avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 738 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ce trebuie sa cuprinda un bilant la Asociatie ?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ce trebuie sa cuprinda un bilant la Asociatie ?

Ce trebuie sa cuprinda un bilant la o Asociatie si cine-l intocmeste si verifica ?
Cel mai recent răspuns: BEN46 , utilizator 12:24, 23 Martie 2011
Un bilant la Asociatii trebuie sa cuprinda"elementele de activ si pasiv", care le imfaptuieste contabilul si sunt aprobate de presedintele Asociatiei si se depun la secretariatul primariei semastrial, primul raport pana la 31 martie a anului in curs pentru semestru doi a anului trecut si aldoilea pana la pana la 30 august pentru semestru unu a anului in curs.Cam astai raspunsul
[Un raspuns mai competent il puteti primi de la Corpul de Control al Primarului; Directia de control asociatii de proprietari],,, cu bine:))
Bilantul este situatia incasarilor si platilor din anul precedent defalcata pe categorii de venituri si de cheltuieli.Bilantul se aproba de catre Adunarea generala, ocazie cu care se stabileste fondul de reparatii si de rulment pentru anul viitor ,astfel ca asociatia sa aiba o rezerva pentru diferite imbunatatiri si incidente . La primarie se depune o data pe an situatia soldurilor de activ si pasiv existenta la 31 dec., a fiecarui an. Se mentioneaza soltdul existent in casa , facturile de plata, sumele ranmase de incasat de la locatariu, sumele datorate furnizorilor, restantele mai vechi. Exista in cartile pentru Asociatiile de proprietari si in legea 230/2007 modele de astfel de acte,
Doamna avocat, sa nu faceti o confuzie intre BVC (bugetul de venituri si cheltuieli) care intr-adevar se discuta ca proiect apoi se aproba in AG si situatia de Activ si de Pasiv.
@BEN46, cauta printre postarile de acum 2-3 zile in urma un topic asemanator. @elga50 a explicat f. bine ce si cum este cu aceasta situatie pe care o intocmeste contabiliul as. prop., este verificata de com. cenzori si aprobata de com. ex. Aceasta situatie se face de obicei in fiecare luna si este "oglinda" activitatii economice a fiecarei unitati economice (ba chiar si a unei familii...).
Ca se depune, unde si cum, ati fost informat.

- Asociatiile de proprietari au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea proprie, in partida dubla sau in partida simpla, prin optiune, potrivit hotararii adunarii generale a asociatiei de proprietari.
- Asociatiile de proprietari organizeaza si conduc contabilitatea in conformitate cu reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin ordin al ministrului economiei si finantelor.
- Asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii in partida simpla vor depune la compartimentele specializate in sprijinirea si indrumarea asociatiilor de proprietari din cadrul consiliilor locale situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv, intocmita potrivit ordinului ministrului economiei si finantelor, pana la data de 1 martie pentru situatia existenta la 31 decembrie si pana la data de 1 septembrie pentru situatia existenta la 30 iunie.
- Asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii in partida dubla vor depune bilant contabil, conform prevederilor legale.
Ultima modificare: Sâmbătă, 19 Martie 2011
LocatarB, utilizator
BEN46 a scris:

Ce trebuie sa cuprinda un bilant la o Asociatie si cine-l intocmeste si verifica ?

Bilantul unei persoane juridice, inclusiv al unei asociatii de proprietari, se intocmeste o singura data pe an, cuprinzand situatia financiar-contabila la data de 31 decembrie a fiecarui an, contul de profit si pierdere, situatii, anexe...
De-asemenea, se mai intocmeste o situatie contabila foarte asemanatoare cu bilantul la sfarsitul primului semestru al fiecarui an (cu datele de la 30 iunie). Bilantul anual si situatiile finaciare semestriale se intocmesc de catre persoanele juridice care conduc contabilitatea in partida dubla.
Multe asociatii de proprietari au optat pentru contabilitatea in partida simpla. Acestea nu intocmesc bilantul anual si nici situatiile tip bilant de la 31 iunie.

Asociatiile care tin contabilitatea in partida simpla, intocmesc, in locul bilantului (ce are in spate balante de verificare, situatii contabile pe conturi de debit si credit, activ si pasiv, fise analitice si sintetice, note contabile,...), deci, intocmesc "Situatia soldurilor de activ si pasiv".
Aceasta situatie se intocmeste cu soldurile existente la 31 decembrie si la 30 iunie a fiecarui an si se depun la primarie in termen de doua luni.
Se intocmesc si se verifica de catre administrator, contabil, cenzor, presedinte, dupa caz, in functie de pregatirea si priceperea acestora, pe baza soldurilor existente in fisele de evidenta a furnizorilor, a soldului case, bancii, a soldului fondurilor....
Gasiti doua exemple concrete si reale de asemenea situatii in partea dreapta a acestei pagini, la "Documente utile".
Ultima modificare: Sâmbătă, 19 Martie 2011
Adriantot, moderator

Alte discuții în legătură

Elemente de activ si pasiv in contabilitatea asociatiei de proprietari nety36 nety36 Buna ziua pentru ca de putin timp sunt numita cenzor al asociatiei de domiciliu am nevoie sa ma clarific asupra unor elemente din situatia contabila In ... (vezi toată discuția)
Exercitiu financiar al asociatiei de proprietari bmirel2002 bmirel2002 In calitate de cenzor al asociatiei de proprietari, la verificarea situatiei financiar-contabile a acesteia, m-am lovit de urmatoarea problema: administratorul ... (vezi toată discuția)
Sit. de activ si pasiv-as. de proprietari asinth asinth In cazul in care eu, in calit. de membru al As. de proprietari, am suspiciuni la cum sunt gestionati banii Asociatiei, si dovezi clare ca Presedintele si Adm. ... (vezi toată discuția)