avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 875 soluții astăzi
Forum Activitate Clody26

Activitate Clody26

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ai punctat perfect! Exact același lucru l-am gândit și eu! Eu am plătit notarul pentru acest serviciu, el trebuie să verifice dacă actele sunt corecte după ce le-a primit de la cadastru.(era tot de datoria lui să facă reclamație și să retrimite actele pentru corectare); acum îmi rămâne mie această sarcină...concluzie, banii plătiți pentru acest serviciu s-au dus în vânt...

DlGoe a scris:

Cred ca ar trebui sa se explice clar procedura pt. a se intelege cine e viovat in raport cu clienta, @clody! Lucrurile stau cam asa: odata cu perfectarea actelor de vanzare/cumparare, biroul notarial (,,ajutoarele", nu neaparat notarul, dar cu stiinta lui) sugereaza ca pot ele sa se ocupe si de partea cu OCPI (oficiul de cadastru...). Contra cost, evident. Si e corect sa fie asa, nimeni nu face munca voluntara! Clientul e bucuros sa scape de alergaturi, asa ca in 99% din cazuri, accepta. Si tot in 99% din cazuri lucrurile se termina cu bine. Cazul de fata e dintre cele 1% cu probleme. Intreb: daca ai platit biroului notarial pt. efectuarea unui serviciu, a cui este obligatia sa verifice bunul mers, corectitudinea notărilor s.a.m.d.?! Exact! A celor de la biroul notarial pe care i-ai platit.

E clar că a doua oară nu mai aleg acest notar, iar de recomandat nici nu se pune problema!

mrays99 a scris:

Si de unde se poate stii ca a fost vina functionarului de la cadastru sau a notarului? Personal am fost in situatia asta si a fost vina exclusiva a notarului pentru ca o mostenire a fost trecuta bun comun.....insa de rezolvat a trebuit sa ma chinui eu ca sa repar raul facut....In situatii de genul asta cum o fii sa iti iei onorariul ala barosan si apoi sa nu te mai intereseze clientul...pana la urma face parte din diligentele pe care un notar trebuie sa le faca ca sa se asigure ca omul ala ii mai calca pragul si a doua oara, ba chiar mai mult, ii mai trimite si alti clienti....Altfel, nu le doresc decat un faliment rapid genului asta de notari partinitori si indiferenti fata de nevoile propriilor clienti.

Terenul nu a fost moștenit, l-am cumpărat, iar la notar am făcut contractul de vânzare cumpărare, după care notarul mi-a spus ca în 2 saptamani imi vine și Cf-ul pe numele meu! La notar intr-adevăr a fost totul corect, am verificat și am semnat, greșeala a fost făcută la biroul de cadastru, dar credeam că rectificarea sau reclamația trebuie făcută tot de notar, deoarece notarul a primit CF-ul, după care mi la trimis mie.

raluk0207 a scris:

Simplu. Pentru ca incheierea de intabulare o emite Biroul de Carte Funciara. Este un document eliberat de o alta institutie, nu de biroul notarial.
Si presupunand ca actul a fost redactat gresit:
- clientilor le-a fost dat spre a fi citit inainte de semnare (dar bineinteles ca este mai important sa butonam telefonul si sa ne uitam pe pereti)
- intabularea dureaza aproximativ 2 saptamani, timp arhisuficient pentru ca partea, odata ajunsa cu actul acasa, sa il reciteasca si sa semnaleze gresala
- inseamna ca functionarul de la Biroul de Carte Funciara este un incompetent care nu este in stare sa confrunte si sa verifice niste acte.

Dvs ati citit incheierea finala? Certificatul de mostenitor?

2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Mulțumesc frumos pentru răspuns! O zi bună!

Cabinet de Avocat - Oancea Jasmine a scris:

In situatia in care incheierea de intabulare a fost emisa ca urmare a unor acte intocmite de notarul public care contin greseli materiale, intr-adevar notarul trebuie sa intocmeasca o incheiere de rectificare a erorii si ulterior sesizarea din nou a Oficiului de Cadastru.

2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Am sunat acum la oficiul de Cadastru, este de îndatorirea notarului să verifice și în caz de greșeală să sesizeze din nou oficiul de Cadastru...am lămurit treaba!

raluk0207 a scris:

Nu, Biroul de Carte Funciara.
Nu notarul a emis incheierea de intabulare.

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dar nu e cumva obligația notarului să vadă și să reclame greșeala? Și legătura cu Biroul de Carte Funciară o iau eu? Sau numai norarul poate face schimbările?mulțumesc!
Bună ziua! Am cumpărat o bucată de pământ acum 2 luni, am făcut actele notariale, apoi mi s-a spus de catre notar că Cartea Funciară o primesc în 2,3 săptămâni.Am primit CF-ul,prima parte a fost corectă, dar pe a doua parte (Încheiere CF) mi-a fost greșit numele.Cine are obligația să repare greșeala? ( bănuiesc că notarul are această obligație, dar aștept o confirmare) vă mulțumesc!