Am inteles cum sta situatia , multumesc pentru raspunsuri .
Ideea cu afisarea situatiei contabile a Asociatiei implica pe de-o parte cenzorii care ar trebui sa verifice situatia , iar pe de-o parte administratorul ca isi face datoria pentru ce- a ce este platit si prin felul acesta si-au asumat raspunderea pentru ce-a ce fac iar proprietarii au certitudinea ca banii pentru cheltuieli se duc la furnizori si nu in alta parte .
Asa cum s-a spus mai sus "Situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv" este un document intern, un document de verificare a operatiunilor contabile si, firesc nu toata lumea se pricepe la contabilitate. Intotdeauna pe aceasta situatie activul trebuie sa fie egal cu pasivul. Daca nu este egal se cauta greseala, dar nu in aceasta situatie ci in registrele, fisele, soldurile de unde s-au preluat cifrele, pentru ca acolo s-a gresit la preluare, la inregistrare, la adunare, la scadere....
Deci este un document de lucru, de ajutor si-acesta se definitiveaza si se depune la primarie numai dupa corectarea neregulilor din evidente si stabilirea egalitatii activului cu pasivul.
Discutarea acestuia in adunarea generala si/sau afisarea lui nu este prevazuta in nici o reglementare. Nu cred ca vedeti nicaieri la intrarea intr-un magazin, intr-o institutie, intr-o fabrica... afisat "Bilantul la 31 decembrie 2010".
In adunarea generala este mai benefic sa se prezinte executia bugetului pe anul trecut finalizata cu descarcarea de gestiune si discutarea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli pe anul urmator, finalizat cu aprobarea acestuia de adunarea generala (este prevazut in legea 230/2007).
De afisat avem obligatia, conform legii, sa afisam:
- listele de plata lunar
- o data la sase luni o situatie cu fondurile din "alte venituri" ale asociatiei si modul de folosire al acestora.
- convocarea adunarii generale cu 7 zile inainte de data adunarii
Eu cred ca acestea sunt obligatii de afisare, conform legii 230/2007 si HG 1588/2007. Daca-mi scapa ceva, va rog sa completati.
Sigur ca la nivelul asociatiei fiecare adunare generala si/sau comitet, in functie de suspiciunile si supararile lor pot stabili afisarea si a altor documente (contracte, salarii, facturi, devize...).
In unele asociatii se afiseaza si din ce anume este alcatuita suma cheltuielilor repartizate pe cota-parte indiviza, adica ce s-a cumparat, ce s-a reparat in luna cu pricina.
Sigur ca orice se poate maslui. Daca pornim de la ideea asta, atunci ne lasam de administratie...... si ne apucam sa vindem cartofi in piata pe cantare masluite.....
Nu am pretentia sa fie afisate lunar ,ci o data pe an . Ca la A.G nu vine toata lumea ( sau nu pot veni ) si prin afisare poti sa vezi care este situatia .