Suntem 2 surori și 2 prietene studente care s-au mutat în chirie acum 6 luni. Mutarea noastră s-a produs de urgență dintr-un alt apartament, întrucât proprietarul s-a decis să vândă apartamentul și în termen de 3 zile a trebuit să îl eliberăm, și cum am stat fără contract (la insistențele proprietarului - prostia noastră), nu am avut de ales. În orice caz, de 6 luni locuim în actualul apartament și până acum nu am avut nicio ceartă. Proprietarul A este un domn în vârstă și mereu l-am tratat ca pe un bunic. Am avut probleme cu interfonul și abia după 4 luni l-a reparat, dar am trecut cu vederea. Doar una dintre cele 3 camere avea dulap, dar am trecut cu vederea și l-am așteptat, deși nici până în ziua de astăzi celelalte 2 camere nu dispun de dulap. Băile au fost sub orice critică, am cumpărat noi baterie pentru duș, clanțe la uși, am dat cu vopsea, etc. - totul ca să ne simțim ca acasă.
Acum, vrem să ne mutăm. Ne-a ajuns cât am avut răbdare să stăm cu hainele pe jos și ne orientăm către altceva, mai primitor. Am anunțat, conform contractului, cu 30 de zile înainte, că dorim să plecăm, urmând o serie de certuri cu proprietarul A (cum că ne-a făcut toate condițiile, etc. - ceea ce nu este adevărat; când ne-am mutat erau țigări pe jos, bucătăria sub orice critică, mucegai la baie, nicio ușă de la singurul dulap pe care îl aveam nu se închidea, etc). L-am anunțat săptămâna trecută, marți. Miercuri dimineață a venit la noi și am pus cap la cap toate facturile și chitanțele. I-am arătat tot ce am plătit - totul până la ultima factură, cu chitanțe cu tot. Și am calculat estimativ cam câți bani ar mai trebui noi să mai dăm pentru asociație, gaz, internet - facturi care vor veni în cursul lunii martie.
Totul bine și frumos până joi, când mă sună să îmi spună că el și-a găsit chiriași și că am face bine să îi spunem când anume săptămâna viitoare ne putem muta și când îi dăm banii pe facturile care nu au venit încă. Am rămas complet uimite de atitudine, cum până atunci l-am înțeles că poate e nervos că plecăm, dar nici n-am fost luate așa niciodată. I-am spus că trebuie să discut cu celelalte fete și că eu singură nu pot lua o decizie în numele tuturor și că voi reveni cu un telefon vineri sau sâmbătă. Între timp, ne-am găsit un apartament, am semnat și acolo contractul, urmând să ne mutăm după ce discutăm cu domnul A în privința datei până când ne putem muta - un deadline. Ce-i drept, m-a sunat astăzi, duminică, însă nu eram acasă și nu am putut răspunde pe moment, singura care era la apartament fiind sora mea mai mică. Domnul A, ce s-a gândit? Să dea buzna în casă și să vadă el cum stă treaba, având impresia că noi ne-am mutat deja, probabil. Sora mea, a rămas îngrozită, mai ales fiind acasă singură, știind că eu sunt plecată în oraș cu treabă și celelalte fete plecate acasă la părinți peste weekend. Domnul A a rămas surprins că a văzut pe cineva acasă, a început să o amenințe, a verificat toate camerele și a spus că va veni să schimbe iala la ușă în cursul zilei de astăzi, ca să, citez, ”nu mai puteți intra. nici ieși niciuna”.
Nu știu cum să procedez în situația asta. Pe de o parte, acum îmi e frică de el, să știu că poate intra peste noi, deși nu are niciun drept și stau și mă gândesc că poate de câte ori n-a mai intrat fără să știm, cum noi suntem mai mereu plecate pe timpul zilei, la facultate și la serviciu. Pe de altă parte, nu are niciun drept să ne ceară bani pentru facturile care nici măcar nu au venit (și încă și 900 de lei, bani pe care nu are cum să-i justifice) și să ne dea și afară, el rămânând cu 225 de euro, bani din chirie pe zilele care au rămas până în data de 31 (noi plătim 450 euro/lună și dacă ne-am muta până în data de 16, marți, i-ar rămâne 225 euro).
