avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 388 soluții astăzi
Forum Activitate Florin Guard

Activitate Florin Guard

Multumesc frumos pentru informatii. Nu stiam nici chestia cu 12% (inca nu am platit inca impozitul, doar de luna aceasta fiind inchiriat apartamentul).
Buna,

As dori sa stiu cum se procedeaza cu impozitul in cazul in care o persoana are si salar si venituri din chirie. In caz ca exista pe undeva prin forum aceasta informatie va rog sa-mi spuneti (eu nu am reusit sa gasesc dar sunt mai incepator :))

Concret, am un singur venit din salar (functie de baza, doua ore/zi) de aprox 300Lei brut (in jur de 250 Lei net). impozit retinut e 0 lei/luna (din cate am inteles la salar asa mic se scad deducerile si nu mai ramane baza de impozitare sau asa ceva, fiind singurul salar). Mai nou o sa am un imobil inchiriat la 400Lei/luna. Deci alt venit. la acest venit platesc 16% impozit (doar la finante la CNAS am inteles ca nu e necesar deoarece am un venit din salariu). Pana aici e ok cred. Intrebarea mea este: o sa datorez impozit de 16% si pe salariu de acum inainte (chiar daca nu-l platesc lunar ci la regularizarea de la sfarsitul anului)?
Mai concret acum iau "in mana" lunar aproximativ 250Lei din salar (brut minus contributii) + aproximativ 336 ('brut' - 16% impozit platibil trimestrial) din chirie. La sfartitul anului o sa mai dau ceva la stat sau nu (posibil impozit pe salariu ca am venit mai mare)?
Răspuns la discuția Impozit cesiune parti sociale
Andreea Lisievici a scris:

Ceva nu e in regula in ce ati spus mai sus. Impozitul se datoreaza pe CASTIG, ceea ce inseamna clar o diferenta pozitiva intre valoarea de vanzare si cea de achizitie (valoarea de la infiintare daca vanzatorul e fondator), in niciun caz nu poate fi vorba de 16% din valoarea initiala.

Cred ca exact acest lucru a vrut sa spuna Stefan "... a fost 16 % din [(pretul vanzarii) - (cat au fost partile sociale la infiintare)]... " :-)

Asa am platit si eu pana la urma, dar ca si dobanditor (nu eu am fost vanzatorul). Se pare ca asa zice in codul fiscal:

"ART. 67
b) in cazul castigurilor determinate din transferul valorilor mobiliare, in cazul societatilor inchise, si din transferul partilor sociale, obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului revine dobanditorului. "

Vanzatorul a primit banii (mai putin impozitul) si gata. nu mai are nici o treaba....
romascanu a scris:

Ma intreb daca intradevar rezulta vreun impozit de plata.
Ce inseamna "la valoare calculata conform statutului"?

Daca am o parte sociala care are o valoare nominala de 10 lei, de exemplu (valoare aratata in statut) si o cesionez tot pe 10 lei (adica la valoarea nominala), atunci nu am nici un impozit pentru ca diferenta intre pretul cesiunii si valoarea nominala e zero. Daca o cesionez pe 15 lei datoreaz impozit pentru diferenta/castigul de 5 lei.

Prin valoare calculata conform statutului am vrut sa spun, ca in statutul societatii respective este scris ca valoarea partilor sociale este egala cu valoarea patrimoniului contabil (nu mai retin exact termenii) la sfarsitul anului financiar care precede vanzarea. Deci cumva ca nu se poate vinde la mai putin de X Lei (cat rezulta din acest calcul). Ceva de genul acesta.
Daca contractul se face la aceeasi valoare cu care a cumparat cel ce vinde acum (sau cu care a intrat la infiintare), intradevar nu se mai ia impozit (asta am inteles de la finante si am mai inteles ca asa "se practica" :-) )
Multumesc frumos pentru lamuriri
Multumesc frumos pentru raspuns si pentru promptitudine!
Inca un mic amanunt. Daca contractul de cesiune s-a facut astazi, in cat timp trebuie platit impozitul de catre Pers2 ?

Banuiesc ca impozitul trebui platit la administratia finaciara de care apartine pers1 (sau pers2 daca ea plateste in numele lui pers1?! ) intr-un anumit interval maxim de timp...
Am si eu o nelamurire legata de aceasta tema.
La noi in firma (srl) o persoana a cesionat partile sociale (la valoare calculata conform statutului) altei persoane. De aici a rezulta un impozit de 16% de Xlei.
In codul fiscal se spune ca "...obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului revine dobanditorului....". Dobanditorul acesta e cel care a cumparat?
Am fost sfatuit, de catre contabila, sa platim suma de Xlei in contul administratiei financiare, in numele celui ce a vandut. Mai exact Pers1 a vandut la Pers2 toate partile sociale la firma F1. Pers2 a platit la Pers1 suma totala -Xlei Impozit si la firma F1 XLei. Firma F1 plateste la administratia finaciara de care apartine Pers1, in numele lui (dar din contul firmei, si din banii primiti de la Pers2) suma de XLei. Apoi cu aceel ordin de plata merge mai departe sa inregistraze schimbarea din statut, etc.

Mie-mi suna putin intortocheat. Banii tot de acolo pleaca si tot acolo ajung dar firma e intermediara. E ok asa ceva?!