avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 372 soluții astăzi
Forum Activitate Bianca101

Activitate Bianca101

Va multumesc!

Cornel Vasile a scris:

Proprietarul este cel care trebuie să plătească fondul de rulment și fondul de reparații, nu chiriașul
www.avocatnet.ro/articol_589...

Va multumesc!
Ma bucur sa aud ca sunt si situatii unde va bucurati de intelegerea proprietarului.


Manuela Rășină a scris:

Cu scuze pentru răspunsul oarecum offtopic, pentru că e vorba de chiriaș persoană fizică:
Obligațiile chiriașului față de asociație se opresc la ușa apartamentului. Fondul de rulment este al proprietarului, iar cel de reparații se strânge pentru intervenții care conservă valoarea proprietății și a părților comune din condominiu.

Fiul meu e student la Timișoara și achită toată suma afișată de asociație, însă proprietara îi scade fondul de rulment și fondul de reparații din factura de curent (proprietarii sunt contorizați individual) pentru că așa am discutat de la bun început. Și nu a avut nimic de obiectat.

Buna ziua!

Va multumesc pentru raspuns.
Referitor la ce este logic sau nu este cu dus si intors. Persoane fizice pe care le cunosc si care stau cu chirie, li s-a transmis de catre proprietar ca aceste fonduri le va achita el, chiriasul in cauza necunoscand acest aspect. Depinde de bunavointa proprietarului presupun.
Subiectul pus in tema de catre mine este putin mai delicat fiind vorba de doua persoane juridice.

De asemenea, este posibil ca " tot ce este la plata" sa nu fie chiar in regula. Daca pe proprietar nu il intereseaza, Asociația de Proprietari pune la plata ce doreste. Ma refer aici la ascensor, afland acum, cu ajutorul domnului Latka, ca nu ar trebui sa platim aceasta taxa, fiind spatiu comercial la parter.
Deci, este logic doar daca nu adresezi intrebari, daca nu cunosti legea....


w_v_w_v a scris:

Daca nu ati prevazut in contract altfel achitati tot.
E logica ca orice este la lista de plata se achita de chirias. La sfarsit cand va mutati puteti sa ii spuneti ca fondul de rulment ar trebui inapoiat de proprietar ca ramane al lui si i se va inapoia si lui cand va vinde.
Celelate fonduri raman ale dv.
Daca chiriasul sta acolo toata viata cum ar fi sa ii achite proprietarul fondurile de reparatii?
Unde scrie ca fondurile de rulmemt reparatii etc se achita de proprietar domnule LATKA?


PS:
Din punctul de vedere al administratiei asociatiei puteti sa nu achitati nimic.
Eu tot pe proprietar il dau in judecata.
Dar de cate ori a fost vreun chirias care a refuzat sa platesca l-a zburat proprietarul.

Va multumesc pentru raspuns! Nu este stipulat in mod expres in contract acest aspect, ci doar:

” Toate cheltuielile aferente utilizarii Imobilului inchiriat (electricitate, gaz, apa, incalzire, paza, gunoi, etc.), vor fi achitate de catre Chirias Proprietarului astfel:
- energia electrica va fi refacturata de catre Proprietar Chiriasului, in baza facturilor emise de catre furnizor si a indexului contorului citit in fiecare luna.
- cheltuielile de intretinere vor fi achitate lunar, pana la data de 20 a lunii, de catre Chirias direct catre Asociatia de Proprietari; ”
Din acest motiv, daca este lasat la interpretare, suntem in cautarea unui temei juridic, deoarece nu ni se pare normal sa achitam aceste sume noi, chiriasi.
Buna ziua!
Va rugam sa ne ajutati cu urmatoarea speta:
Persoana juridica are contract de inchiriere a unui spatiu comercial (sediu social si punct de lucru) cu o alta persoana juridica. Intrebarea este : cine are obligatia sa achite la intretinere fondul de rulment, fondul de investitii si fondul de reparatii, chiriasul sau proprietarul? Mentionez ca, asociatia de proprietari nu emite chitanta separata pentru aceste fonduri, asa cum am inteles ca ar fi obligata. Multumesc!