Cum să procedăm? Sincer, chiar ne este frică. A devenit extrem de agresiv și chiar nu știu ce să fac, cum să gestionăm situația.
Am discutat astăzi dimineață cu proprietarul și a spus că va discuta el cu doamna administrator și va scădea suma pe care ne-o datorează pentru fondul de rulment din totalul facturilor care vor veni pe lunile februarie și martie, ceea ce este rezonabil, cred eu. Aseară i-am spus de articolele menționate de dumneavoastră și de faptul că ne-am consultat cu un avocat, și culmea, după discuția asta știa și suma exactă pe care am plătit-o pentru fondul de rulment. Happy ending :)) Vă mulțumesc din suflet pentru ajutor! Ne-ați ajutat enorm!
Ionut.ion a scris:
Faceti o cerere la presedinte sa va returneze acel fond.
In cerere puteti face referire la articolele de mai sus, cu mentiunea ca o sa adresati instantei daca nu platesc.
La cerere sa atasati si o copie a chitamtelor cu care ati platit acele fonduri.
Daca chiar si asa nu platesc...fie va resemnati si sunteti mai atente apoi, fie mergeti in instanta ( cel putin o notificare semnata de un avocat-care si asta cred ca o sa coste mai mult decat aveti de recuperat...).
Bună seara!
Așa vom face întocmai. După cum și domnul de mai sus a menționat, este dreptul nostru și îl vom cere. Să sperăm că nu cu greu! :))
O seară frumoasă!
Bună seara!
Vă mulțumim pentru răspunsul detaliat! I-am spus în seara aceasta. Culmea, ȘTIA! Eu una sunt chiar deranjată de atitudine, pentru că sunt sigură că dacă nu întrebam și nu mă informam, rămâneam cu banii pierduți. Nu îi pot înțelege pe oamenii care ar fi în stare și haina de pe tine să ți-o ia. În orice caz, voi invoca cele spuse de dumneavoastră în discuțiile ulterioare, care sigur că vor exista. Nu știu de ce am impresia că foarte greu îi vom recupera.
Încă o dată, mulțumim! Și da, este învățătură de minte toată treaba asta... :)) Păcat că le aflăm pe propria piele și nu din cărțile de jurisprudență :)) Dar asta este, plecăm acum la drum cu lecția învățată, știm despre ce anume să întrebăm și, mai important, unde să ne informăm.
O seară frumoasă!
Bună seara!
Am o situație cu un domn proprietar și aș avea nevoie de un sfat. Noi, 4 fete studente, ne-am mutat la dumnealui acum 6 luni. Avem contract semnat pe perioadă nedeterminată, însă în contract nu se stipulează nimic despre acest vestit fond de rulment, despre care am întrebat când ne-am mutat și ni s-a spus răspicat că este de datoria noastră să îl achităm, atât din partea proprietarului, cât și din partea doamnei administrator. N-am mai pus întrebări, eram strânse cu ușa în acea perioadă (am fost date afară dintr-o chirie, unde stăteam fără contract - greșeala noastră) și l-am plătit, chiar dacă nu ni s-a explicat măcar de ce îl plătim și la ce folosește. Acum, în luna martie, am luat decizia cu celelalte fete să ne mutăm și ne-am și găsit deja chirie, am semnat contractul în cealaltă parte pentru ca totul să fie asigurat. Însă n-am vrea să plecăm totuși de aici până nu înțelegem și noi cum stă treaba cu fondul de rulment, măcar pentru știința noastră să știm de ce am plătit atâția bani.
Mulțumim!
PS: Am uitat să menționez că imediat după ce am semnat contractul în cele 4 exemplare ale sale, proprietarul le-a luat pe toate, iar noi momentan nu avem în posesie niciun act care să dovedească faptul că stăm în chirie aici.