avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 340 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Dată “greșită” pe tabelul de cheltuieli la ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Dată “greșită” pe tabelul de cheltuieli la bloc, cu scopul anulării dreptului de a face contestație în 10 zile de la afișare. Ce e de făcut?

Buna ziua.
Am sa va povestesc pe scurt: ma aflu in intr-un conflict civilizat cu asociatia de proprietati de la blocul in care locuiesc. Motivul? S-a spart o teava de la baie sub mine si alta s-a infindat la parter. Reparatiile, in valoare de 1100 ronau fost initial distribuite corect la toata asociatia. Ulterior cenzorul a cerut inlaturarea listei si afisarea uneia noi la vizier pentru ca, chipurile, cea veche nu era cu cheltuielile repartizate conform legii(a afisat concomitent si un printscreen al definitiei partii comune ce nu poate fi definita ca spatiu, de la art 3, care in opinia dansului se potrivea cu situatia de fata..nimic mai fals). Prima lista au afisat-o in data de 26.6 si cea de-a doua in 27.6. Problema este ca pe cea de-a doua lista, pe care vreau sa o contest, scria “data afisarii 19.6”, ceea ce este eronat. Si nici nu era semnata la momentul afisarii de nimeni(nici de cenzor, nici de administrator si nici de presedinte pentru ca NU MAI AVEM, a demisionat). Ce e de facut? Eu am 10 zile pentru contestarea ei la asociatie de la data afisarii. Ei pot sa vina cu lista semnata pe care scrie “19 .6”, termenul fiind astefel depasit. Am poze cu listele pe telefon, telefonul pastrand si data efectuarii pozelor. Urmeaza sa ii chem in instanta si vreau nu gresesc nimic. Va multumesc
Ultima modificare: Joi, 5 Iulie 2018
Manuela Rășină, administrator
Initial incercati sa solutionati amiabil cu membrii comitetului executiv
Chiar daca nu aveti presedinte,ar fi trebuit ca prerogativele acestuia sa fie preluate provizoriu de unul dintre membrii comitetului executiv


ynocentta a scris:

Initial incercati sa solutionati amiabil cu membrii comitetului executiv
Chiar daca nu aveti presedinte,ar fi trebuit ca prerogativele acestuia sa fie preluate provizoriu de unul dintre membrii comitetului executiv


Am incercat sa discut amiabil cu dl cenzor, dl administrator si o dna din comitetul executiv, fara nici un rezultat(am tot calmul din lume si degeaba).
Ei o dau acum cotita, cum ca nu am cui sa ii dau contestatia, ca nu mai e nici comitet executiv(au spus chiar ca eu as face parte din comitetul executiv-fals). Multe lucruri nu sunt facute ca la carte, de ex pe nici un tabel nu apare semnatura cenzorului
Pentru a va da un raspuns cat de cat, as vrea sa-mi spuneti:
- asociatia are mai multe blocuri, scari?
- lucrarea respectiva s-a produs doar in scara dvs. ?
- costul altor reparatii, cum s-a repartizat pana acum, doar in scara in care s-a produs defectiunea sau pe intreaga asociatie?
- aveti vre-o hotarare in AG sau regulament intern cu privire la repartizarea costurilor unei reparatii?
As vrea sa inteleg toate aceste chestiuni, altfel discutam, "discutii".
In alta ordine de idei, la dvs. in asociatie, este un fel de - hai sa ne facem ca respectam legislatia. Bazati-va pe reclamatii scrise. Daca o sa observati ca nu puteti sa va intelegeti, tot ce ne-ati scris mai sus, informati primaria localitatii - vedeti ca au acolo un birou/serviciu asociatii de proprietari/locatari. Niste inspectori de la primarie, au sa faca o vizita la asocuiatia dvs. Poate va gaseste si pe dvs. disponibil, poate mai anuntati si alti vecini sa va sustina.
Mult succes!
Adam grecu

