Se poate refuza plata unor facturi privind prestarea unor servicii de cenzor la o asociatie de proprietari, in conditiile in care serviciile au fost prestate, dar contractul era expirat si nu se mai incheiasera acte aditionale de cativa ani, datorita lipsei Adunarilor generale?
Asociatia nu a mai avut comitet executiv de mai bine de 1 an, administrator a avut pana la 31.12.2021, iar presedinte pana la 1 februarie 2022. Mentionez ca fostul administrator a intocmit in ianuarie listele pe decembrie 2021, liste care au fost avizate si de mine. Vechea conducere care a functionat pana in 1 februarie 2022 mi-a platit serviciile prestate pana la luna decembrie 2021, dar noua conducere aleasa in martie 2022 (care a optat pentru un nou administrator si un alt cenzor) mi-a trimis notificare de reziliere a contractului de la 1 ianuarie 2022, desi notificarea am primit-o in aprilie 2022, si mi-a refuzat la plata facturile emise pentru luna ianuarie si februarie 2022, motivand ca asociatia nu a functionat in aceasta perioada. Articolul invocat in notificare este expirarea contractului. La predarea actelor de catre vechiul administrator eu am avizat toate situatiile intocmite de acesta (dupa ce le-am verificat, desigur). Asociatia are si o persoana angajata ca femeie de serviciu, al carui contract de munca a fost valabil pana in prezent. Locatarii au avut posibilitatea platii intretinere direct in contul de la banca, si unii chiar au folosit aceasta facilitate, intrucat in 2022 nu a fost nicio persoana angajata cu atributii de casier. In ianuarie au fost efectuate plati de impozite si taxe pentru salarii si furnizori diversi, in numerar. Grija fostului administrator a fost sa nu intre in banii aferenti fondului de intretinere si reparatii, ca sa nu aiba discutii la predare, asa ca o parte dintre furnizori nu au putut fi platiti. Neexistand conducere, nu se putea umbla la banii din banca. Eu i-am ajutat si cu elaborarea si tehnoredactarea formularelor necesare pentru o Adunare generala in care sa-si aleaga noul presedinte si Comitet executiv, avand in vedere restrictiile date de contextul pandemic.
O universitate particulara infiintata initial in baza legii privind asociatiile si fundatiile, si acreditata ulterior prin lege, ca institutie de drept privat, s-a inregistrat la finante in vederea stabilirii vectorului fiscal, drept persoana juridica fara scop lucrativ, astfel incat, conform codului fiscal, depune declaratii semestrial la finante. Dupa un timp, cei de la finante au trimis o notificare in care anunta ca au modificat din oficiu vectorul fiscal, intrucat ei considera univ particulare institutii publice, drept pt care obliga astfel univ sa depuna si sa plateasca lunar obligatiile la bugetul de stat si la bugetul asigurarilor sociale. Este corecta decizia Directiei de finante?