johnny_b a scris:
>Buna ziua!
>Intrebarile mele se refera la cadrul legislativ si la actele
>normative in vigoare ce reglementeaza (cu mari ambiguitati
>si echivocuri) incadrarea in invatamantul preuniversitar de stat
>-in calitate de cadre didactice auxiliare- a celor denumiti generic
>"informaticieni", mai ales in ce priveste criteriile CONCRETE de normare si ocupare a acestor functii didactice auxiliare.
>In mod punctual, suntem lasati total in ceata in ceea ce priveste
>urmatoarele aspecte:
>
>1) Ce intelege MEdC prin sintagma "de profil" atunci cand
>se refera la conditiile de studii care trebuiesc indeplinite
>pentru ocuparea acestor functii? Exista (si daca da, unde
>anume) vreun nomenclator sau centralizator (similar celui
>existent pentru incadrarea personalului didactic de predare)
>care sa detalieze fara ambiguitati aceasta sintagma? Sau
>se aplica (ni se spune, incorect credem noi) OM 3303 din
>25/02/2004 privind cadrele didactice DE PREDARE (desi acolo
>scrie negru pe alb "...care dau dreptul candidatilor de a se
>înscrie si a participa la concursurile de TITULARIZARE în
>învatamântul preuniversitar")?
>----------------------------------------------------------
>Legea nr. 128 din 12/07/1997
>Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 158 din 16/07/1997,
>privind Statutul personalului didactic
>
>Art. 6. - (1) Functiile didactice auxiliare sunt:
>a) ...
>b) informatician;
>c) ...
>(2) Ministerul Invatam×ntului, in colaborare cu Ministerul
>Muncii si Protectiei Sociale, este autorizat ca, in functie
>de dinamica invatamantului, sa stabileasca noi functii
>didactice auxiliare.
>...
>Art. 8. - Pentru ocuparea functiilor didactice auxiliare
>trebuie indeplinite urmatoarele conditii de studii:
>a) ...
>b) pentru functia de informatician - absolvirea cu diploma
>a unei institutii de invatamant superior sau a unei unitati
>de invatamant preuniversitar, DE PROFIL;
>c) ...
>
>*****************************************************
>
>2) Ce intelege MEdC prin sintagma "sau altele asemanatoare",
>existenta in OM 3250/12.02.1998? A mai fost actualizat intre
>timp acest Ordin? Functia de ing. de sistem (care apare in
>OUG 68/16.09.2004 in Anexa 3 la poz. 98-103) face parte din
>aceste "altele asemanatoare"? Daca da, in ce conditii?
>
>-----------------------------------------------------------
>Ministerul Educatiei Nationale
>Ordin nr. 3250 din 12/02/1998, publicat in Monitorul Oficial,
>Partea I nr. 269 din 20/07/1998 privind criteriile de normare
>a personalului didactic auxiliar din Ïnvatam×ntul preuniversitar
>de stat
>
>Criteriu de normare a personalului didactic auxiliar din invatamantul preuniversitar de stat [art. 19 alin. (4) din Legea nr. 128/1997)
>
>...
>A. Scoala cu clasele I-VIII, liceu, scoala profesionala, de ucenici,
>de maistri sau postliceala
>...
>Informatician - la liceele sau scolile care au in dotare retea de
>calculatoare, pe langa postul de tehnician sau de laborant se poate acorda si un post de analist (programator) SAU ALTELE ASEMANATOARE.
>...
>*****************************************************
>
>3) Legal, un post de informatician ar trebui infiintat incepand
>cu ce numar de calculatoare existent intr-o unitate de invatamant? (este corect si normal ca 1 liceu cu 30 de calc. sa aiba tot un singur post, ca altul cu 90 de calculatoare?)
>In mod concret prin ce considera MEdC ca ar trebui sa se diferentieze functiile didactice auxiliare de informatician/analist/
>programator/ing. de sistem/analist prog. ajutor/operator/
>controlor date si in ce conditii recomanda folosirea fiecarei astfel de functii? Care ar fi fisa postului recomandata sa se aplice pentru fiecare din aceste functii?
>
>4) In functie de ce criterii se decide promovarea de la un grad
>profesional la altul (de ex. de la "analist programator II" la "analist programator I")? In ce act normativ le putem gasi, sa le stim si noi, "muritorii de rand"?
