avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 395 soluții astăzi
Forum Activitate Reala

Activitate Reala

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Multumesc pt raspuns. Asta am citit si eu, dar gasesc pe diverse site-uri de comert online, urmatoarele atentionari asupra dreptului consumatorului de returnare a produselor:
------------------------------
"Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 30 de zile de la retur.

Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.

Acesta clauza se aplica conf. O.G. 130/2000, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in O.G. 130/200 art. 2 lit.e.

NOTA: In toate cazurile de mai sus produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, in ambalajul original si insotite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare de nevandabilitate duce la refuzarea returului."

----------------------------------

Ceea ce pana la urma pare a fi ceva mai corect, sunt ambalaje la produse electronice, ce nu mai pot fi refacute ca prima oara. Deci produsul nu mai poate fi vandut de nou (dealtfel asa si este, daca a fost folosit cateva zile) si prin urmare va fi necesara o reducere apreciabila pt a-l vinde. De ce ar trebui comerciantul sa suporte aceste reduceri? Care este vina lui?

In textul de mai sus se prevede posibilitatea unei taxe catre consumator care sa acopere "pierderea" de catre comerciant prin vanzarea produsului returnat, ca second-hand.

Intrebarea "cheie" care se pune: este legal acest mod de a primi inapoi un produs returnat? Cine stabileste cat sa fie acea taxa ce-i va fi imputata consumatorului, pt revanzarea produsului returnat ca si second-hand?

Drepturile pot si ar trebui sa fie ale ambelor parti implicate. Din pacate si abuzurile la fel ...
Salutare tuturor,

Am marea rugaminte de a-mi confirma daca eu inteleg corect legea (O.G.) 130/2000 (modificata prin legea 51/2003):
[ link extern ]

si anume daca un consumator ce comanda si cumpara niste produse (amplificator hi-fi) de la un magazin online (comert electronic) are dreptul sa ceara sa returneze produsul fara nici o alta obligatie, pentru ca nu-i place!

Mentionez ca produsul este perfect functional si in parametrii specificati de producator si afisati pe site-ul comerciantului online. Dar clientului nu-i place cum suna ... in cazul de fata un amplificator.

Imi pare totusi o aberatie sa ajungem la a returna cum, ce si cand vrem, doar ca nu ne place. Aceste produse, din momentul in care au fost desigilate, se mai pot vinde doar cu reduceri considerabile de pret, ceea ce ne duce la pierderea notiunii de adaos comercial.

Tot in legea mentionata mai sus, apare notiunea de "Contract la distanta". Nu a fost incheiat nici un contract, a fost un schimb de emailuri intre consumator si comerciantul online, acesta din urma i-a livrat acasa (atentie, personal! nu prin curier) produsul si i-a dat factura, chitanta si certificatul de garantie eliberat de importator.

Si apropo, importatorul ce da aceste produse spre vanzare catre comerciantul online, are vreo obligatie in afara certificatului de garantie?

Multumesc