Inainte de pandemie am achizitionat prin intermediul unei agentii de turism bilete de avion la o companie aeriana. A venit pandemia si zborurile respective au fost anulate. Am contactat atat agentia de turism cat si operatorul aerian pentru returnarea banilor, dar nici vorba de asa ceva. Compania aeriana s-a scuzat pentru ca nu a semnat cu mine respectivul contract, ci cu agentia, iar agentia minte ca cere bani de la operatorul aerian si imi ofera in schimb voucher pentru orice alta destinatie.
Am incercat sa discut cu cei de la ANPC, care mi-au ras in nas.
Bună seara,
Notificați agenția sa va returneze suma de bani, în conformitate cu REGULAMENTUL (CE) NR. 261/2004 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 11 februarie 2004, de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, unde, la art. 8, al. (1), lit. a), se mentioneaza clar faptul ca, plata se efectuează în termen de 7 zile de la anularea zborului. În caz contrar, va puteți adresa instantei de judecata.
Succes!