>
>Va multumesc!
johnny_b a scris:
>Buna ziua!
>Intrebarile mele se refera la cadrul legislativ si la actele
>normative in vigoare ce reglementeaza (cu mari ambiguitati
>si echivocuri) incadrarea in invatamantul preuniversitar de stat
>-in calitate de cadre didactice auxiliare- a celor denumiti generic
>"informaticieni", mai ales in ce priveste criteriile CONCRETE de normare si ocupare a acestor functii didactice auxiliare.
>In mod punctual, suntem lasati total in ceata in ceea ce priveste
>urmatoarele aspecte:
>
>1) Ce intelege MEdC prin sintagma "de profil" atunci cand
>se refera la conditiile de studii care trebuiesc indeplinite
>pentru ocuparea acestor functii? Exista (si daca da, unde
>anume) vreun nomenclator sau centralizator (similar celui
>existent pentru incadrarea personalului didactic de predare)
>care sa detalieze fara ambiguitati aceasta sintagma? Sau
>se aplica (ni se spune, incorect credem noi) OM 3303 din
>25/02/2004 privind cadrele didactice DE PREDARE (desi acolo
>scrie negru pe alb "...care dau dreptul candidatilor de a se
>înscrie si a participa la concursurile de TITULARIZARE în
>învatamântul preuniversitar")?
>----------------------------------------------------------
>Legea nr. 128 din 12/07/1997
>Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 158 din 16/07/1997,
>privind Statutul personalului didactic
>
>Art. 6. - (1) Functiile didactice auxiliare sunt:
>a) ...
>b) informatician;
>c) ...
>(2) Ministerul Invatam×ntului, in colaborare cu Ministerul
>Muncii si Protectiei Sociale, este autorizat ca, in functie
>de dinamica invatamantului, sa stabileasca noi functii
>didactice auxiliare.
>...
>Art. 8. - Pentru ocuparea functiilor didactice auxiliare
>trebuie indeplinite urmatoarele conditii de studii:
>a) ...
>b) pentru functia de informatician - absolvirea cu diploma
>a unei institutii de invatamant superior sau a unei unitati
>de invatamant preuniversitar, DE PROFIL;
>c) ...
>
>*****************************************************
>
>2) Ce intelege MEdC prin sintagma "sau altele asemanatoare",
>existenta in OM 3250/12.02.1998? A mai fost actualizat intre
>timp acest Ordin? Functia de ing. de sistem (care apare in
>OUG 68/16.09.2004 in Anexa 3 la poz. 98-103) face parte din
>aceste "altele asemanatoare"? Daca da, in ce conditii?
>
>-----------------------------------------------------------
>Ministerul Educatiei Nationale
>Ordin nr. 3250 din 12/02/1998, publicat in Monitorul Oficial,
>Partea I nr. 269 din 20/07/1998 privind criteriile de normare
>a personalului didactic auxiliar din Ïnvatam×ntul preuniversitar
>de stat
>
>Criteriu de normare a personalului didactic auxiliar din invatamantul preuniversitar de stat [art. 19 alin. (4) din Legea nr. 128/1997)
>
>...
>A. Scoala cu clasele I-VIII, liceu, scoala profesionala, de ucenici,
>de maistri sau postliceala
>...
>Informatician - la liceele sau scolile care au in dotare retea de
>calculatoare, pe langa postul de tehnician sau de laborant se poate acorda si un post de analist (programator) SAU ALTELE ASEMANATOARE.
>...
>*****************************************************
>
>3) Legal, un post de informatician ar trebui infiintat incepand
>cu ce numar de calculatoare existent intr-o unitate de invatamant? (este corect si normal ca 1 liceu cu 30 de calc. sa aiba tot un singur post, ca altul cu 90 de calculatoare?)
>In mod concret prin ce considera MEdC ca ar trebui sa se diferentieze functiile didactice auxiliare de informatician/analist/
>programator/ing. de sistem/analist prog. ajutor/operator/
>controlor date si in ce conditii recomanda folosirea fiecarei astfel de functii? Care ar fi fisa postului recomandata sa se aplice pentru fiecare din aceste functii?
>
>4) In functie de ce criterii se decide promovarea de la un grad
>profesional la altul (de ex. de la "analist programator II" la "analist programator I")? In ce act normativ le putem gasi, sa le stim si noi, "muritorii de rand"?
>
>Va multumesc!