avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 628 soluții astăzi
Forum Activitate walkoflife

Activitate walkoflife

Se vinde un anumit serviciu si plata de catre client este efectuata prin OP (transfer bancar in Romania). Furnizorul identifica clientul, clientul este Ion Pop, banii prin transfer bancar vin de la un cont bancar deschis pe numele de Ion Pop. Clientul semneaza un contract si atasaza si o copie de pe cartea de identitate (este de acord si cu noul GDPR). Serviciul este furnizat catre Ion Pop, tranzactia se incheie, serviciul nu poate fi restituit in nici un caz fara a cauza prejudicii furnizorului.

Peste cateva zile, se afla ca internet banking-ul clientului Ion Pop a fost spart (accesat fraudulos) de o terta persoana si Ion Pop, titularul contului bancar care a efectuat plata raporteaza acest lucru bancii si cere sa i se returneze suma platita.

Cine poarta raspunderea in acest caz?
1. Adevaratul Ion Pop, care nu s-a asigurat ca datele lui personale sa intre in posesia altei persoane care a putut accesa internet banking-ul lui Ion Pop?
2. Banca lui Ion Pop?
3. Furnizorul?

Exista vreo sansa ca furnizorul sa fie obligat la restituirea sumei incasate (desi el a facut toate demersurile pentru a se asigura ca stie cu cine lucreaza chiar daca datorita distantei nu s-a intalnit fizic cu client)? Poate fi furnizorul tras la raspundere in orice fel?