avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 526 soluții astăzi
Forum Activitate johnny_b

Activitate johnny_b

Buna ziua!
Intrebarile mele se refera la cadrul legislativ si la actele
normative in vigoare ce reglementeaza (cu mari ambiguitati
si echivocuri) incadrarea in invatamantul preuniversitar de stat
-in calitate de cadre didactice auxiliare- a celor denumiti generic
"informaticieni", mai ales in ce priveste criteriile CONCRETE de normare si ocupare a acestor functii didactice auxiliare.
In mod punctual, suntem lasati total in ceata in ceea ce priveste
urmatoarele aspecte:

1) Ce intelege MEdC prin sintagma "de profil" atunci cand
se refera la conditiile de studii care trebuiesc indeplinite
pentru ocuparea acestor functii? Exista (si daca da, unde
anume) vreun nomenclator sau centralizator (similar celui
existent pentru incadrarea personalului didactic de predare)
care sa detalieze fara ambiguitati aceasta sintagma? Sau
se aplica (ni se spune, incorect credem noi) OM 3303 din
25/02/2004 privind cadrele didactice DE PREDARE (desi acolo
scrie negru pe alb "...care dau dreptul candidatilor de a se
înscrie si a participa la concursurile de TITULARIZARE în
învatamântul preuniversitar")?
----------------------------------------------------------
Legea nr. 128 din 12/07/1997
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 158 din 16/07/1997,
privind Statutul personalului didactic

Art. 6. - (1) Functiile didactice auxiliare sunt:
a) ...
b) informatician;
c) ...
(2) Ministerul Invatam×ntului, in colaborare cu Ministerul
Muncii si Protectiei Sociale, este autorizat ca, in functie
de dinamica invatamantului, sa stabileasca noi functii
didactice auxiliare.
...
Art. 8. - Pentru ocuparea functiilor didactice auxiliare
trebuie indeplinite urmatoarele conditii de studii:
a) ...
b) pentru functia de informatician - absolvirea cu diploma
a unei institutii de invatamant superior sau a unei unitati
de invatamant preuniversitar, DE PROFIL;
c) ...

*****************************************************

2) Ce intelege MEdC prin sintagma "sau altele asemanatoare",
existenta in OM 3250/12.02.1998? A mai fost actualizat intre
timp acest Ordin? Functia de ing. de sistem (care apare in
OUG 68/16.09.2004 in Anexa 3 la poz. 98-103) face parte din
aceste "altele asemanatoare"? Daca da, in ce conditii?

-----------------------------------------------------------
Ministerul Educatiei Nationale
Ordin nr. 3250 din 12/02/1998, publicat in Monitorul Oficial,
Partea I nr. 269 din 20/07/1998 privind criteriile de normare
a personalului didactic auxiliar din Ïnvatam×ntul preuniversitar
de stat

Criteriu de normare a personalului didactic auxiliar din invatamantul preuniversitar de stat [art. 19 alin. (4) din Legea nr. 128/1997)

...
A. Scoala cu clasele I-VIII, liceu, scoala profesionala, de ucenici,
de maistri sau postliceala
...
Informatician - la liceele sau scolile care au in dotare retea de
calculatoare, pe langa postul de tehnician sau de laborant se poate acorda si un post de analist (programator) SAU ALTELE ASEMANATOARE.
...
*****************************************************

3) Legal, un post de informatician ar trebui infiintat incepand
cu ce numar de calculatoare existent intr-o unitate de invatamant? (este corect si normal ca 1 liceu cu 30 de calc. sa aiba tot un singur post, ca altul cu 90 de calculatoare?)
In mod concret prin ce considera MEdC ca ar trebui sa se diferentieze functiile didactice auxiliare de informatician/analist/
programator/ing. de sistem/analist prog. ajutor/operator/
controlor date si in ce conditii recomanda folosirea fiecarei astfel de functii? Care ar fi fisa postului recomandata sa se aplice pentru fiecare din aceste functii?

4) In functie de ce criterii se decide promovarea de la un grad
profesional la altul (de ex. de la "analist programator II" la "analist programator I")? In ce act normativ le putem gasi, sa le stim si noi, "muritorii de rand"?

