avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 368 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... La Fondul de reparatii al blocului gestionarea lui ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

La Fondul de reparatii al blocului gestionarea lui trebuie sa fie de acord proprietarii

Buna ziua locuiesc in Floresti Cluj intr-un bloc de locuinte presedintele sta si el cu mine in bloc ,administatia este o firma banii stransi pentru fondul de reparatii ii cheltuie presedintele cum vrea el fara intrebe sau sa convoace adunare generalaeste in regula asta..la .un apartament care este firma si intra din strada trebuie sa platim noi curatenia pe scari d-na care face curatenie fiind nevasta presedintelui...in loc sa platim 10 lei de apart cat s-a stabilit asa platim in plus
Cel mai recent răspuns: BEN46 , utilizator 12:11, 4 Mai 2019
ART. 71 din legea 196/2018
(1) Anul fiscal si exercitiul financiar al asociatiei de proprietari este anul
calendaristic. Excedentele anuale rezultate din executia bugetelor de venituri si
cheltuieli, ramase neutilizate la finele exercitiului bugetar, se reporteaza in anul
urmator cu aceeasi destinatie.
(2) Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au obligatia sa aprobe un fond
de reparatii anual, necesar pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune.
Comitetul executiv fundamenteaza si prezinta adunarii generale suma anuala
necesara pentru constituirea sau completarea fondului de reparatii, care se
alimenteaza in avans, in transe lunare egale, prevazute in lista de plata a cheltuielilor
asociatiei de proprietari. Fondul de reparatii este utilizat numai pentru consolidarea
condominiului, reabilitarea termica, cresterea calitatii ambiental-arhitecturale a
constructiilor, precum si pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune.
(3) Sumele incasate pentru constituirea fondului de reparatii se depun, in
conformitate cu prevederile prezentei legi, in contul asociatiei de proprietari prevazut
la art. 20 alin. (1).
(4) Pentru incasarea fondului de reparatii, administratorul elibereaza chitanta
nominala separata.

(5) In termen de 5 zile de la incetarea contractului de administrare, administratorul
este obligat sa prezinte, in conditiile prevazute la art. 69 alin. (1), presedintelui
asociatiei de proprietari si cenzorului/comisiei de cenzori contabilitatea fondului de
reparatii, a fondului de rulment si sa o transfere noului administrator.
ART. 85
Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei
cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de
intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta
energetica, modernizare la partile de constructii si instalatii aflate in/si pe proprietatea
comuna,
astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de
asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa,
canalizare, incalzire, energie electrica; echipamente de echilibrare hidraulica a
instalatiilor; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul -
partea de instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul;
tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele;
acoperisul si altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere;
personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru
administrator, contabil, instalator, electrician, portar, ingrijitor, personalul care
asigura curatenia etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori
persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si cenzorului/comisiei
de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; cheltuieli cu
produse si accesorii pentru curatenie, alte servicii administrative catre proprietatea
comuna.
Nu procedeaza corect, legal, acest presedinte, dupa parerea mea si din ce spuneti dvs....
Ultima modificare: Vineri, 3 Mai 2019
Ionut.ion, utilizator
Fondul de reparatii este obligatoriu.Nu se convoaca adunare generala pt orice cheltuiala.S-a ales un presedinte si un comitet care sa va reprezinte interesele....
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
As completa cele scrise de @vali m:
Fondurile - de orice natura ar fi acestea, sunt prevazute in proiectul de BVC (intocmit de catre com. executiv), prezentat in AG a membrilor, discutat si supus hotararii menbrilor. Odata ce a fost aprobat de catre AG, acesta devine un pretios instrument de lucru al as. proprietari.
Ca presedintele sau mai stiu eu cine, dispune de aceste sume cum doreste dumnealui, este o alta problema, la fel ca si chestiunea cu firma si nevasta presedintelui...
Ingrijitorul de cladiri trebuie sa fie angajat cu cim, iar costurile cu cheltuiala salariala se va repartiza tuturor proprietarilor, proportional cu suprafata utila a locuintelor - fara exceptie.
Sfatuiesc autoarea topicului sa discute cu vecinii si sa convoace o AG a membrilor si acolo sa hotarasca toate aceste chestiuni, eventual schimbarea din functie a presedintelui uzurpator..., si asa cum afirma @vali m, trebuie sa aveti incredere in conducerea dvs., altfel este anarhie.
Nu uitati ca cenzorul as. prop. vizeaza toate referatele privind lucrarile de reparatii necesare, adica certifica ca aceste lucrari chiar sunt necesare si sunt executate regulamentar.
Multumesc pentru raspunsuri nu a fost nici o adunare generala si se pare ca multora nu le pasa prefera sa fie de partea presedintelui ..
Chiar dacă sunt... Dacă dvs. contestări lista de plata, acele sume...aveti sanse de castig la un eventual proces cu asociatia ( asta daca ati epuizat celelalte metode de a va intelege ).
Cititi legea 196/2018 si decideți ce faceti mai departe- platiti in continuare si domnul poate face ce doreste ( App.de asta, un prieten a pățit ceva asemanator si, după un control, au descoperit datorii de cateva apr.1 miliard vechii, banii ce au ajuns la adm... si acum se judecă pentru recuperarea lor si au mai si plătit ceva facturi sa nu închidă utilitățile...) sau acționari*
Ultima modificare: Vineri, 3 Mai 2019
Ionut.ion, utilizator

Alte discuții în legătură

Bună ziua!locuiesc ,de câțiva ani,la bloc!am o nedumerire...aga ... Codleanca Codleanca Bună ziua!Locuiesc ,de câțiva ani,la bloc!Am o nedumerire...AGA are dreptul să hotărască ca așa-zișii responsabili de scară,să fie scutiți de ... (vezi toată discuția)
Zugrăvit scari asociatie de propietari jeni0 jeni0 Buna ziua Am si eu cateva intrebari :Cum se împart cheltuielile pt zugrăvirea scărilor in cadrul unei asociații de proprietari ?Daca la prima întâlnire ... (vezi toată discuția)
S-au executat lucrări de reabilitare termică a scării de bloc, cum se împarte cheltuiala? Naty21 Naty21 Bună ziua S-au executat lucrări de reabilitare termică a scării de bloc,cum se împarte cheltuiala? (vezi toată discuția)