Buna ziua,
am achizitionat in data de 09.05 un SmartWatch dintr-un magazin foarte cunoscut in România (din magazin fizic). Totul a decurs normal, am achiztionat produsul si imediat dupa, a urmat si utlizarea lui.
Totul a decurs cat se poate de bine in primele doua saptamani de utilizare dupa care am sesizat ca incepe sa faca probleme. Dupa un "maraton" in care bateria a rezistat 4 zile spre mirarea mea, au si inceput problemele. Bateria a inceput sa aiba scaderi foarte bruste si abrupte, in sensul ca, il scoteam seara de la incarcat 100%, iar dimineata ma trezeam cu 6% in conditiile in care el nu era utilizat absolut deloc in acest timp. La fel am testat si pe timpul zilei, in conditiile unei uzuri normale, la fel, aceleasi simptome. Mai mult decat atat, senzorul de miscare (banuiesc ca asa se numeste), a inceput sa afiseze date eronate, foarte eronate. Au fost zile in care ceasul ma felicita ca am urcat 30 etaje iar eu n-am urcat nici macar unul. I-am mai dat o sansa dupa ce a aparut si soft-ul nou, i-am facut update si l-am mai testat 2zile. Aceleasi probleme si din ce in ce mai dese. Am decis sa returnez produsul in vederea achizitionarii altuia.
Avand in vedere cele intamplate, am decis ca nu vreau sa mai am incredere in acest produs, chiar si dupa o eventuala tura in service. (Daca dupa 2 saptamani am avut asemenea probleme, nu voiam sa ma gandesc ce pot pati pe termen lung.)
M-am prezentat in data de 31.05 in magazinul din care am achiztionat produsul. L-am ambalat frumos inapoi in cutia originala, cu toate acesoriile iar ceasul avea inclusiv folia originala pe ecran. M-am prezentat cu o copie dupa bonul fiscal deoarece in momentul achizitiei am fost rugat sa fac o poza bonului pentru ca in cazul unei pierderi sau deteriorari (a bonului fiscal), cu poza (copia) pot rezolva orice problema cu produsul. Am fost intampinat de o rezistenta majora a domnisoarei responsabila de raionul produsului meu, care am aflat pe urma ca este managerul raionului. Mi s-a spus ca nu pot rezolva nimic cu copia dupa bon in ceea ce priveste returul produsului si mai mult decat atat, am fost luat peste picior cu fraze de genul „Nu vi se pare logic ca nu aveti ce face cu o copie de bon fiscal?“. Am incercat sa o conving, mi-a tot spus ca este vorba despre garantie si ca doar in ceea ce priveste garantia, pot folosi o copie a bonului fiscal. Am inteles punctul de vedere al doamnei, desi stiam foarte bine ce mi s-a spus, mi-am cerut scuze pentru iesirea mea nervoasa si am mers acasa in cautarea bonului.
A doua zi, in 01.06 m-am prezentat la prima ora la acelasi magazin, din nou cu full box-ul si bonul original, de data asta. Surpriza, aceasi domnisoara de serviciu. S-a uitat foarte mirata ca am revenit atat de repede. A preluat cutia, s-a uitat prin ea, a vazut ca este totul complet si a intrebat casierul daca are suma X in casa ca sa-mi poata returna banii. In acel moment am intervenit si le-am spus ca nu e nevoie sa-mi returneze nimic deoarece vreau sa achit eu o diferenta ca sa-mi achizitionez alt produs. Toate bune si frumoase pana incepe doamna responsabila de retur sa se uite la ceas. „E prafuit, e murdar. Nu te-ai gandit sa-l cureti macar inainte sa-l aduci la retur?“. Am ignorat complet aceasta afirmatie. Stiu ca poate are dreptate si sincer, data viitoare cand o sa fie cazu, o sa fac si acest lucru pentru a evita discutiile acestea cu ei, dar in momentul acela mi s-a parut foarte inoportuna observatia. Domnisoara in acel moment a plecat, probabil dupa un spray de curatare dar observatia continuala intoarcerea ei: „Acum trebuie sa-mi pierd eu timpul sa-ti curat tie ceasul.“. Moment in care nu m-am mai putut abtine si am intrebat-o politicos daca exista vreo problema si daca cumva incearca tot posibilul sa nu-mi primeasca produsul inapoi. In acel moment, domnisoara s-a enervat probabil si mi-a spus foarte simplu „O sa-l trimit oricum la Bucuresti (magazinul din care am cumparat se afla in Cluj) pentru analiza de retur deoarece are zgarieturi.“. Am rugat-o sa-mi indice zgarieturile. Era vorba despre doua puncte, cat un varf de ac, pe partea de aluminiu a ceasului care NU a venit infoliata din fabrica si care efectiv se vedeau doar daca puneai ceasul intr-o anumita lumina la un anumit unghi. Am insistat ca sunt urme de uzura absolut normale rezultate dupa 2,5-3 saptamani de utilizare absolut normala. Domnisoara parea foarte hotarata sa-mi refuze returul produsului, moment in care am decis ca nu are nici un sens sa mai continui discutia cu dansa si am cerut sa vorbesc cu managerul de magazin. Initial, a refuzat sa cheme managerul dar la insistentele mele, a mers dupa el.
A revenit doar managerul dupa aproximativ 10min, in care banuiesc ca i-a explicat ce s-a intamplat. Managerul s-a purtat si discutat foarte frumos, dar n-a rezolvat mare lucru decat sa ma roage sa completez un formular de retur, reprezentand o formalitate in acest proces. Nu a putut sa-mi spună o rezolutie clara la aceasta problema, decat ca o sa fiu contactat in 2-3-4 zile de cineva, in urma analizei pe care o sa o efectueze la nivel local in vederea oportunitatii returnarii acestui produs si primirea banilor inapoi.
Problema mea este urmatoarea, in 09.06 teoretic o sa expire cele 30zile in care pot face un retur pentru a primii banii inapoi. Cum pot controla aceasta perioada pentru a fi sigur ca primesc un raspuns de la magazin in timp util pentru a putea face o noua cerere in cazul in care aceasta mi se refuza?
Problema numarul 2, sunt destul de decis sa fac si o plangere la ANPC in cazul in care imi este refuzata cererea de retur, credeti ca ar fi oportuna?
Problema numarul 3, avand in vedere ca domnisoara a „mers pana undeva“ in timp ce imi curata ceasul iar dupa cand s-a intors, acesta prezenta zgarieturi si urme de uzura „excesive“, credeti ca este vorba de pura rea-vointa?
Problema numarul 4, credeti ca pot sa intreprind si alte reclamatii fata de acest magazin pentru acest customer service absolut sub orice critica?
Bonus: Eram curios si am intrebat, „dar de ce il curatati? Vreti sa-l puneti inapoi pe raft? Nu-l trimiteti in service?“ am primit un raspuns total neasteptat: „Da ce crezi ca fac? Il duc acasa? Normal ca-l pun pe raft!“ In acest caz, ma mai pot mira de ce am problemele pe care le am cu un produs cumparat de la ei? De nou?
Multumesc!