avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 388 soluții astăzi
Forum Activitate Florin Guard

Activitate Florin Guard

Multumesc frumos pentru informatii. Nu stiam nici chestia cu 12% (inca nu am platit inca impozitul, doar de luna aceasta fiind inchiriat apartamentul).
Buna,

As dori sa stiu cum se procedeaza cu impozitul in cazul in care o persoana are si salar si venituri din chirie. In caz ca exista pe undeva prin forum aceasta informatie va rog sa-mi spuneti (eu nu am reusit sa gasesc dar sunt mai incepator :))

Concret, am un singur venit din salar (functie de baza, doua ore/zi) de aprox 300Lei brut (in jur de 250 Lei net). impozit retinut e 0 lei/luna (din cate am inteles la salar asa mic se scad deducerile si nu mai ramane baza de impozitare sau asa ceva, fiind singurul salar). Mai nou o sa am un imobil inchiriat la 400Lei/luna. Deci alt venit. la acest venit platesc 16% impozit (doar la finante la CNAS am inteles ca nu e necesar deoarece am un venit din salariu). Pana aici e ok cred. Intrebarea mea este: o sa datorez impozit de 16% si pe salariu de acum inainte (chiar daca nu-l platesc lunar ci la regularizarea de la sfarsitul anului)?
Mai concret acum iau "in mana" lunar aproximativ 250Lei din salar (brut minus contributii) + aproximativ 336 ('brut' - 16% impozit platibil trimestrial) din chirie. La sfartitul anului o sa mai dau ceva la stat sau nu (posibil impozit pe salariu ca am venit mai mare)?
Răspuns la discuția Impozit cesiune parti sociale
Andreea Lisievici a scris:

Ceva nu e in regula in ce ati spus mai sus. Impozitul se datoreaza pe CASTIG, ceea ce inseamna clar o diferenta pozitiva intre valoarea de vanzare si cea de achizitie (valoarea de la infiintare daca vanzatorul e fondator), in niciun caz nu poate fi vorba de 16% din valoarea initiala.

Cred ca exact acest lucru a vrut sa spuna Stefan "... a fost 16 % din [(pretul vanzarii) - (cat au fost partile sociale la infiintare)]... " :-)