In vechiul Statut a fost prevazut ca AP Rezidenz-Cartierul german organizeaza si conduce contabilitatea in partida dubla , cu depunere de BIlant contabil la organele fiscale. Legea nr.196/2018 prevede ca AP organizeaza contabilitatea doar in partida simpla.
Statutul modificat a fost aprobat in AGO din luna martie 2019. Contabilitatea in partida simpla se aplica de la 01 ianuarie 2019 sau din luna in care s-a aprobat statutul modificat ?
Va multumesc ,
Maria Apostol
Doamna Apostol,
Sa fie clar pentru mai multa "lume" care mai citesc pe-aici: organizarea si conducerea contabilitatii in partida dubla a oricarei organizatii / societati /etc. este net superioara celei in partida simpla. Cine stie cunoaste....
Daca Legea prevede pentru asociatiile de proprietari, organizarea si conducerea contabilitatii in partida simpla, este ca intr-adevar situatiile sunt mai simple....
Acum, ce cred eu si putem discuta chiar pe acest topic - vedeti-va de treaba si organizati-va contabilitatea in partida dubla, intocmiti-va toate situatiile ca si pana acum - insa nu cred ca este normal sa depuneti Bilantul contabil la organele ANAF. Nu stiu cine a impus acest lucru si chiar nu stiu daca cei care primesc acele bilanturi, chiar au vre-o atributie in aceasta directie.
Incercati sa va adaptati cerintelor L 196/2018, respectiv:
art. 66 - (1) Administratorul are, in principal urmatoarele atributii:
...........................
f) organizeaza si conduce contabilitatea in partida simpla si activitatea casieriei;
.......
n) întocmeşte lunar şi depune semestrial la compartimentul specializat în sprijinirea şi îndrumarea asociaţiilor de proprietari pe a cărei rază teritorială se află condominiul situaţia soldurilor elementelor de activ şi pasiv;
Asadar, in cadrul activitatii as. prop. , conform lit. n) trebuie trimise semestrial la primarie situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv - dar nu bilanturi contabile la ANAF.
Daca doriti sa treceti la organizarea si conducerea contabilitatii in partida simpla, chiar ca nu trebuie sa aveti vre-o problema, chiar daca in statutul dvs. ati prevazut altceva.
Succes!
Eu, dupa 27 de ani in activitatea aceasta nu am reusit sa aflu care ar fi avantajele contabilitatii in partida dubla la asociatiile de proprietari.
In plus, daca si legile care au fost si sunt in domeniu spun ca este necesara si suficienta partida simpla, nu vad de ce sa iti complici existenta si sa lucrezi in partida dubla.
Domnule Grecu,
Va multumesc pentru raspunsul dvs. Conform vechii legislatii ( Legea nr.230/2007 si HG nr.1588/2007- NM ) A.P. puteau opta sa conduca contabilitatea in partida dubla sau in partida simpla. Potrivit art.21.alin.( 3), din NM aprobate prin HG nr.1588/2007, asociatiile care au optat pentru contabilitatea in partida dubla depun bilant contabil. Legea nr.196/2018 prevede faptul ca AP organizeaza si conduc contabilitatea numai in partida simpla. In consecinta a trebuit sa fie modificat statutul asociatiei noastre si supus aprobarii AGO din luna martie 2019. Si acum repet intrebarea : de la ce data se organizeaza contabilitatea in partida simpla , de la 01 ianuarie 2019 saudin luna cand s-a votat in AGO noul statut ?
Numai bine,tuturor