Nu este vorba de factura si nici de acord initial.
Este vorba de o achizitie ”la casa” cu bon fiscal, in speta o pereche de pantaloni de cca. 30 lei pe care i-am returnat (la cateva zile de la cumparare, cu tot cu etichete pe ei, inclusiv bonul fiscal aferent) intrucat erau mici pentru copil. La momentul schimbarii cu alte produse (de valoare ceva mai mare, pentru care am platit diferenta) mi-au solicitat CI sau ”orice act care are poza dvs., poate fi si permis de conducere” - conform solicitarii casierului. I-am transmis ca la momentul cumpararii nu mi-au cerut CI si nici nu am fost instiintat cu privire la prezentarea CI din perspectiva returnarii /schimbarii produsului achizitionat. De asemenea, am intrebat daca sunt autorizati GDPR si am solicitat numarul autorizatiei, context in care casierul a sunat si a solicitat prezenta managerului magazinului. Între timp am prezentat CI de pe care au copiat, cel putin, - nume, prenume, numar si serie si m-a pus sa semnez o dispozitie (posibil) de retur. Totodată, este posibil ca datele mele sa fi fost introduse si intr-0 baza de date electronica, in contextul in care casierul, dupa completarea dispozitiei de retur, a efectuat operatiuni similare la un PC, copiind cu atentie insemnarile existente pe actul respectiv. În discutia cu managerul de magazin l-am intrebat care este motivul pentru care colecteaza datele cu caracter personal ale clientilor si mi s-a raspuns ca asta este procedura la ei, respectiv ca nu au autorizatie GDPR. De asemenea a refuzat sa se prezinte, spunandu-si doar prenumele. Mai mult, i-am cerut stergerea datelor mele din baza de date electronica si distrugerea dispozitiei de retur completata cu datele proprii si a refuzat spunand ca astea sunt directivele trasate de ”sefii de la centru”. Totodată, sarcastic, mi-a recomandat sa merg la OPC daca sunt nemultumit.
Ce-mi recomandati? Sesizarea Autoritatii Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal?