va multumesc pentru sugestii
Conform prevederilor urmatoarelor articole din Legea nr. 188/1999, actualizata:
"Art. 91. - (1) Mutarea în cadrul autorităţii sau instituţiei publice ori în cadrul altei structuri fără personalitate juridică a autorităţii sau instituţiei publice poate fi definitivă ori temporară.
(2) Mutarea definitivă poate avea loc în următoarele situaţii:
a) când se dispune de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie, clasă şi, după caz, de acelaşi grad profesional, sau pe o funcţie publică vacantă de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condiţiile specifice prevăzute în fişa postului. În cazuri temeinic justificate, mutarea se poate dispune motivat de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, cu repartizarea postului corespunzător funcţiei deţinute de funcţionarul public. În oricare dintre situaţii este necesar acordul scris al funcţionarului public;
b) la solicitarea justificată a funcţionarului public, cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie, clasă şi, după caz, la acelaşi grad profesional, sau pe o funcţie publică vacantă de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condiţiile specifice prevăzute în fişa postului;
c) în alte situaţii prevăzute de dispoziţiile legale.
(4) Mutarea temporară pe o altă funcţie publică se dispune motivat, în interesul autorităţii sau instituţiei publice, de către conducătorul autorităţii ori instituţiei publice, pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie, clasă şi, după caz, de acelaşi grad profesional, pentru care sunt îndeplinite condiţiile specifice prevăzute în fişa postului sau, după caz, cu repartizarea postului corespunzător funcţiei deţinute de funcţionarul public, pentru o perioadă de maximum 6 luni într-un an calendaristic.
Art. 96. - (1) Reluarea activităţii se dispune prin act administrativ al persoanei care are competenţa legală de numire în funcţia publică.
(2) Actul administrativ prin care se constată, respectiv se aprobă suspendarea raportului de serviciu, precum şi cel prin care se dispune reluarea activităţii de către funcţionarul public se comunică Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în termen de 10 zile lucrătoare de la data emiterii.
(3) Pe perioada suspendării raportului de serviciu autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să rezerve postul aferent funcţiei publice. Ocuparea acestuia se face, pe o perioadă determinată, în condiţiile legii. Pe perioada suspendării, raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici nu pot înceta şi nu pot fi modificate decât din iniţiativa sau cu acordul funcţionarului public în cauză.",
eu cred ca e un abuz in functie si nu prea am aflat calea de urmat, pana la instanta; prevederile le cunosc foarte bine
stiti ce nu inteleg? Daca se aplica prevederile dreptului comun in materie,
de ce mai exista Legea nr. 188/1999?
dar, este normal sa fie mutat in cadrul unui compartiment in care pentru indeplinirea atributiilor i se cer alte studii decat cele pe care le avea inainte de suspendare, incercand sa i se sublinieze faptul ca daca nu are studii, urmatorul pas este incetarea raportului de serviciu pentru ca nu-si poate desfasura activitatea?
acest lucru fiind valabil, probabil, in cazul societatilor private care au contracte de munca. In cazul functionarului public, conform prevederilor Legii nr. 188/1999 - Statutul functionarilor publici (r2), art..36 : "in perioada concediilor de boala, a concediilor de maternitate si a celor pentru cresterea si ingrijirea copiilor, raporturile de serviciu nu pot inceta si nu pot fi modificate decat din initiativa functionarului public in cauza".
As dori sa intreb care este procedura in cazul in care o persoana este suspendata din functie la initiativa acesteia, pentru cresterea copilului pana la doi ani, fiind incadrata intr-un anumit compartiment si este pusa in situatia de a-si relua activitatea in baza aceluiasi raport de serviciu, dar la un alt compartiment (mentionandu-i-se faptul ca, desi i-a fost modificat raportul de serviciu, prin mutare - fara acordul ei, nu se stie cum isi va desfasura activitatea in continuare, deoarece nu corespunde noului post, neavand studii in domeniu). Mentionez ca postul a fost mutat cu totul nemaiexistand un post vacant la compartimentul unde functionarul isi desfasura activitatea anterior suspendarii. As dori un raspuns urgent !!!!!!!!!!!!!!!
Conform O.G. 10/2008 se pot acorda, astfel:
ART. 22
(1) Pentru acordarea sporului de vechime în muncă, angajatorul va lua în considerare integral şi perioadele lucrate anterior în alte domenii de activitate decât cele bugetare.
(2) Pensionarii pentru limită de vârstă care se angajează pe baza unui contract individual de muncă în sectorul bugetar, potrivit legii, beneficiază de sporul de vechime corespunzător vechimii în muncă dobândite în întreaga activitate.