Acum sa opriti un exemplar si sa va fie invatare de minte.
Fondurile de rulment si reparatii sunt datorate de proprietar.
De recuperat...se poate recupera dar...nu stiu daca merita bataia de cap...
Fondul de rreparatii
ART. 71/ legea 196/2018
(1) Anul fiscal si exercitiul financiar al asociatiei de proprietari este anul
calendaristic. Excedentele anuale rezultate din executia bugetelor de venituri si
cheltuieli, ramase neutilizate la finele exercitiului bugetar, se reporteaza in anul
urmator cu aceeasi destinatie.
(2) Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au obligatia sa aprobe un fond
de reparatii anual, necesar pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune.
Comitetul executiv fundamenteaza si prezinta adunarii generale suma anuala
necesara pentru constituirea sau completarea fondului de reparatii, care se
alimenteaza in avans, in transe lunare egale, prevazute in lista de plata a cheltuielilor
asociatiei de proprietari. Fondul de reparatii este utilizat numai pentru consolidarea
condominiului, reabilitarea termica, cresterea calitatii ambiental-arhitecturale a
constructiilor, precum si pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune.
(3) Sumele incasate pentru constituirea fondului de reparatii se depun, in
conformitate cu prevederile prezentei legi, in contul asociatiei de proprietari prevazut
la art. 20 alin. (1).
(4) Pentru incasarea fondului de reparatii, administratorul elibereaza chitanta
nominala separata.
(5) In termen de 5 zile de la incetarea contractului de administrare, administratorul
este obligat sa prezinte, in conditiile prevazute la art. 69 alin. (1), presedintelui
asociatiei de proprietari si cenzorului/comisiei de cenzori contabilitatea fondului de
reparatii, a fondului de rulment si sa o transfere noului administrator.
Fondul de rulment
ART. 72
(1) In scopul asigurarii sumelor necesare pentru plati curente, asociatia de
proprietari este obligata sa stabileasca cuantumul si cota de participare a
proprietarilor la constituirea fondului de rulment. Fondul de rulment se stabileste
astfel incat sa poata acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni
calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost
necesara pentru acoperirea cheltuielilor lunare inregistrate de asociatia de proprietari
in anul anterior, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflatiei,
iar in cazurile asociatiilor de proprietari nou-infiintate, prin aproximarea acestuia cu
fondul de rulment stabilit la alte asociatii de proprietari echivalente ca marime.
(2) Fondul de rulment se depune in contul curent al asociatiei de proprietari,
mentionat la art. 20 alin. (1).
(3) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipata a cotei ce revine fiecarui
proprietar, potrivit hotararii adunarii generale a asociatiei de proprietari, iar
35
reintregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afisate pe lista de
plata.
(4) Pentru incasarea fondului de rulment, administratorul elibereaza chitanta
nominala separata.
(5) Fondul de rulment incasat se restituie la transmiterea dreptului de proprietate,
daca prin actele translative de proprietate nu se stipuleaza altfel.
Gasiti mai multe detalii in legea de mai jos.
[ link extern ]