cat a fost trimisa la timp?
Multumesc ca va faceti timp sa ma ajutati, o seara placuta!

Adam Grecu a scris:

Nu fiti asa de dur...
Chestiunea sta cam asa:
In AG in care a fost ales com. ex, si comisia de cenzori, precum si alte hotarari care s-au discutat si aprobat - pentru membrii care nu au fos prezenti, se intocmeste de cate mb. com. ex o informare prin care se aduce la cunostinta componenta com. ex. si presedintele ales, a comisiei de cenzori si presedintele, daca este cazul.
De altfel la toate AG trebuie sa se procedeze la fel.
Bun, daca presedinta a demisionat, sa-i fie de bine. Demisia este un act unilateral de vointa, nu se discuta, nu se motiveaza, nu este necesar sa se aprobe de catre cineva.. Se intocmeste un act de demisie, se inregistreaza la registratura asociatiei si se aduce la cunostinta celorlalti mb. ai com. executiv.
Inainte de a termina cu presedentia, fostul presedinte numeste un vicepresedinte, dinte membrii com. ex. care sa continuie activitatea asociatie. Legea "spune" ca dupa trecerea a 90 de zile, trebuie convocata o AG extraordinara avand ca ordine de zi principala, completarea com. executiv si alegerea unui nou presedinte (dintre mb. com. ex. nou ales/completat).
Daca aveti probleme cu un cenzor nepriceput, incercati sa-l schimbati. Poate gasiti o firma specializata. Nu poate sa coste prea mult!

Nici nu vreti sa stiti ce inseamna o asociatie de proprietari fara un presedinte, in general fara conducere, cenzor bun.
Retineti inca un lucru, foarte important: administratorul - persoana fizica, PFA sau firma specializata, nu are niciun rol in toata povestea aceasta. el este angajat de catre com. ex. sa va administreze asociatia, nu sa tzina registrele, sa faca copii si sa le distribuie pe nu stiu unde...
Doamna fosta presedinta, am spus mai sus ce trebuia sa faca, inainte de a demisiona. Daca nu a procedat asa, ori nu cunoaste legislatia, ori alt ceva. Trebuia sa numeasca un "vice", sa-i predea stampila, registrele si ce mai are un presedinte prin dulapuri, sa-i invete cum se organizeaza o AG extraordinara, sa reintregeasca com. ex., sa aleaga un nou presedinte.

Asadar, nici vorba sa desfiintati asociatia, de altfel nici legal nu se poate face, adica sa dispara obiectul de activitate, ceea ce nu se poate, chiar asa de simplu.

Stima, AG.

Sigur voi reveni cu deznodamantul, ceea ce va mai dura o vreme. Deocamdata am o nelamurire: componenta comitetului executiv nu ar trebui sa reprezinte un secret. Nimeni din conducere nu are obligatia sa imi spuna care sunt membrii comitetului?domnul cenzor arunca mingea la dl administrator si viceversa. Pana la urma administratorul(angajat din exterior fiind) a propus sa imi aduca acel registru al adunarilor generale. Chiar asa de greu o fi sa se insire 3 nume?
Pe unul din exemplarele predate membrilor comitetului(cei de care stiam eu), domana respectiva, fosta presedinte, mi-a intors rapid biletul cu un inscris care spune ca dansa din septembrie nu mai este nici presedinte(si-a dat demisia) nici membra a comitetului.
Cred ca cea mai buna solutie, facand deja cateva adunari generale in care toata lumea a refuzat sa fie presedinte, ar fi desfiintarea asociatiei

Adam Grecu a scris:

Nu va suparati, membrii com. ex. se aleg, doar intr-o AG a membrilor. Acest lucru se consemneaza in PV al adunarii. Dintre mb. com. ex. se alege presedintele. Este posibil ca in aceeasi AG sa se aleaga si mb. comisiei de cenzori.
Administratorul se angajeaza de catre com. ex. Salariul acestuia trebuie sa "incapa" in suma aprobata in BVC.
Daca o sa fiti amabil, poate o sa ne informati si pe noi cum ati rezolvat chestiunea - prin adaugarea la acest topic, sa ne aducem aminte despre ce a fost vorba.
Stima, AG.

