avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 610 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Dată “greșită” pe tabelul de cheltuieli la ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Dată “greșită” pe tabelul de cheltuieli la bloc, cu scopul anulării dreptului de a face contestație în 10 zile de la afișare. Ce e de făcut?

Buna ziua.
Am sa va povestesc pe scurt: ma aflu in intr-un conflict civilizat cu asociatia de proprietati de la blocul in care locuiesc. Motivul? S-a spart o teava de la baie sub mine si alta s-a infindat la parter. Reparatiile, in valoare de 1100 ronau fost initial distribuite corect la toata asociatia. Ulterior cenzorul a cerut inlaturarea listei si afisarea uneia noi la vizier pentru ca, chipurile, cea veche nu era cu cheltuielile repartizate conform legii(a afisat concomitent si un printscreen al definitiei partii comune ce nu poate fi definita ca spatiu, de la art 3, care in opinia dansului se potrivea cu situatia de fata..nimic mai fals). Prima lista au afisat-o in data de 26.6 si cea de-a doua in 27.6. Problema este ca pe cea de-a doua lista, pe care vreau sa o contest, scria “data afisarii 19.6”, ceea ce este eronat. Si nici nu era semnata la momentul afisarii de nimeni(nici de cenzor, nici de administrator si nici de presedinte pentru ca NU MAI AVEM, a demisionat). Ce e de facut? Eu am 10 zile pentru contestarea ei la asociatie de la data afisarii. Ei pot sa vina cu lista semnata pe care scrie “19 .6”, termenul fiind astefel depasit. Am poze cu listele pe telefon, telefonul pastrand si data efectuarii pozelor. Urmeaza sa ii chem in instanta si vreau nu gresesc nimic. Va multumesc
Ultima modificare: Joi, 5 Iulie 2018
Manuela Rășină, administrator
Ce ziceti dvs are sens, doar ca socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ. Doamna nu a numit nici un vicepresedinte, cu toate acestea stampila asociatiei a fost folosita in continuare formal pe listele de plata(fara semnatura). Voi consulta in masura in care mi se va permite registrul de ag, unde ar trebui sa apara componenta comitetului. Din cate stiu, daca iti dai demisia din functia de presedinte, nu esti exclus automat din comitetul executiv. Deci dna ar trebui, daca nu exista o decizie scrisa, sa fie in continuare membra in comitet. Concluzia este ca pe tabel cheltuielile au fost impartite “conform deciziei comitetului executiv”(asa scrie acolo) si nimeni nu vrea sa isi asume. Administratorul zice si el, ziceti si dvs ca nu are nicio treaba, cenzorul zice la fel, face pe nevinovatul. Vedem unde se ajunge.
Intrebare: daca eu mi-am facut treaba in interiorul celor 10 zile si am trimis contestatia prin recomandata cu confirmare de primire, conteaza cand o primesc ei sau daca o refuza atat timp cat a fost trimisa la timp?
Multumesc ca va faceti timp sa ma ajutati, o seara placuta!

Adam Grecu a scris:

Nu fiti asa de dur...
Chestiunea sta cam asa:
In AG in care a fost ales com. ex, si comisia de cenzori, precum si alte hotarari care s-au discutat si aprobat - pentru membrii care nu au fos prezenti, se intocmeste de cate mb. com. ex o informare prin care se aduce la cunostinta componenta com. ex. si presedintele ales, a comisiei de cenzori si presedintele, daca este cazul.
De altfel la toate AG trebuie sa se procedeze la fel.
Bun, daca presedinta a demisionat, sa-i fie de bine. Demisia este un act unilateral de vointa, nu se discuta, nu se motiveaza, nu este necesar sa se aprobe de catre cineva.. Se intocmeste un act de demisie, se inregistreaza la registratura asociatiei si se aduce la cunostinta celorlalti mb. ai com. executiv.
Inainte de a termina cu presedentia, fostul presedinte numeste un vicepresedinte, dinte membrii com. ex. care sa continuie activitatea asociatie. Legea "spune" ca dupa trecerea a 90 de zile, trebuie convocata o AG extraordinara avand ca ordine de zi principala, completarea com. executiv si alegerea unui nou presedinte (dintre mb. com. ex. nou ales/completat).
Daca aveti probleme cu un cenzor nepriceput, incercati sa-l schimbati. Poate gasiti o firma specializata. Nu poate sa coste prea mult!

