avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 699 soluții astăzi
Forum Activitate matabata

Activitate matabata

Răspuns la discuția Avans fara onorarea comenzii.
Sa inteleg ca din asa multe institutii ale statului, nu exista un organ care sa ia masuri in cazul de fata? Nu este vorba despre o suma mare, dar totusi banul e ban. Pe anaf.ro am gasit un formular pt. sesizari. Merita sa incerc ?
Mi se pare pierdere de timp si de bani actiunea in instanta deoarece nu e vorba de o suma mare dar totusi sunt banii mei oricat de putini ar fi.
Trebuie sa se poata rezolva traba asta si mai usor!?
Multumesc
Buna ziua,

Sunt Intreprindere Individuala. Am dat un avans (pt. o tabla de cupru), am primit o factura proforma + chitanta, dar comanda nu a mai fost onorata. Nu pot lua legatura cu vanzatorul deoarece nu raspunde la telefon, si are sediu in alt oras. Am incercat la OPC, dar mi s-sa spus ca nu se ocupa de persoane juridice. Ce pot sa fac pt. a-mi recupera banii? Multumesc.
Răspuns la discuția Info Contract busrsa studenti
Intradevar problema e mai complicata.
Am beneficiat in vara anului 2007 de o Bursa Leonardo da Vinci in Germania.Sunt student. Partile contractante sunt: Promotorul:Universitatea , Organizatia de primire : o firma din Germania , Beneficiarul :eu (studentul) Organizatia de trimitere:Facultatea ,Organizatia inremediara:o alta firma din germania .Problemele au intervenit in urma nerespectarii clauzelor contractului de catre Organizatia de primire , adica nerespectarea Articolullui 3.3 din contract mai exact:

punctul 3.

"asigură punerea reală în aplicare a cunoştinţelor şi abilităţilor beneficiarului şi încredinţează sarcini şi responsabilităţi în raport cu calificările şi experienţa acestuia, sub supervizarea unui tutor desemnat;"(trebuia sa facem practica de vara neplatita in firme secializate de design pe cand noi am facut numca gen:livrari pachete , impachetat vasle , scris chitante , inventar)

+ Refuzul organizatiei de primire de a semna contractul , acestia exprimandu-si dorinta de al semna doar la sfarsitul desfasurarii programului.(asa s-a si intamplat au semnat doar la starsit).

+Articolul 17: Dispoziţii finale
Se anexează şi fac parte integrantă din prezentul contract următoarele documente:
Anexa 1 – Programul individual de schimb(un program detailat pe saptamani, in urma caruia trebuia sa ramane cu cunostinte reale in domeniu DESIGN si nu altceva)


Dupa nenumarate plageri (verbale si scrise(e-mail)) fara rezolvare a situatiei adresate Promotorului , am decis (eu , beneficiarul) sa parasesc programul dupa o perioada de 40 zile.Programul avnad o durata de 90 zile.

Mentionez ca doar 4 din cele 5 contracte sunt semnate de catre totate partile contractante.Copia mea fiind semnata doar de catre Beneficiar si Promotor.

Dupa multiple amenintari din partea Promotorului am primit si o Notificare scrisa prin care sunt somat ca in termen de 30 de zile sa returnez suma de 2245 euro(suma alocata/beneficiar de bursa care include drum , cazare ,tot )primita ca alocatie financiara "Leonardo da Vinci" in baza contractului.Si prin care mi se atrage atentia ca in soituatia in care nu ma voi confora prezentei notificari si nu voi inapoia alocatia primita ma vor actiona in judecata si vor fi nevoiti sa initieze procedura executarii silite impotriva mea. Dupa care in randutile de mai jos ma invita sa-i contactez pt. a gasi impreuna o rezolvare acceptabila pt. aceasta situatie.(i-am contactat si mi-au spus sa le duc banii!contabila zice:"ce vrei sa-i platesc eu in locul tau?"


Mi-ati fi de mare ajutor cu sfaturi / sugestii deoarece ma aflu intr-o situatie dificila si nu dispun de suma respectiva.

Daca as putea as atasa contractul ,nu pot sa-l postez deoarece are 13 pag. A4. E specificat ca este ediatat in 5 exemplare nu e specificat daca in cazul in care unul sau mai multe exemplare nu sunt semnate ce sa intampla.Daca mai e valabil contractu sau nu.
Multumesc anticipat
Răspuns la discuția Problema garantie ("consumabile")
lifer a scris:

Am o problema legata de garantie. Este vorba despre o imprimanta cumparata acum citeva luni la care s-a defectat unul dintre cartusele cu cerneala (imprimanta nu mai recunoaste acel cartus). Cartusele sint ceva mai evoluate, in sensul ca contin un "chip" de identificare etc. Problema este ca vinzatorul sustine ca acest cartus este un "consumabil" si ca nu este aplicabila garantia si asupra lui.

Mai mult, atit vinzatorul cit si importatorul sustin ca nici daca as cumpara un cartus nou nu voi beneficia de vreo garantie. Precizez ca un cartus nou costa in jur de 100 RON iar imprimanta a costat aproximativ 450 RON. Asadar, in viziuea lor pot risca sa cumpar oricite cartuse fara a avea vreo garantie ca vor functiona macar 5 minute.

Exista vreo mentiune (articol de lege sau in normele de aplicare) despre existenta si definitia acestor "consumabile" care NU beneficiaza de garantie?

Va multumesc anticipat pentru orice sugestie.



Am exact aceeasi problema doar ca este vorba despre un mp3player caruia i s-au defectat castile.Cei de la magazin spun ca doar playerul are garantie iar castile nu deoarece sunt considerate "consumabil". Au dreptate?
Ce se intampla in cazul in care exista un contract multitiparit (5 exemplare) iar unul din exemplare nu este semnat de catre toti contractantii?Mai este valabil contractul?Mentionez ca in contract nu este specificat acest lucru!

Multumesc