avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 620 soluții astăzi
Forum Activitate aiam

Activitate aiam

In momentul in care am intrebat asiguratorul, de ce documente anume are nevoie, sa fie putin mai explicit, am primit raspunsul de mai jos:
"Buna ziua,
In cazul dumneavoastra, in urma dizolvarii, bunurile persoanei juridice rămase după lichidare vor primi destinaţia stabilită în actul de constituire sau statut ori destinaţia stabilită în hotărârea organului competent luată înainte de dizolvare, conform art. 249 din noul cod civil.

ART . 235 L31/1990

(1) În societăţile în nume colectiv, în comandită simplă şi în cele cu răspundere limitată, asociaţii pot hotărî, o dată cu dizolvarea, cu cvorumul şi majoritatea prevăzute pentru modificarea actului constitutiv, şi modul de lichidare a societăţii, atunci când sunt de acord cu privire la repartizarea şi lichidarea patrimoniului societăţii şi când asigură stingerea pasivului sau regularizarea lui în acord cu creditorii.

(2) Prin votul unanim al asociaţilor se poate hotărî şi asupra modului în care activele rămase după plata creditorilor vor fi împărţite între asociaţi. În lipsa acordului unanim privind împărţirea bunurilor, va fi urmată procedura lichidării prevăzută de prezenta lege.

(3) Transmiterea dreptului de proprietate asupra bunurilor rămase după plata creditorilor are loc la data radierii societăţii din registrul comerţului.

(4) Registrul va elibera fiecărui asociat un certificat constatator al dreptului de proprietate asupra activelor distribuite, în baza căruia asociatul poate proceda la înscrierea bunurilor imobile în cartea funciară.

Mentionez ca am Hotararea instantei de radiere a firmei.
Buna ziua,

Am avut un SRL,cu asociat unic, care a fost radiata de catre ONRC pentru expirare sediu, in sept. 2017.
Pe aceasta firma exista o masina cu care in iulie 2017 a avut loc un accident cu dauna totala, asa cum reiese din calculul estimativ al asiguratorului. Masina nu am avut cand sa o trecem in proprietate asociatului.
In acest moment, firma de asigurari, pentru a ne plati dauna, ne cere acte doveditoare ale dreptului de proprietate ale autovehiculului. Asadar, am avea nevoie sa ne consiliati, ce acte doveditoare am putea sa le ducem pentru a ne putea fi virati banii in contul personal al asociatului.
Multumesc,