avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 479 soluții astăzi
Forum Activitate nick2contact

Activitate nick2contact

Răspuns la discuția OUG 44/2008 - PFA
:((CPE a scris:

Nick...
Presupun ca esti in Bucuresti.
Eu am facut greseala de a-mi schimba buletinul pe Bucuresti de curand, in alte judete sunt taxele (pentru venituri normate) mai mici, plus ca de obicei persoanele de partea cealalta a ghiseului sunt mai binevoitoare. Daca as fi avut buletinul vechi, m-as fi dus acasa si as fi rezolvat mult mai repede toate problemele astea. :((


Da, e adevarat, probabil ca voi face acelasi lucru si voi apela la cineva din provincie. Dar e incredibil cum statul te descurajeaza sa muncesti legal. :D
Răspuns la discuția OUG 44/2008 - PFA
Andreea Lisievici a scris:

Anumite PFA nu sunt comercianti, pentru ca nu vand bunuri, ci priceperea lor intr-un anumit domeniu. Asa sunt avocatii, medicii, arhitectii si cred ca mai sunt. Toti acestia isi desfasoara activitatea in baza unei legi speciale care le reglementeaza statutul, si nu se inscriu la primarie/ORC.
Un programator PFA vinde un produs finit, creat special in acest scop, asa incat el este comerciant. In plus, nici nu are lege derogatoare de la regimul comun.



Si un programator autorizat pentru consultanta? tot servicii comericiale presteaza? in afara acestor explicatii care poate au sens, m-ar ineteresa daca exista undeva un act normativ care sa reglementeze aspectele astea? care e acesta?

Nu stiu despre ce e vorba. Daca e ghidul de formalitati pe care l-am mai indicat in primul mesaj, atunci acela e in acord cu legea si prevede foarte clar ca trebuie acordul asociatiei.


Da, e vorba de acel ghid de formalitati. Acordul asociatiei este cerut "daca este cazul". care sunt situatiile in care nu este cazul? ghidul de formalitati "legal elaborat" se pare ca nu clarifica asta, ceea ce ma poate pune pe mine in situatia neplacuta sa bat la usa vecinilor, fara sa fie nevoie.