avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 476 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Dată “greșită” pe tabelul de cheltuieli la ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Dată “greșită” pe tabelul de cheltuieli la bloc, cu scopul anulării dreptului de a face contestație în 10 zile de la afișare. Ce e de făcut?

Buna ziua.
Am sa va povestesc pe scurt: ma aflu in intr-un conflict civilizat cu asociatia de proprietati de la blocul in care locuiesc. Motivul? S-a spart o teava de la baie sub mine si alta s-a infindat la parter. Reparatiile, in valoare de 1100 ronau fost initial distribuite corect la toata asociatia. Ulterior cenzorul a cerut inlaturarea listei si afisarea uneia noi la vizier pentru ca, chipurile, cea veche nu era cu cheltuielile repartizate conform legii(a afisat concomitent si un printscreen al definitiei partii comune ce nu poate fi definita ca spatiu, de la art 3, care in opinia dansului se potrivea cu situatia de fata..nimic mai fals). Prima lista au afisat-o in data de 26.6 si cea de-a doua in 27.6. Problema este ca pe cea de-a doua lista, pe care vreau sa o contest, scria “data afisarii 19.6”, ceea ce este eronat. Si nici nu era semnata la momentul afisarii de nimeni(nici de cenzor, nici de administrator si nici de presedinte pentru ca NU MAI AVEM, a demisionat). Ce e de facut? Eu am 10 zile pentru contestarea ei la asociatie de la data afisarii. Ei pot sa vina cu lista semnata pe care scrie “19 .6”, termenul fiind astefel depasit. Am poze cu listele pe telefon, telefonul pastrand si data efectuarii pozelor. Urmeaza sa ii chem in instanta si vreau nu gresesc nimic. Va multumesc
Ultima modificare: Joi, 5 Iulie 2018
Manuela Rășină, administrator
Stiu cum se calculeaza, initial s-a calculat corect la o prima lista afisata, care a rezistat o zi(cenzorul a dispus inlaturarea ei). 2 din 3 membri ai comitetului executiv sunt de acord cu mine(de aici se intelege ca cenzorul taie si spanzura si nu a fost o hotarare luata de comitet, ci de dansul). Administratorul a fost adus in bloc de d-ul cenzor, deci sunt “pe felie”.
Am fost la posta si am trimis recomandate cu confiramre de primire atat membrilor comitetului cat si asociatiei ca entitate separata. Le voi inmana si personal un exemplar, just in case.
Ultima modificare: Marți, 3 Iulie 2018
Cornel Vasile, Consilier juridic
Update: toti cei din comitetul executiv sustin ca nu fac parte din comitetul executiv. Trebuie sa existe, totusi, o hotarare scrisa care sa dovedeasca exact cine face parte din comitet. Cumva hotararea au luat-o dansii, dar nu si-o asuma
Nu va suparati, membrii com. ex. se aleg, doar intr-o AG a membrilor. Acest lucru se consemneaza in PV al adunarii. Dintre mb. com. ex. se alege presedintele. Este posibil ca in aceeasi AG sa se aleaga si mb. comisiei de cenzori.
Administratorul se angajeaza de catre com. ex. Salariul acestuia trebuie sa "incapa" in suma aprobata in BVC.
Daca o sa fiti amabil, poate o sa ne informati si pe noi cum ati rezolvat chestiunea - prin adaugarea la acest topic, sa ne aducem aminte despre ce a fost vorba.
Stima, AG.
Sigur voi reveni cu deznodamantul, ceea ce va mai dura o vreme. Deocamdata am o nelamurire: componenta comitetului executiv nu ar trebui sa reprezinte un secret. Nimeni din conducere nu are obligatia sa imi spuna care sunt membrii comitetului?domnul cenzor arunca mingea la dl administrator si viceversa. Pana la urma administratorul(angajat din exterior fiind) a propus sa imi aduca acel registru al adunarilor generale. Chiar asa de greu o fi sa se insire 3 nume?
Pe unul din exemplarele predate membrilor comitetului(cei de care stiam eu), domana respectiva, fosta presedinte, mi-a intors rapid biletul cu un inscris care spune ca dansa din septembrie nu mai este nici presedinte(si-a dat demisia) nici membra a comitetului.
Cred ca cea mai buna solutie, facand deja cateva adunari generale in care toata lumea a refuzat sa fie presedinte, ar fi desfiintarea asociatiei

