Andreea Lisievici a scris:
Anumite PFA nu sunt comercianti, pentru ca nu vand bunuri, ci priceperea lor intr-un anumit domeniu. Asa sunt avocatii, medicii, arhitectii si cred ca mai sunt. Toti acestia isi desfasoara activitatea in baza unei legi speciale care le reglementeaza statutul, si nu se inscriu la primarie/ORC.
Un programator PFA vinde un produs finit, creat special in acest scop, asa incat el este comerciant. In plus, nici nu are lege derogatoare de la regimul comun.
Si un programator autorizat pentru consultanta? tot servicii comericiale presteaza? in afara acestor explicatii care poate au sens, m-ar ineteresa daca exista undeva un act normativ care sa reglementeze aspectele astea? care e acesta?
Nu stiu despre ce e vorba. Daca e ghidul de formalitati pe care l-am mai indicat in primul mesaj, atunci acela e in acord cu legea si prevede foarte clar ca trebuie acordul asociatiei.
Da, e vorba de acel ghid de formalitati. Acordul asociatiei este cerut "daca este cazul". care sunt situatiile in care nu este cazul? ghidul de formalitati "legal elaborat" se pare ca nu clarifica asta, ceea ce ma poate pune pe mine in situatia neplacuta sa bat la usa vecinilor, fara sa fie nevoie.
Tocmai de aceea au si fost facute publice ghidurile ONRC, ca sa vina in sprijinul justitiabilului. Eu una recunosc ca acolo ma uit daca am nevoie de ceva sau nu si probleme nu sunt.
Poate ca ma insel, dar eu cred ar trebui sa se tian cont de actul normativ, nu de nu stiu ce ghid. Dc. ordonanta nu cuprinde toate situatiile posibile, e problema lor, dar ar trebui respectata.