Am un bilet de avion care a fost anulat anul trecut in urma restrictiilor de calatorie in contextul pandemiei (zbor anulat), pentru care am cerut returnarea banilor. De la termenul initial de 15 zile, perioada de returnare a fost amanata la 45 de zile, apoi 90 de zile conform reglementarilor IATA, dar banii nu au fostreturnati nici pana in ziua de azi. De la 90 de zile la 9 luni mi se pare un termen cam lung. In plus, compania aeriana a refuzat orice alta alternativa pe care am solicitat-o in acest timp (schimbare de bilet sau voucher). Exista vreun termen legal in care sunt obligati sa restituie banii si daca da, care este acesta? De asemenea, exista si o alta varianta in afara de reclamatie la ANCP si eventual actiune in instanta de a recupera banii? Care este autoritatea judiciara careia ar trebui sa ma adresez? Multumesc
Bună seara,
Notificați compania aeriana sa va returneze suma de bani, în conformitate cu REGULAMENTUL (CE) NR. 261/2004 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 11 februarie 2004, de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, unde, la art. 8, al. (1), lit. a), se mentioneaza clar faptul ca, plata se efectuează în termen de 7 zile de la anularea zborului. În caz contrar, va puteți adresa instantei de judecata.
Succes!