Adam Grecu a scris:

Nu va suparati, membrii com. ex. se aleg, doar intr-o AG a membrilor. Acest lucru se consemneaza in PV al adunarii. Dintre mb. com. ex. se alege presedintele. Este posibil ca in aceeasi AG sa se aleaga si mb. comisiei de cenzori.
Administratorul se angajeaza de catre com. ex. Salariul acestuia trebuie sa "incapa" in suma aprobata in BVC.
Daca o sa fiti amabil, poate o sa ne informati si pe noi cum ati rezolvat chestiunea - prin adaugarea la acest topic, sa ne aducem aminte despre ce a fost vorba.
Stima, AG.

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu fiti asa de dur...
Chestiunea sta cam asa:
In AG in care a fost ales com. ex, si comisia de cenzori, precum si alte hotarari care s-au discutat si aprobat - pentru membrii care nu au fos prezenti, se intocmeste de cate mb. com. ex o informare prin care se aduce la cunostinta componenta com. ex. si presedintele ales, a comisiei de cenzori si presedintele, daca este cazul.
De altfel la toate AG trebuie sa se procedeze la fel.
Bun, daca presedinta a demisionat, sa-i fie de bine. Demisia este un act unilateral de vointa, nu se discuta, nu se motiveaza, nu este necesar sa se aprobe de catre cineva.. Se intocmeste un act de demisie, se inregistreaza la registratura asociatiei si se aduce la cunostinta celorlalti mb. ai com. executiv.
Inainte de a termina cu presedentia, fostul presedinte numeste un vicepresedinte, dinte membrii com. ex. care sa continuie activitatea asociatie. Legea "spune" ca dupa trecerea a 90 de zile, trebuie convocata o AG extraordinara avand ca ordine de zi principala, completarea com. executiv si alegerea unui nou presedinte (dintre mb. com. ex. nou ales/completat).
Daca aveti probleme cu un cenzor nepriceput, incercati sa-l schimbati. Poate gasiti o firma specializata. Nu poate sa coste prea mult!

Nici nu vreti sa stiti ce inseamna o asociatie de proprietari fara un presedinte, in general fara conducere, cenzor bun.
Retineti inca un lucru, foarte important: administratorul - persoana fizica, PFA sau firma specializata, nu are niciun rol in toata povestea aceasta. el este angajat de catre com. ex. sa va administreze asociatia, nu sa tzina registrele, sa faca copii si sa le distribuie pe nu stiu unde...
Doamna fosta presedinta, am spus mai sus ce trebuia sa faca, inainte de a demisiona. Daca nu a procedat asa, ori nu cunoaste legislatia, ori alt ceva. Trebuia sa numeasca un "vice", sa-i predea stampila, registrele si ce mai are un presedinte prin dulapuri, sa-i invete cum se organizeaza o AG extraordinara, sa reintregeasca com. ex., sa aleaga un nou presedinte.

Asadar, nici vorba sa desfiintati asociatia, de altfel nici legal nu se poate face, adica sa dispara obiectul de activitate, ceea ce nu se poate, chiar asa de simplu.

Stima, AG.

Alte discuții în legătură

La fondul de reparatii al blocului gestionarea lui trebuie sa fie de acord proprietarii Dana Gilly Dana Gilly Buna ziua locuiesc in Floresti Cluj intr-un bloc de locuinte presedintele sta si el cu mine in bloc ,administatia este o firma banii stransi pentru fondul de ... (vezi toată discuția)
Coloane apa pluviala andradaa andradaa Buna ziua, as dori sa intreb intr-o asociatie cu 4 scari dintre care la numai 2 s-au inlocuit coloanele de apa pluviala repartizarea cheltuieliilor se va face ... (vezi toată discuția)
Salarii asociatie de proprietari ContSters235906 ContSters235906 stie cineva se salarii se acorda pentru cei trei muschetari:\"B-)presedinte,contabil-casier,cenzor?\" ..de curiozitate. MultumescB-) (vezi toată discuția)