Am folosit aceiasi lege catre HR-ul companiei la care lucrez, si mi s-a dat urmatorul raspuns:
Majoritatea oamenilor au interpretat gresit art. 14 din HG 1028/2006 care se refera doar la dispozitive de corectie speciale pentru ecrane de vizualizare care necesita purtarea acestor dispozitive.
Sunt echipamente in piata cu tot felul de raze si tot felul de ecrane care se pot folosi doar cu ochelari speciali si nu este normal ca angajatul sa vina cu ei de acasa. Nu este vorba de videoterminalele folosite de noi la laptop-uri si destop-uri.
In ghidul de ghidul de aplicare a HG 1028/2006 elaborat de Ministerul Muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice impreuna cu Institutul national de cercetare-dezvoltare pentru protectia muncii “Alexandru Darabont” – Bucuresti, precizeaza ca:
- “Lucratorii nu trebuie implicati in niciun fel in costurile ocazionate de de supravegherea starii de sanatate, examenul ochilor si al vederii si eventual examen oftalmologic”
- “in situatia in care corectia vizuala este una normal (pentru vedere de aproape sau la distanta), costurile ochelarilor intra in sarcina lucratorului, cu exceptia in care angajatorul decide sa suporte o parte sau in totalitate aceste costuri”
+ raspunsul unui medic de medicina muncii:
Trecand peste aceste prevederi , medical vorbind , activitatea la calculator NU duce la cresterea dioptriilor. Dupa cum stiti miopia , hipermetropia , astigmatismul , prezbiopia nu sunt boli profesionale.
Cresterea dioptriilor reprezinta evolutia naturala a miopiei . Ochelari de aproape peste 40 ani - va folosi aproape toata lumea , indiferent de ocupatie.
Am vrut sa duc la service garantie o trotineta Joyor achizitionata de la evomag. Service-ul colaborator este singurul autorizat Joyor conform afirmatiilor evomag. Ar fi fost pentru a doua oara in luna august. Prima oara a fost ok, mi-a rezolvat-o pe loc. Insa a doua oara cand am sunat, singura persoana care lucreaza acolo mi-a spus ca este in concediu si ca va fi disponibil peste 6 zile (a 7-a) si pana atunci nu are cum sa ma ajute.
Am sunat la evomag sa le prezint situatia. Persoana care mi-a raspuns a zis ca acela este singurul service autorizat si ca altul nu mai este.
M-am enervat si am spus ca nu este posibil asa ceva, ca mie sa nu imi fie receptionat pentru garantie un produs timp de 6 zile.
Ulterior am dat mail si le-am cerut banii inapoi (chiar daca a trecut perioada de retur) pentru ca serviciile de garantie fac parte integrala din produsul achizitionat. Astept raspunsul lor.
Intrebarea mea este: Ma ajuta legea in vreun fel in aceasta situatie? Am cautat dar nu am gasit ceva concret. Din cate inteleg, ei nu si-au respectat obligatia de a oferi servicii de garantie, si conform legii vanzatorul (evomag) este responsabil. Dar ce pot face mai departe?
am folosit o copie dupa legitimatia de angajat de pe vremea cand lucram in functia controlor ratb pentru a circula gratuit chiar si dupa ce nu am mai fost angajat. Un controlor mi-a confiscat copia zicand ca nu am voie sa circul cu copie ci cu originalul. Avand in vedere ca legitimatia era folosita atunci cand lucram in functia de controlor pentru a ma identifica in fata calatorilor, actiunea mea de a folosi aceasta legitimatie pt a circula gratis desi nu mai sunt angajat se considera infractiune? Sau doar contraventie? Pot fi chemat in instanta?
Multumesc!