Buna ziua din nou...pe aceeasi tema...
De data aceasta va scriu pentru a va intreba daca exista printre dumneavoastra o persoana din Bucuresti care m-ar putea reprezenta si sustine in instanta cu acest demers si daca da, rog acea persoana sa imi transmita un mesaj privat cu datele de contact.
Urmatrorul lucru care mi s-a intamplat este ca am primit o somatie scrisa in care mi se comunica o suma restanta la 31.07.2008 dar nu mi se specifica perioada aferenta acestei restante. In plus acest nemernic a modificat listele astfel:
nr crt 2
nr pers 3
chelt pers 48
apa rece mc 13
apa rece suma 43
apa calda mc
ap calda suma 42
ascensor 6
chelt admin + salarii 21
restanta 378 (si aici se includ si penalitatile dar fara coloana clar specificata)
total 538
Este posibil asa ceva??? X-(
Mie mi se pare strigator la cer.
Cred ca acesta va fi urmatorul pas: sa cer fisele de apartament din contabilitate. De ce? Deoarece azi am gasit la avizier o contestatie depusa de o vecina care are de plata 800 RON la intretinere si al carei consum de apa nu se ridica la aceasta valoare (consum evidentiat pe fisle care se raporteaza lunar de catre proprietari catre asociatii) si care a apelat la un avocat. In acest caz s-a dovedit a fi o "eroare de calcul" a "domnului presedinte" iar aceasta vecina a reusit, cu ajutorul unui avocat, sa-l puna la punct pe acest impostor comunist a carui principala preocupare este de a gasi metode de a fura. Inca o data cred ca demersul meu este indreptatit si justificat deoarece asemenea nemernici traiesc de pe urma unor astfel de hotii: azi de la unul, maine de la altul... Intr-un bloc cu 3-4 scari, fiecare scara cu 53 apartamente, pentru fiecare apartament se percepe o suma de 50 ron lunar pentru "salariu administrator, salariu cenzor, etc"...Oare de ce?...
In concluzie, pentru a obtine aceste fise incepand cu luna octombrie 2007 trebuie sa ma adresez administratiei? Cenzorului? Este posibil sa primesc un refuz?
Va multumesc tuturor celor care ati venit in sprijinul solutionarii problemei cu care ma confrunt. Imediat ce domnul presedinte va avea "program cu publicul" voi incepe demersurile pentru clarificarea acestei situatii. In plus m-am adresat in scris F.A.P.R. si astept un raspuns oficial si de acolo, raspuns pe care sa-l pot inmana acestui presedinte.
Inca o data va multumesc si va voi tine la curent cu stadiul demersului meu.
"Transmiterea proprietatii asupra imobilului ce face obiectul prezentului contract are loc azi, data autentificarii actului (18.10.2007), iar intrarea in posesie va avea lc la data de 25 noiembrie 2007, data pana la care vanzatorii au obligatia de a suporta si achita la zi toate cheltuielile aferente apartamentului (cote de intretinere, energie electrica, s.a)"
Acesta este paragraful din contract si cred ca e in regula? Pot depasi penalitatile cumulate valoarea restantei? Adica daca restanta este de 3500 ron, pot avea cumul de penalitati mai mare decat aceasta valoare, sau e vorba doar de valoarea aplicata pentru fiecare luna de intarziere?
Ce act normativ dispune retinerea fondului de rulment in acesrt caz? Ca sa fac referire la acest lucru trebuie sa am o baza legala. E "dat naibii" presedintele asociatiei...Are raspuna favorabil lui la orice :)) si de aceea trebuie sa fiu documentata, ca sa zic asa...
Ghinion, fondul de rulment a fost ridicat de vanzatori cu o saptamana inainte de a parasi apartamentul...L-au cerut si li s-a restituit. Ar fi trebuit sa fie retinut pana la clarificarea situatiei? A gresit presedintele asociatiei?