Update: toti cei din comitetul executiv sustin ca nu fac parte din comitetul executiv. Trebuie sa existe, totusi, o hotarare scrisa care sa dovedeasca exact cine face parte din comitet. Cumva hotararea au luat-o dansii, dar nu si-o asuma
Stiu cum se calculeaza, initial s-a calculat corect la o prima lista afisata, care a rezistat o zi(cenzorul a dispus inlaturarea ei). 2 din 3 membri ai comitetului executiv sunt de acord cu mine(de aici se intelege ca cenzorul taie si spanzura si nu a fost o hotarare luata de comitet, ci de dansul). Administratorul a fost adus in bloc de d-ul cenzor, deci sunt “pe felie”.
Am fost la posta si am trimis recomandate cu confiramre de primire atat membrilor comitetului cat si asociatiei ca entitate separata. Le voi inmana si personal un exemplar, just in case.
Adam grecu

1. Asociatia este pe o singura scara infiintata, de altfel nu avem in titlul adresei “bl x, sc y”. Mai este in continuare un bloc, dar nu avem nimic in comun cu dansii
2. Lucrarea legata de tevi este strict in scara noastra, la teava mare, comuna, de scurgere, care trece prin bai
3. Avand o singura scara, s-a repartizat doar pe scara noastra. Mai mult decat atat, dansii zic ca fiecare coloana de apartamente si-a platit reparatiile si nu intreaga asociatie. Acest lucru nu este conform cu legea si nu exista vreo hotarare a adunarii generale in acest sens. Acoperisul, de exemplu, s-a facut pe jumatate acum 6 ani si a platit toata lumea. Acum se face cealalta jumatate(sper) si plateste toata lumea. Acoperisul, la fel ca pluvialele(pe care vor sa le imparta tot pe coloana ca si cost) intra la parti comune.
4. Nu exista nicio hotarare in acest sens, dar la ce fel de oameni sunt si cum se joaca cu hartiile, datele, etc, nu cred ca vor avea vreo retinere in a fabrica una post factum

Chiar acum intocmesc contestatia la lista de cheltuieli. Voi inmana fiecaruia din cei trei ce alcatuiesc comitetul executiv cate un exemplar si ca sa fiu sigur, cred ca ma duc pana la posta si trimit si recomandate cu confirmare de primire.

Daca dansii specifica in raspuns ca ar fi trecuta data limita pt contestatie(ma astept si la asta, nu degeaba a pus 19 pe lista), mai am dreptul de a-i chema in instanta?

Multumesc


ynocentta a scris:

Initial incercati sa solutionati amiabil cu membrii comitetului executiv
Chiar daca nu aveti presedinte,ar fi trebuit ca prerogativele acestuia sa fie preluate provizoriu de unul dintre membrii comitetului executiv


Am incercat sa discut amiabil cu dl cenzor, dl administrator si o dna din comitetul executiv, fara nici un rezultat(am tot calmul din lume si degeaba).
Ei o dau acum cotita, cum ca nu am cui sa ii dau contestatia, ca nu mai e nici comitet executiv(au spus chiar ca eu as face parte din comitetul executiv-fals). Multe lucruri nu sunt facute ca la carte, de ex pe nici un tabel nu apare semnatura cenzorului
Buna ziua.
Am sa va povestesc pe scurt: ma aflu in intr-un conflict civilizat cu asociatia de proprietati de la blocul in care locuiesc. Motivul? S-a spart o teava de la baie sub mine si alta s-a infindat la parter. Reparatiile, in valoare de 1100 ronau fost initial distribuite corect la toata asociatia. Ulterior cenzorul a cerut inlaturarea listei si afisarea uneia noi la vizier pentru ca, chipurile, cea veche nu era cu cheltuielile repartizate conform legii(a afisat concomitent si un printscreen al definitiei partii comune ce nu poate fi definita ca spatiu, de la art 3, care in opinia dansului se potrivea cu situatia de fata..nimic mai fals). Prima lista au afisat-o in data de 26.6 si cea de-a doua in 27.6. Problema este ca pe cea de-a doua lista, pe care vreau sa o contest, scria “data afisarii 19.6”, ceea ce este eronat. Si nici nu era semnata la momentul afisarii de nimeni(nici de cenzor, nici de administrator si nici de presedinte pentru ca NU MAI AVEM, a demisionat). Ce e de facut? Eu am 10 zile pentru contestarea ei la asociatie de la data afisarii. Ei pot sa vina cu lista semnata pe care scrie “19 .6”, termenul fiind astefel depasit. Am poze cu listele pe telefon, telefonul pastrand si data efectuarii pozelor. Urmeaza sa ii chem in instanta si vreau nu gresesc nimic. Va multumesc