avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 498 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Colectarea de date cu caracter personal de catre ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Colectarea de date cu caracter personal de catre societati comerciale

Este legala colectarea datelor mentionate in titlu (nume, prenume, serie si numar de buletin al clientului) de catre societati comerciale in cazul returnarii/schimbarii unor
produse?
Cel mai recent răspuns: nane406 , utilizator 01:08, 10 Ianuarie 2019
datele acestea au fost deja colectate la vanzarea initiala, gresesc? si clientul n-a avut nimic impotriva, banuiesc
Ultima modificare: Miercuri, 2 Ianuarie 2019
adriandimitriu, utilizator
Da este absolut obligatorie pentru ca returnarea se face pe factura storno si aceste date trebuie trecute pe factura. Obligatie legala ca temei de prelucrare. Iar buletinul se trece oe dispozitia de plata. Acelasi temei legal!!

Claudent2014 a scris:

Este legala colectarea datelor mentionate in titlu (nume, prenume, serie si numar de buletin al clientului) de catre societati comerciale in cazul returnarii/schimbarii unor
produse?

Nu este vorba de factura si nici de acord initial.

Este vorba de o achizitie ”la casa” cu bon fiscal, in speta o pereche de pantaloni de cca. 30 lei pe care i-am returnat (la cateva zile de la cumparare, cu tot cu etichete pe ei, inclusiv bonul fiscal aferent) intrucat erau mici pentru copil. La momentul schimbarii cu alte produse (de valoare ceva mai mare, pentru care am platit diferenta) mi-au solicitat CI sau ”orice act care are poza dvs., poate fi si permis de conducere” - conform solicitarii casierului. I-am transmis ca la momentul cumpararii nu mi-au cerut CI si nici nu am fost instiintat cu privire la prezentarea CI din perspectiva returnarii /schimbarii produsului achizitionat. De asemenea, am intrebat daca sunt autorizati GDPR si am solicitat numarul autorizatiei, context in care casierul a sunat si a solicitat prezenta managerului magazinului. Între timp am prezentat CI de pe care au copiat, cel putin, - nume, prenume, numar si serie si m-a pus sa semnez o dispozitie (posibil) de retur. Totodată, este posibil ca datele mele sa fi fost introduse si intr-0 baza de date electronica, in contextul in care casierul, dupa completarea dispozitiei de retur, a efectuat operatiuni similare la un PC, copiind cu atentie insemnarile existente pe actul respectiv. În discutia cu managerul de magazin l-am intrebat care este motivul pentru care colecteaza datele cu caracter personal ale clientilor si mi s-a raspuns ca asta este procedura la ei, respectiv ca nu au autorizatie GDPR. De asemenea a refuzat sa se prezinte, spunandu-si doar prenumele. Mai mult, i-am cerut stergerea datelor mele din baza de date electronica si distrugerea dispozitiei de retur completata cu datele proprii si a refuzat spunand ca astea sunt directivele trasate de ”sefii de la centru”. Totodată, sarcastic, mi-a recomandat sa merg la OPC daca sunt nemultumit.

Ce-mi recomandati? Sesizarea Autoritatii Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal?
Ultima modificare: Joi, 10 Ianuarie 2019
Claudent2014, utilizator
Nu au nevoie de "autorizatie ANSPDCP". Nu mai exista asa ceva. Autoritatea nu se mai notifica. Conform codului fiscal stornarea produselor se face pe factura iar inapoierea banilor pe dispozitie de plata. Datele dvs.se completeaza pe aceste documente conform legii. Prin urmare temeiul legal al prelucrarii acestor date este obligatia legala. Daca nu sunteti de acord ei nu va pot da banii inapoi sau inlocui produsul. Au actionat absolut corect! Mai mult, dreptul dvs.de stergere a datelor nu se refera la stergerea datelor colectate pe facturi sau alte documente fiscale. Sunt obligati sa pastreze aceste date minim 10 ani prin legea societatilor comerciale. Prin urmare nu aveti absolut niciun motiv sa faceti plangere impotriva lor. Desigur daca doriti, nimic nu va opreste dar nu vor pati absolut nimic .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua ! am cumparat un produs si vreau sa il schimb cu un ... Ela2021 Ela2021 Buna ziua ! Am cumparat un produs si vreau sa il schimb cu un altul. Am făcut plata cu cardul dar am pierdut bonul fiscal. Pot beneficia de o copie a bonului ... (vezi toată discuția)
Returnare marfa data cu bon fiscal Cristina Vasile Cristina Vasile Buna ziua, Va rog sa-mi spuneti in cazul in care vand marfa unei persoane fizice, cu Bon Fiscal, iar acesta imi returneaza marfa din motive intemeiate cand ... (vezi toată discuția)
Probleme întâmpinate in returnarea unui produs Tudorplaton Tudorplaton Buna ziua, am achizitionat in data de 09.05 un SmartWatch dintr-un magazin foarte cunoscut in România (din magazin fizic). Totul a decurs normal, am ... (vezi toată discuția)