avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 930 soluții astăzi
Forum Activitate drcrisan

Activitate drcrisan

Buna ziua, am inteles si va multumesc.Acum e clar,pentru cabinetele medicale care nu au personalitate juridica si conduc contabilitatea in partida simpla se ia in calcul la determinarea impozitului pe venit, venitul impozabil incasat efectiv, adica rata lunara, pentru care se emite chitanta.
Acum va rog sa ma ajutati si cu deducerea valorii ramase neamortizate la data instrainarii imobilului.Se deduce integral la momentul vanzarii sau se deduce limitat(cf normelor la art 68 Cod fiscal pct 7,alin 5 paragraful o) la nivelul venitului realizat lunar din instrainare,adica in fiecare luna scad o parte ( echivalent cu venitul incasat prin rata lunara)din valoarea ramasa neamortizata si astfel aceasta deducere o efectuez lunar pe masura ce incasez, pana cand epuizez toata valoarea ramasa neamortizata?
Din nou va multumesc , scuze ca nu am precizat, cabinetul tine contabilitatea in partida simpla.Mai am o rugaminte: puteti sa imi dati baza legala a declaratiei dvs. cum ca in cazul contabilitatii in partida simpla faptul generator al inregistrarii in contabilitate sunt incasarile propriu-zise lunare deoarece am fost contrazis de doua persoane( un contabil si un fost angajat anaf)care sustin ca faptul generator este momentul transferului proprietatii si posesiei care astfel determina inregistrarea integrala a valorii de vanzare in acel moment al semnarii contractului asa cum ati precizat si dvs. la inceputul discutiei ca economicul prevaleaza asupra juridicului.Va multumesc din nou pentru disponibilitatea dvs. de a ma ajuta.
Buna ziua, cu scuzele de rigoare , nu inteleg deoarece raspunsurile dvs par ca se contrazic:”De asemenea, venitul impozabil se inregistreaza la aceasta data ( a semnarii contractului)pentru toata contravaloarea bunului chiar daca aceasta este incasata in mai multe rate.” si respectiv:”. Nu se impoziteaza la dublu, intrucat se ia in calcul venitul impozabil la momentul incasarii, respectiv suma de pe chitanta lunara emisa, la momentul incasarii”Pai ori iau in calculul venitului impozabil toata valoarea de vanzare in momentul semnarii contractului ori iau valoarea de pe chitantele emise lunar cu ocazia platii ratelor, valori total diferite pe parcursul unui an fiscal.Multumesc pentru amabilitate.
Buna seara, multumesc pentru raspuns. Exact asa am procedat, in momentul vanzarii (cand s-a produs si transferul proprietatii) am introdus in contabilitatea cabinetului intreaga valoare de vanzare, pe baza facturii care continea aceasta valoare. Mai am insa urmatoarele nelamuriri:
1.Nu stiu insa cum sa procedez in continuare, ce documente justificative sa emit cumparatorului la fiecare plata reala a fiecarei rate lunare( care sa constituie si pentru el dovada efectuarii platii in rate cf. contractului )pentru a evita dubla impozitare?Pot emite chitante pentru plata in numerar a acestor rate si ulterior sa le trec in registru de incasari si plati ca “alte venituri”, tocmai ca sa evit dubla impozitare?Mentionez ca tin o contabilitate simpla, fara programe de contabilitate.
2.De asemenea ,daca emit chitante pentru platile ratelor in numerar ,nu cred ca intru sub incidenta problemei fragmentarii platii , deoarece cf. alin 3) art.4 din legea 70/2015 aceste restrictii nu se aplica la contractele cu plata in rate,nu?Va rog sa ma corectati daca gresesc
3.Daca tot acest aliniat anuleaza si problema plafonului platii in numerar/zi este posibil ,daca cumparatorul doreste , sa imi achite tot numerar si rate mai mari de 10.000 ron /zi pentru a se achita mai repede de datorie?
V-as fi recunoscator daca mi-ti raspunde punctual la aceste intrebari.Cu stima.
Buna ziua, as dori sa stiu ce documente justificative trebuie intocmite si inregistrate in contabilitate pentru un contract de vanzare a unui imobil cu plata in rate lunare ,de catre un cabinet stomatologic individual catre o persoana fizica, atat la momentul incheierii contractului cat si la fiecare rata achitata ulterior.Precizez ca transferul posesiei/dreptului de proprietate s-a facut in momentul semnarii contractului la notar.De asemenea,ratele lunare fiind mai mici de 10.000 ron trebuie incasate prin virament sau numerar sau cum doreste cumparatorul?Multumesc.