In anul 2020 societatea noastra a avut un anumit furnizor de energie electrica. Valabilitatea contractului a incetat la data de 31.12.2020.Incepand cu 01.01.2021 societatea noastra a incheiat un alt contract cu un alt furnizor.In luna februarie 2021, urmare a regularizarii cantitatii de energie electrica furnizata in anul 2020, furnizorul a emis doua facturi storno. Acestea sunt inregistrate in evidenta contabila a in contul 401 cu sold debitor reprezentand sume de recuperat de la furnizor. La data de 30.06.2021 furnizorul intra in insolventa si la sfarsitul lunii iulie administratorul judiciar ne notifica despre intrarea in insolventa comunicandu-ne in acelasi termenul limita pana la depunerea cererilor de inregistrare a creantelor - 13.08.2021.
Deoarece Notificarea nu a ajuns si la serviciul financiar, serviciu care avea cunostinta de existenta acestor creante, nu s-a intocmit nici un document pentru a ne inscrie la masa credala cu suma respectiva.
Pentru ca termenul limita de inscriere la masa credala a fost depasit va rugam sa ne spuneti daca mai exista si alta modalitate legala de a ne recupera banii de la furnizorul intrat in insolventa.
Buna ziua.
Societatea noastra a platit o factura de avans unui antreprenor pentru o lucrare de investitie, acest avans fiind garantat cu o polita de asigurare pentru returnarea avansului. In urma denuntarii rezilierii contractului pentru nerespectarea termenilor contractuali de catre antreprenor, Societatea de Asigurari a refuzat despagubirea avansului acordat antreprenorului. Din acest motiv societatea noastra a chemat in judecata societatea de asigurari.
Pentru a finaliza investitia societatea noastra a incheiat un nou contract cu alt antreprenor care la randul sau prin contractul incheiat a solicitat si el un avans de 10% din valoarea contractului prezentand o polita de asigurare de returnare a avansului de la acelasi asigurator cu care ne judecam in prezent tocmai pentru refuzul despagubirii avansului.
Mentionez ca societatea de asigurari se afla in procedura de redresare a situatiei financiare.
Va rugam sa ne spuneti daca din punct de vedere legal este corect sa acceptam garantarea avansului cu o polita emisa de acelasi asigurator care a refuzat sa ne despagubeasca pentru avansul acordat si nerecuperat de la primul antreprenor care nu a respectat contractul.
De asemenea va rugam sa ne spuneti care ar fi modalitatea de acordare a unui nou avans fara sa existe riscul de nerecuperare a acestuia
Buna ziua.
Suntem o societate cu capital majoritar de stat si pana la data de 31.12.2020 societatea a acordat salariatilor sai facilitatea de decontare a jumatate din valoarea biletul de odihna si tratament in limita a 2400 lei in baza CCM si a unui protocol incheiat cu sindicatul.
Aceasta facilitate a fost suportata de societate din cheltuieli socio culturale in limita BVC aprobat. Mentionam ca salariatii nu au beneficiat de prima de vacanta.
Tinand cont ca Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare reuneste toate tipurile de tichete ce pot fi acordate salariatilor din România, inclusiv cele de vacanta, va rugam sa ne transmiteti daca incepand cu 01.01.2021 societatea mai poate deconta salariatilor sai biletele de odihna si tratament sau este obligata sa acorde vauchere de vacanta pe suport electronic.