avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 833 soluții astăzi
Forum Activitate Lilica Enache

Activitate Lilica Enache

Construire gard - vecin recalcitrant

Buna ziua,

Va cer ajutorul intr-o problema, deoarece dorim ca totul sa fie cat mai legal.
Am cumparat un teren care are un drum lateral de servitute, si la capatul caruia avem un vecin. Poarta lui de intrare nu este pe drumul de servitute ci pe acest teren, care a fost viran si pe care noi l-am achizitionat.
Vecinul a fost de fata la ambele masuratori topografice cand i-am spus care sunt limitele vecinatatii. Drumul de servitute se opreste in magazia lui, prin urmare el va trebui sa o darame, conform noilor granite. Dar, in spirit de buna intelegere i-am promis ca o sa-i lasam loc sa intre cu masina iar el sa isi mute poarta numai cu vreo 10 metri, fara niciun fel de pretentie, tocmai ca sa nu isi darame magazia.
Cand am ajuns cu oamenii pe teren sa ne apucam sa delimitam proprietatea a iesit sa ne injure si sa ne vorbeasca urat si ulterior ne-a spus ca ne-a dat in judecata ca nu ii lasam loc de trecere.
A avut 8 luni la dispozitie din momentul in care l-am anuntat de intentia de cumparare, si pana la semnarea actelor, sa vorbeasca cu persoana care ne-a vandut terenul si sa cumpere de la ea o portiune de teren pe care o considera necesara pentru a intra in curte, dar nu a avut nicio explicatie de ce nu a facut asta.
Noi dorim sa construim asa cum ne-am inteles, lasandu-i acel loc de trecere, tocmai pentru a nu mai avea batai de cap, dar intrebarea este daca este legal sa continuam constructia gardului sau avem nevoie de o hotarare judecatoreasca daca ii obstructionam accesul in curte?
Gardul pe care dorim sa il construim e simplu, din plasa si stalpi iar poarta vecinului este un simulacru de poarta facuta din 3 scanduri orizontale care se poate muta usor, numai ca el refuza acest lucru.

Multumesc,

L Enache



Update:

Dupa multe telefoane, e-mailuri si contactarea inclusiv a managementului superior, am reusit returnarea produsului si recuperarea banilor.
A fost un proces anevoios, pe care nu il recomand nimanui. In lumina celor intamplate, voi fi foarte atenta cu achizitiile on-line de acum incolo.
Va expun pe scurt problema.
In 5 Ianuarie anul acesta am facut comanda la Vivre de un produs, pe care l-am si achitat on-line. Produsul a ajuns in data de 8 Ianuarie. Fiind ocupata, l-am deschis abia dupa 2 ore si am constatat ca mi s-a trimis alt produs. Am intrat pe site si am completat formularul de retur. Nu am facut print-screen-uri, nu m-am gandit ca ar fi nevoie.
Am fost contactata a doua zi de cineva de la ei si mi s-a spus ca vor trimite pe cineva sa ridice pachetul.
Nu a venit nimeni.
De aici urmeaza o serie intreaga de telefoane si e-mailuri trimise in care mi se justifica ca produsul a fost trimis de un furnizor cu care ei colaboreaza (VidaXL) si ca acestia trebuie sa il ridice. Bineinteles, nu a venit nimeni nici din partea lor. Am incercat sa ii contactez telefonic si prin e-mail dar nu am obtinut niciun raspuns.
In continuare, Vivre (cei carora le-am facut plata si de la care am cumparat produsul) spun ca nu e de competenta lor. Refuza sa ma puna in legatura cu vreun manager si trimit aceleasi mail-uri standard cu "ne pare rau pentru situatia neplacuta" si ca tin legatura cu furnizorul respectiv. Intre timp a trecut o luna de cand dureaza acest ping-pong intre mine si ei. Ideea este ca pe mine nu ma intereseaza cine este furnizorul lor. Plata si comanda am facut-o la Vivre iar ei trebuiau sa trimita curier pentru retur.
M-am interesat si de VidaXL. Pe pagina lor de FB sunt foarte multe plangeri legate de livrari gresite, produse platite si neprimite, marfa neprimita inapoi.
Am facut plangere si la ANPC dar nu am primit niciun raspuns.
Consider ca este un caz de inselaciune si doresc foarte mult sa imi recuperez banii si sa scap de produsul de care nu am nevoie.
Ce cale legala am la dispozitie pentru a rezolva problema?

Va multumesc,
Lilica Enache