1. Asociatia este pe o singura scara infiintata, de altfel nu avem in titlul adresei “bl x, sc y”. Mai este in continuare un bloc, dar nu avem nimic in comun cu dansii
2. Lucrarea legata de tevi este strict in scara noastra, la teava mare, comuna, de scurgere, care trece prin bai
3. Avand o singura scara, s-a repartizat doar pe scara noastra. Mai mult decat atat, dansii zic ca fiecare coloana de apartamente si-a platit reparatiile si nu intreaga asociatie. Acest lucru nu este conform cu legea si nu exista vreo hotarare a adunarii generale in acest sens. Acoperisul, de exemplu, s-a facut pe jumatate acum 6 ani si a platit toata lumea. Acum se face cealalta jumatate(sper) si plateste toata lumea. Acoperisul, la fel ca pluvialele(pe care vor sa le imparta tot pe coloana ca si cost) intra la parti comune.
4. Nu exista nicio hotarare in acest sens, dar la ce fel de oameni sunt si cum se joaca cu hartiile, datele, etc, nu cred ca vor avea vreo retinere in a fabrica una post factum

Chiar acum intocmesc contestatia la lista de cheltuieli. Voi inmana fiecaruia din cei trei ce alcatuiesc comitetul executiv cate un exemplar si ca sa fiu sigur, cred ca ma duc pana la posta si trimit si recomandate cu confirmare de primire.

Daca dansii specifica in raspuns ca ar fi trecuta data limita pt contestatie(ma astept si la asta, nu degeaba a pus 19 pe lista), mai am dreptul de a-i chema in instanta?

Multumesc
Am inteles.
Chestiunea este mult mai simpla.
Asa cum ati si exemplificat, lucrarile de reparatii, trebuiesc repartizate tuturor proprietarilor, proportional cu suprafata utila a locuintei - punct!
Lucrarea despre care vorbiti, suma de 1100 lei se imparte la suprafata totala a scarii, rezultand lei/mp pe suprafata utila. Acest rezultat se inmulteste cu suprafata utila a fiecarui proprietar rzultand chiar suma repartizata. In acest fel adunand toate repartizarile, sa ajunge la suma de la care s-a plecat, respectiv 1100 lei.
Aceasta inteleg o repartizare conform Legii. Daca cenzorul dvs. cunoaste alt mod de repartizare, sa o spuna sau sa mai citeasca prev. L 230/2007 sau mai bine prev. HG 1588/2007, care detaliaza tote felurile de repartizari a cheltuielilor intr-0 as. proprietari.
Celelalte discutii nu au sens, se pare ca atat cenzorul cat si membrii com. ex. nu agreeaza prev. legale, deoarece detin apartamente cu suprafata utila mai mare, astfel ca sumele repartizate lor sunt mai mari...
Explicatile toate aceste chestiuni si daca nu va intelegeti, mergeti la primarie!
Daca nici in acest caz nu se rezolva, da mergeti in instanta - parca ziceati ca aveti ceva foto. Trebuie sa va implicati si vecinii!
Ultima modificare: Marți, 3 Iulie 2018
Adam Grecu, utilizator

Alte discuții în legătură

La fondul de reparatii al blocului gestionarea lui trebuie sa fie de acord proprietarii Dana Gilly Dana Gilly Buna ziua locuiesc in Floresti Cluj intr-un bloc de locuinte presedintele sta si el cu mine in bloc ,administatia este o firma banii stransi pentru fondul de ... (vezi toată discuția)
Coloane apa pluviala andradaa andradaa Buna ziua, as dori sa intreb intr-o asociatie cu 4 scari dintre care la numai 2 s-au inlocuit coloanele de apa pluviala repartizarea cheltuieliilor se va face ... (vezi toată discuția)
Salarii asociatie de proprietari ContSters235906 ContSters235906 stie cineva se salarii se acorda pentru cei trei muschetari:\"B-)presedinte,contabil-casier,cenzor?\" ..de curiozitate. MultumescB-) (vezi toată discuția)