avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 497 soluții astăzi
Forum Activitate Apostol Maria

Activitate Apostol Maria

Multumesc pentru raspuns, dar problema ramane in continuare nerezolvata . Prevederea din lege " de maximum 30 de zile calendaristice de la data afisarii" se poate traduce in practica prin stabilirea unui termen de 10 zile, 15 zile sau in cazul asociatiei noastre de 20 de zile ? Parerea mea de economist este ca nu se poate , se incalca acest articol din lege.
Parerea unui jurist ma intereseaza .
Multumesc.
Buna dimineata. Sunt cenzor la o A.P. Administratorul trece pe lista de plata un termen de plata a cotelor de contributie de 20 de zile calendaristice, motivand faptul ca potrivit art.77, alin.(2) din Legea nr.196/2018 poate trece orice termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data afisarii. Opinia mea este diferita , potrivit acestui articol termenul de plata care se trece pe lista este de 30 de zile .
Ma puteti ajuta cu o opinie juridica ?
Multumesc .
Raspuns pentru domnul Grecu,
In asociatia dvs. contabilitatea este organizata si condusa de catre cenzor ? Din cate stiu , acesta, printre alte atributii prevazute de lege, verifica activitatea financiar-contabila si de gestiune a asociatiei si nu o intocmeste efectiv.
In general, administratorii de imobile detin program pentru contabilitate in partida simpla, deoarece, asa cum a spus si reprezentantul firmei Bloc Expert este mai flexibil, mai usor de lucrat . Dar parca "vezi "mai multe dintr-o balanta de verificare .
Noul CEX sustine ca trebuie organizata contabilitatea in partida dubla pana in luna in care s-a aprobat statutul modificat , insemnand in fapt Lista de intretinere pe luna martie 2019. Conform legii , contabilitatea in partida simpla ar trebui sa fie organizata si condusa de catre administrator, ceea ce inseamna ca se renunta la contabil de la data la care se renunta la contabilitatea in partida dubla.
Buna ziua tuturor,
Va multumesc, desi inca nu am aflat raspunsul la intrebarea mea .
Numai bine,
Maria Apostol
Raspuns pentru Bloc Expert
Buna seara,
Asociatia noastra este foarte mare ( 48 de blocuri ) si probabil ca la data constituirii s-a considerat ca este mai bine sa se conduca contabilitatea in partida dubla. Nu cred ca se poate discuta despre avantaje sau dezavantaje , depinde de fiecare persoana care desfasoara aceasta activitate . In alta ordine de idei, indraznesc sa va pun o alta intrebare : administrati cumva si o AP dintr-un cartier rezidential ?
Multumesc ,
Maria Apostol
Domnule Grecu,
Va multumesc pentru raspunsul dvs. Conform vechii legislatii ( Legea nr.230/2007 si HG nr.1588/2007- NM ) A.P. puteau opta sa conduca contabilitatea in partida dubla sau in partida simpla. Potrivit art.21.alin.( 3), din NM aprobate prin HG nr.1588/2007, asociatiile care au optat pentru contabilitatea in partida dubla depun bilant contabil. Legea nr.196/2018 prevede faptul ca AP organizeaza si conduc contabilitatea numai in partida simpla. In consecinta a trebuit sa fie modificat statutul asociatiei noastre si supus aprobarii AGO din luna martie 2019. Si acum repet intrebarea : de la ce data se organizeaza contabilitatea in partida simpla , de la 01 ianuarie 2019 saudin luna cand s-a votat in AGO noul statut ?
Numai bine,tuturor

Maria Apostol
Multumesc. In aceasta situatie se depune bilant contabil cu date pe primele 3 luni ? Nu am gasit in Legea contabilitatii o prevedere in acest sens
In vechiul Statut a fost prevazut ca AP Rezidenz-Cartierul german organizeaza si conduce contabilitatea in partida dubla , cu depunere de BIlant contabil la organele fiscale. Legea nr.196/2018 prevede ca AP organizeaza contabilitatea doar in partida simpla.
Statutul modificat a fost aprobat in AGO din luna martie 2019. Contabilitatea in partida simpla se aplica de la 01 ianuarie 2019 sau din luna in care s-a aprobat statutul modificat ?
Va multumesc ,
Maria Apostol