In primul rand, multumesc pentru îndrumări!
Am incercat sa iau legatura cu cineva de la facultate dar mi s a spus ca doamna de la departamentul juridic este in concediu, sa revin dupa data de 20 august.
Am cautat pe internet, regulamentul instituției cat si contractul de studii, care precizeaza clar :
"Calitatea de student se dobândeşte prin înmatriculare în urma examenului de admitere sau prin transfer de la o altă instituţie de
învăţământ superior de stat şi se redobândeşte anual prin FIŞA DE ÎNSCRIERE şi semnarea ANEXEI anuale a Contractului de Studii.
Studentul se obligă să încheie în fiecare an universitar Fişa de înscriere și anexa la Contractul de studii cuprinzând disciplinele pe
care studentul se obligă să le urmeze în cursul respectivului an universitar.
Prezentul contract se completează anual cu o anexă, parte integrantă a contractului de studii, cuprinzând disciplinele pe
care studentul se obligă să le urmeze în cursul respectivului an universitar. "
De aici, as intelege ca eu nu am redobandit calitatea de student deoarce NU am semnat nici un contract pe anul 2016/2017,NU am achitat taxa aferenta reinmatricularii , nici prima transa..toate aceastea ducând la exmatriculare.
Nu scrie nicaieri despre dreptul de a fi informat cu privire la aprobarea sau nu , a cererii mele.
In această situație, ce pot face ? Doar sa astept sa vina Doamna de la departamentul juridic din concediu?
Credeti ca sunt sanse sa rezolv aceasta problema fara a achita taxa?
Din moment ce mi-au fost înmânate actele ( diploma de bacalaureat si foaia matricola) fara nici o cerere, fara sa achit vreo suma, facultatea poate veni cu pretenția si sustinerea ca am fost studentă in anul 2016/2017?
Multumesc anticipat!
[bAvocat Carmen MATEI a scris:
Buna seara!
Mai intai de toate verificati inca o data in ce consta procedura de reinmatriculare, ce obligatii de indeplinit aveati Dvs. pentru a putea beneficia de reinmatriculare, precum si ce drepturi aveati (dreptul de a fi informat sau incunostintat despre aprobarea Cererii de reinmatriculare).
In regulament sau in actele interne ale facultatii respective ori in cererea completata (daca era formular-tipizat) era specificata obligatia Dvs. de a verifica si de a va interesa de aprobarea cererii intr-un anumit interval de timp? Aprobarea cererii era afisata undeva (la avizier, pe internet, pe pagina Dvs. personala)? Intrebati la secretariat daca trebuia sa fiti informata in scris sau s-a afisat undeva solutionarea cererii Dvs. si cand (data exacta)?
Eventual puteti arata in scris (dupa ce va informati in prealabil la cele precizate mai sus) ca raspuns la Instiintarea primita, ca desi nu ati fost informata despre aprobarea Cererii de reinmatriculare nu ati semnat nicio fisa de echivalare a disciplinelor promovate si nu ati primit fisa de diferente, pentru a achita taxele calculate pentru anul respectiv. Nu ati semnat contractul de studii si contractul individual de finantare a studiilor universitare, dupa caz.
Sa verificati, totodata, daca in procedura de reinmatriculare se mentiona daca neachitarea taxei si nesemnarea contractului in termenul stabilit atrage dupa sine anularea cererii aprobate de reinmatriculare, iar toate acestea sa le intreprindeti cat de repede. Daca aveti nevoie de ajutor si nu va descurcati singura, va rog sa il solicitati.
Am rugamintea de a ma tine la curent cu problema Dvs. dupa ce va interesati la facultate de procedura prealabila de urmat pentru o cerere de reinmatriculare, procedura de aprobare a cererii de reinmnatriculare si procedura ulterioara aprobarii cererii de reinmatriculare, precum sa va comunice si temeiul in baza caruia va solicita plata acestei taxe (daca nu este cuprins in Instiintare, ca sa gasim solutia impreuna.
O seara frumoasa!