Nu am achitat restanta pana acum deoarece am "discutat" cu presedintele asociatiei si am cazut de acord ca el va suna fostul proprietar si va incerca sa obtina de la acesta plata sumei. Acest lucru nu s-a intamplat si, normal, au inceput sa decurga penalizari. Problema este acum ca penalizarile nu sunt evidentiate undeva, cumulat, separat de intretinere. Calculul e defalcat in fiecare luna, se evidentiaza la fiecare rubrica suma si la sfarsit se face un total care include si penalitatile. Nu ar trebui ca acestea sa fie undeva, dupa totalul aferent fiecarei luni si sa se vada clar si suma lor totala? Exista un model de lista aprobat sau fiecare administrator face ce vrea? Au trecut 8 luni de atunci si problema nu s-a solutionat. Ce sa fac in acest caz?
Adeverinta de care vorbeam a fost eliberata dar valabilitatea datelor inscrise in ea era pana la 18.10. Apartamentul a fost achizitionat cu un credit ipotecar si banca a solicitat acest lucru (probabil ca se solicita si in cazul tranzactiei cu cash?). Deci notarul a solicitat adeverinta valabila la data semnarii, data care nu coincide cu punerea efectiv in posesie. In acest caz e vinovat si administratorul?
Am citit acea lege. Ea spune clar ca datoriile trebuiesc achitate de catre proprietar si ca presedintele asociatiei se poate intoarce in instanta impotriva proprietarului. In perioada 18.10 - 25.11.2008 eu eram proprietarul, contractul fiind semnat in 18.10. Dar in acest contract, asa cum am precizat, se specifica clar ca data intrarii efective in posesie va fi 25.11. Pot dovedi acest fapt deoarece i-am convons sa rezilieze contractul cu electrica si sa desfiinteze contoarul de lumina. Acesta a fost scos de catre cei de la electrica la cererea fostului proprietar si repus la cererea mea. Pot face dovada chiar prin semnatura lor pe documentele de reziliere de contract de la electrica. Acum intrebarea mea este daca eu trebuie sa ma intorc impotriva vanzatorilor dandu-i in judecata pentru nerespectarea termenelor si clauzelor din contract sau presedintele asociaiei? Acesta din urma spune ca nu este treaba lui sa urmareasca achitarea datoriilor, datorii care, din punctul lui de vedere sunt produse de "apartament" si nu de persoanele care au locuit in apartament la acel moment. Credeti ca as putea sa obtin un raspuns oficial de la Federatia Asociatiilor de Proprietari din Romania? Ar merita sa incerc la ei?
Buna ziua,
Ma aflu in situatia de a fi achizitionat un apartament in luna octombrie 2007. La semnarea contractului de vanzare-cumparare in fata notarului, respectiv la data de 18.10.2007, vanzatorii au prezentat adeverinta eliberata de catre presedintele asociatiei de proprietari, adeverinta prin care dovedeau ca si-au achitat datoriile la intretinere la zi. De asemenea in contract se specifica faptul ca data intrarii in posesie va fi data de 25.11.2007, data pana la care vanzatorii au obligatia de a achita la zi toate datoriile. Inscrierea mea in registrul de evidenta a proprietarilor a avut loc cu data de 01.12.2007, in baza unei solicitari scrise pe care am inmanat-o presedintelui asociatiei, solicitare care nu mi s-a returnat cu un numar de inregistrare sa cu o confirmare a inregistrarii ei. In luna decembrie am fost instiintati de catre presedintele asociatiei de faptul ca fostii proprietari aveau de achitat o cota la intretinere pentru perioada cuprinsa intre data semnarii contractului si data punerii efectiv in posesie. I-am adus la cunostinta clauzele din contract inmanandu-i o copie a acestuia si l-am instiintat ca nu sunt de acord sa achit o datorie care nu imi apartine. Raspunsul lui a fost ca este "datortia apartamentului" si, mai mult, a inceput sa imi perceapa penalitati, penalitati pe care le introduce lunar in cota de intretinere.
As dori sa ma ajutati in sensul clarificarii modalitatii de evidentiere a penalitatilor. Acestea trebuie evidentiate separat sau incluse in cuantumul intretinerii? Suma tuturor penalitatilor nu trebuie sa depaseasca valoarea datoriei sau suma perceputa lunar? Cine trebuie sa suporte aceste penalitati si cum pot face sa ii determin pe fostii proprietari sa-si achite datoria si penalitatile?
Multumesc,