avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 802 soluții astăzi
Forum Activitate psvictor

Activitate psvictor

Multumeac ptr timpul acordat.
Din pacate eu am modelul descris de mine care este numerotat si vizat de cei de la finante la deschidere Ii.

As avea solicitarea sa fiti ceva mai explicit in termeni simpli.

Spre ex Am o imprimanta de 400ron cumparata in mai si un ap foto de 9500 ron luat in aprilie.
Cum se trec aceste 2 obiecte.

Nu am nici cea mai mica idee ce reprezinta totalitatea activelor.


Ioan Petru Butariu a scris:

Ordinul 170/2015 precizeaza un alt format la Reg Inventar, doar cu 3 coloane:

Nr. crt. /Denumirea elementelor inventariate /Valoarea de inventar

- În coloana 1 se înscrie numărul curent al fiecărei operaţiuni înregistrate în ordine cronologică.
- În coloana 2 se înscriu elementele inventariate, fie element cu element, fie denumirea grupei de elemente inventariate preluată din lista de inventariere.
- În coloana 3 se înscrie valoarea de inventar reprezentată de:
- valoarea de intrare a elementelor patrimoniale inventariate, potrivit documentelor justificative, sau totalurile din listele de inventariere a elementelor patrimoniale grupate după natura lor;
- valoarea rămasă de încasat, respectiv de plată, rezultată în urma inventarierii creanţelor şi a datoriilor.

In reg inventar nu treceti doar obiectele de inventar ci toate elementele de natura activelor şi datoriilor inventariate (elementele patrimoniale, creanţele şi datoriile)., pt ca potrivit acestui ordin aveti obligatia efectuarii inventarierii.

Inventarierea cuprinde toate elementele de natura activelor şi datoriilor care contribuie la desfăşurarea activităţii persoanei care conduce contabilitatea în partidă simplă şi se face cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii.



Buna ziua,

Sunt II activitati fotografice, la real si am o mare nelamurire legat de ce si cum se noteaza in Registrul-Inventar(14-1-2).
Am citit si peste tot am gasit citatele din lege, care ptr mine un fotograf fara cunostinte de contabilitate sunt o alta limba.

Am inteles ca se trec obiectele achizitionate de II si care sunt necesare desfasurarii activitatii.
Am obiecte de la 50 ron pana la peste 10000 ron.
As dori sa stiu explicit daca
- trec toate obiectele de lunga utilizare indiferent de valoare?
- col 2 = numele obiectului?
- col 3= pret de achizitie?
- col 4=rog lamurire/explicatii practice
- col 5=rog lamurire/explicatii practice
- col 6=rog lamurire/explicatii practice

Pentru obiectele care dispar din Inventarul meu, spre ca se deterioreaza, cum trebuie procedat? Ce documente sunt necesare ptr scoaterea lor din inventar?

Multumesc