Nici nu vreti sa stiti ce inseamna o asociatie de proprietari fara un presedinte, in general fara conducere, cenzor bun.
Retineti inca un lucru, foarte important: administratorul - persoana fizica, PFA sau firma specializata, nu are niciun rol in toata povestea aceasta. el este angajat de catre com. ex. sa va administreze asociatia, nu sa tzina registrele, sa faca copii si sa le distribuie pe nu stiu unde...
Doamna fosta presedinta, am spus mai sus ce trebuia sa faca, inainte de a demisiona. Daca nu a procedat asa, ori nu cunoaste legislatia, ori alt ceva. Trebuia sa numeasca un "vice", sa-i predea stampila, registrele si ce mai are un presedinte prin dulapuri, sa-i invete cum se organizeaza o AG extraordinara, sa reintregeasca com. ex., sa aleaga un nou presedinte.

Asadar, nici vorba sa desfiintati asociatia, de altfel nici legal nu se poate face, adica sa dispara obiectul de activitate, ceea ce nu se poate, chiar asa de simplu.

Stima, AG.

Am o rugaminte: - nu mai postati raspunsurile noaste; acestea se gasesc un pic mai sus si daca vreau sa mai consult ce am scris, fac eu efortul de a misca un pic pagina...

Contestatia trimisa prin scrisoare recomandata, dovedeste in primul rand buna dvs. intentie de rezolvare a unei chestiuni in timp util, apoi dovada ca in asociatia dvs. este degringolada, adica, este clar ca lucrurile nu se desfasoara normal si proprietarii trebuie sa notifice asociatia prin scrisori recomandate..
In fine, in legatura cu presedinta - depinde ce a scris in actul de demisie.
Din cate am inteles, la dvs., problema este cenzorul, adica persoana care trebuie - fix sa urmareasca intocmirea in legalitate a documentelor, a repartizarii cheltuielilor pe lista de plata. Vedeti, poate faceti o schimbare si pe aici. Puteti cauta o firma specializata, un PFA. Negociati prestarea de servicii de cenzorat.
Succes!
Ultima modificare: Joi, 5 Iulie 2018
Adam Grecu, utilizator
Multumesc, voi reveni cu continuarea. Cat despre citat, imi cer scuze, e primul thread pe care il deschid.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ma vad nevoit sa renunt la acest thread, deoarece am luat la cunostinta ca administratorul asociatiei urmareste acest forum si nu vreau sa ii dau idei. Rog un admin sa stearga postarea daca este posibil. Daca nu, sa ii fie de bine domnului administrator al asociatiei mele. O zi buna

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

La fondul de reparatii al blocului gestionarea lui trebuie sa fie de acord proprietarii Dana Gilly Dana Gilly Buna ziua locuiesc in Floresti Cluj intr-un bloc de locuinte presedintele sta si el cu mine in bloc ,administatia este o firma banii stransi pentru fondul de ... (vezi toată discuția)
Coloane apa pluviala andradaa andradaa Buna ziua, as dori sa intreb intr-o asociatie cu 4 scari dintre care la numai 2 s-au inlocuit coloanele de apa pluviala repartizarea cheltuieliilor se va face ... (vezi toată discuția)
Salarii asociatie de proprietari ContSters235906 ContSters235906 stie cineva se salarii se acorda pentru cei trei muschetari:\"B-)presedinte,contabil-casier,cenzor?\" ..de curiozitate. MultumescB-) (vezi toată discuția)