Va multumesc!
Discuție
Buna ziua!
Intrebarile mele se refera la cadrul legislativ si la actele
normative in vigoare ce reglementeaza (cu mari ambiguitati
si echivocuri) incadrarea in invatamantul preuniversitar de stat
-in calitate de cadre didactice auxiliare- a celor denumiti generic
"informaticieni", mai ales in ce priveste criteriile CONCRETE de normare si ocupare a acestor functii didactice auxiliare.
In mod punctual, suntem lasati total in ceata in ceea ce priveste
urmatoarele aspecte:

1) Ce intelege MEdC prin sintagma "de profil" atunci cand
se refera la conditiile de studii care trebuiesc indeplinite
pentru ocuparea acestor functii? Exista (si daca da, unde
anume) vreun nomenclator sau centralizator (similar celui
existent pentru incadrarea personalului didactic de predare)
care sa detalieze fara ambiguitati aceasta sintagma? Sau
se aplica (ni se spune, incorect credem noi) OM 3303 din
25/02/2004 privind cadrele didactice DE PREDARE (desi acolo
scrie negru pe alb "...care dau dreptul candidatilor de a se
înscrie si a participa la concursurile de TITULARIZARE în
învatamântul preuniversitar")?
----------------------------------------------------------
Legea nr. 128 din 12/07/1997
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 158 din 16/07/1997,
privind Statutul personalului didactic

Art. 6. - (1) Functiile didactice auxiliare sunt:
a) ...
b) informatician;
c) ...
(2) Ministerul Invatam×ntului, in colaborare cu Ministerul
Muncii si Protectiei Sociale, este autorizat ca, in functie
de dinamica invatamantului, sa stabileasca noi functii
didactice auxiliare.
...
Art. 8. - Pentru ocuparea functiilor didactice auxiliare
trebuie indeplinite urmatoarele conditii de studii:
a) ...
b) pentru functia de informatician - absolvirea cu diploma
a unei institutii de invatamant superior sau a unei unitati
de invatamant preuniversitar, DE PROFIL;
c) ...

*****************************************************

2) Ce intelege MEdC prin sintagma "sau altele asemanatoare",
existenta in OM 3250/12.02.1998? A mai fost actualizat intre
timp acest Ordin? Functia de ing. de sistem (care apare in
OUG 68/16.09.2004 in Anexa 3 la poz. 98-103) face parte din
aceste "altele asemanatoare"? Daca da, in ce conditii?

-----------------------------------------------------------
Ministerul Educatiei Nationale
Ordin nr. 3250 din 12/02/1998, publicat in Monitorul Oficial,
Partea I nr. 269 din 20/07/1998 privind criteriile de normare
a personalului didactic auxiliar din Ïnvatam×ntul preuniversitar
de stat

Criteriu de normare a personalului didactic auxiliar din invatamantul preuniversitar de stat [art. 19 alin. (4) din Legea nr. 128/1997)

...
A. Scoala cu clasele I-VIII, liceu, scoala profesionala, de ucenici,
de maistri sau postliceala
...
Informatician - la liceele sau scolile care au in dotare retea de
calculatoare, pe langa postul de tehnician sau de laborant se poate acorda si un post de analist (programator) SAU ALTELE ASEMANATOARE.
...
*****************************************************

3) Legal, un post de informatician ar trebui infiintat incepand
cu ce numar de calculatoare existent intr-o unitate de invatamant? (este corect si normal ca 1 liceu cu 30 de calc. sa aiba tot un singur post, ca altul cu 90 de calculatoare?)
In mod concret prin ce considera MEdC ca ar trebui sa se diferentieze functiile didactice auxiliare de informatician/analist/
programator/ing. de sistem/analist prog. ajutor/operator/
controlor date si in ce conditii recomanda folosirea fiecarei astfel de functii? Care ar fi fisa postului recomandata sa se aplice pentru fiecare din aceste functii?

4) In functie de ce criterii se decide promovarea de la un grad
profesional la altul (de ex. de la "analist programator II" la "analist programator I")? In ce act normativ le putem gasi, sa le stim si noi, "muritorii de rand"?

Va multumesc!