daca asa este stipulat in contract ceea ce am aratat in mesajul anterior este valabil. Referitor la penalitati mentionez inca o data: acestea se aplica la valoarea fiecarei cote lunare restante (valoare care cuprinde de obicei urmatoarele cheltuieli: cheltuieli repartizate pe nr. de persoane, cheltuieli pe consumatori, pe cota parte de proprietate) si niciodata nu pot depasi aceasta valoare si, bineanteles, pe cale de consecinta, nu vor depasii niciodata nici valoarea totala a restantei. cel mult ele vor fi egale cu valoarea totala la care au fost aplicate. EXACT ASA PREVDE LEGEA 230/2007.
Avand in vedere faptul ca, in contractul de vanzare/cumparare s=a stipulat faptul ca vechiul proprietar isi asuma obligatia de a achita cheltuielile de intretinere pentru perioada cuprinsa intre data semnarii contractului si data punerii in posesie, administratorul nu va poate imputa dvs. aceste cheltuieli. Raspunsul care vi l-a dat este mai mult decat hilar in Legea 230/2007 precum si in normele metodologice de punere in aplicare a acestei legi nu exista termenul de "datorie a apartamentului". Penalitatile trebuie evidentiate separat si se aplica la fiecare cota lunara de intretinere restanta astfel incat acestea sa nu depaseasca valoarea cotei lunare la care s-au aplicat. ele sunt in cuantum de 0,2% pe zi de intarziere iar, Asociatia de Proprietari nu le poate aplica decat daca aceast procent a fost adoptat intr-o hotarare a adunarii generale. In consecinta, avand in vedere cele expuse de dvs., obligatia de a achita aceste sume (intretinere+penalitati)ii revine vechiului proprietar si nu dvs. Asociatia nu se poate indrepta decat impotriva vechiului proprietar avand in vedere clauzele contractului de vanzare cumparare si bineanteles si prevederilor Legii 230/2007. Atentie! nu este de ajuns ca in ctr. de v-cump. sa fie trecuta doar data intrarii efective in posesie ci si faptul ca vechiul proprietar isi asuma obligatia de a achita aceste cheltuieli pana la aceasta data.Si credeti-ma ca stiu foarte bine ce spun!