Buna ziua! Sunt angajata in invatamant, am in intretinere un copil de 3 ani si sunt necasatorita. La data angajarii (01.09.2007) m-am prezentat la secretariat cu carnetul de munca si copii dupa actele necesare si mi s-a cerut sa scriu pe o coala diverse date personale (inclusiv starea civila si nr. copii). Am crezut ca este suficient pentru a beneficia de deducerea suplimentara pentru o persoana aflata in intretinere. In urma cu cateva zile am aflat ca nu mi s-a acordat aceasta deducere pe motiv ca nu am completat (inutil sa mentionez ca nu stiam despre aceasta procedura) o declaratie-tip pe propria raspundere ca am in intretinere o persoana. Secretara mi-a spus ca acea declaratie o iau de la ea, dar ca nu mi-o mai primeste acum, ci abia de la 01.09.2008 si ca nu-mi pot recupera retroactiv diferenta de impozit pentru ca statele sunt facute.
Apelez la experienta si ajutorul dv. si vin cu doua intrebari:
1. Pot primi retroactiv diferenta de impozit?
2. Cine poarta vina acestei situatii? Eu - pentru ca n-am stiut, sau secretara - pentru ca nu m-a informat?
Daca-mi puteti raspunde, va rog sa indicati si textul de lege si cui ma pot adresa pentru a reglementa situatia sau pentru a pedepsi vinovatul (in caz ca nu sunt eu :) ). Multumesc.