Buna ziua, lucrez intr-o firma unde activitatea se desfasoara 24/7, luni-duminica, 365 zile/an iar repartizarea programului de munca se face inegal, 8 ore/zi in intervalul orar in care proiectul isi desfasoara activitatea (in cazul meu 7-23), iar durata timpului de munca este de 8ore/zi, 40/ore/saptamana. In conditiile date, rezulta ca fiecare angajat va avea un program astfel facut incat sa acopere si zile de weekend, dar respectand norma lunara si zilele libere, iar programul de lucru este structurat in 2 ture (7-15:30 si 14:30-23 cu pauze incluse). In conditiile date rezulta un program inegal de munca saptamanal (uneori 7 zile consecutive urmate de 2 zile libere) pentru a se putea face schimbul pe weekend astfel incat fiecare angajat sa aiba si weekend liber, dar si weekend lucrat. Conform contractului, programul trebuie comunicat si afisat, ceea ce se face, dar acest lucru se intampla in permanenta in ultimele 3-4 zile ale lunii in curs pentru luna urmatoare. Cum nu exista nici o previziune sau regula in privinta alocarii turei de dimineata /dupa amiaza ori ce weekenduri urmeaza a fi libere/lucrate, este aproape imposibil ca cineva sa isi poata planifca lucruri personale in orele/zilele libere (cum ar fi programari la medic, participarea la evenimente culturale ori de alta natura, etc). Cu alte cuvinte nu stii cand lucrezi dimineata sau dupa amiaza, care weekend e liber sau care zile din saptamana vor fi libere. In plus, ni se cere sa ne comunicam preferintele pe doua luni in avans, dar fara garantia ca acestea vor fi respectate, dar niciodata nu se primeste programul pe 2 luni in avans, ci lunar iar orice schimbare depinde de gasirea unui alt coleg cu program simetric saptamanal care sa accepte schimbarea.
Intrebarea mea este daca este legal ca un astfel de program sa fie comunicat cu numai cu 3-4 zile inainte facand astfel extrem de dificila orice fel de programare a vietii particulare in afara orelor de program? De asemenea, in ce masura este legal refuzul schimbarii programului pt o singura zi sub pretextul ca nu se respecta cele 12 ore intre cele 2 schimburi consecutive (de ex o zi 14:30-23 si a doua zi 7-14:30) ori cele 2 zile libere consecutive saptamanal? Exista vreo norma legala care stabileste cu cat timp inainte trebuie comunicat un astfel de program inegal/flexibil? Multumesc.
Este greu de apreciat pentru ca nu am mai multe detalii si nu as stii in ce mod am fost impactata, daca si de catre cine. Dar cand afli ca e posibil ca date extrem de senzitive precum cele ale unui act de identitate, adresa etc ar fi putut ajunge pe mana cine stie cui, nevoia de mai multe informatii devine necesara. M-ar fi interesat sa stiu daca am dreptul sa le solicit mai multe detalii si daca sunt obligati sa le ofere.
Buna ziua,
Am primit un email din partea unei companii prin care am fost notificata ca aceasta a fost tinta unui atac cibernetic (!) care a condus la scurgerea unr date personale printre care nume, adresa, nationalitate, pasaport, data de nastere, deci cam tot ce se poate afla despre o persoana. Presupun ca mesajul nu este doar unul general, ci inclin sa cred ca sunt una dintre persoanele ale caror date au fost divulgate (chiar si fara intentie) avand in vedere faptul ca in situatii de acest gen orice entitate care prelucreaza date cu caracter personal este obligata sa notifice persoanele afectate. As dori sa stiu ce ar trebui sa fac in acest caz , se impune vreo actiune din partea mea sau este recomandata vreuna? Cum as putea sti daca cineva foloseste datele astfel obtinute in mod fraudulos? Multumesc.
Am un bilet de avion care a fost anulat anul trecut in urma restrictiilor de calatorie in contextul pandemiei (zbor anulat), pentru care am cerut returnarea banilor. De la termenul initial de 15 zile, perioada de returnare a fost amanata la 45 de zile, apoi 90 de zile conform reglementarilor IATA, dar banii nu au fostreturnati nici pana in ziua de azi. De la 90 de zile la 9 luni mi se pare un termen cam lung. In plus, compania aeriana a refuzat orice alta alternativa pe care am solicitat-o in acest timp (schimbare de bilet sau voucher). Exista vreun termen legal in care sunt obligati sa restituie banii si daca da, care este acesta? De asemenea, exista si o alta varianta in afara de reclamatie la ANCP si eventual actiune in instanta de a recupera banii? Care este autoritatea judiciara careia ar trebui sa ma adresez? Multumesc