BEN46 a scris:
Ce trebuie sa cuprinda un bilant la o Asociatie si cine-l intocmeste si verifica ?
Bilantul unei persoane juridice, inclusiv al unei asociatii de proprietari, se intocmeste o singura data pe an, cuprinzand situatia financiar-contabila la data de 31 decembrie a fiecarui an, contul de profit si pierdere, situatii, anexe...
De-asemenea, se mai intocmeste o situatie contabila foarte asemanatoare cu bilantul la sfarsitul primului semestru al fiecarui an (cu datele de la 30 iunie). Bilantul anual si situatiile finaciare semestriale se intocmesc de catre persoanele juridice care conduc contabilitatea in partida dubla.
Multe asociatii de proprietari au optat pentru contabilitatea in partida simpla. Acestea nu intocmesc bilantul anual si nici situatiile tip bilant de la 31 iunie.
Asociatiile care tin contabilitatea in partida simpla, intocmesc, in locul bilantului (ce are in spate balante de verificare, situatii contabile pe conturi de debit si credit, activ si pasiv, fise analitice si sintetice, note contabile,...), deci, intocmesc "Situatia soldurilor de activ si pasiv".
Aceasta situatie se intocmeste cu soldurile existente la 31 decembrie si la 30 iunie a fiecarui an si se depun la primarie in termen de doua luni.
Se intocmesc si se verifica de catre administrator, contabil, cenzor, presedinte, dupa caz, in functie de pregatirea si priceperea acestora, pe baza soldurilor existente in fisele de evidenta a furnizorilor, a soldului case, bancii, a soldului fondurilor....
Gasiti doua exemple concrete si reale de asemenea situatii in partea dreapta a acestei pagini, la "Documente utile".