Presedinte de bloc nu avem. Cel care a fost a decedat si altul nu vrea sa fie. Nu vine nimeni sa intrebe sau sa discute ceva cum se facea pe vremuri, se pune un afis ca toata lumea sa se buluceasca la administratie sa semneze, fie ca vrei, fie ca nu.
Ca sa stim cum functioneaza administratia unde putem citi? Legile sunt ambigui, administratorul le interpreteaza cum vrea.
Unde gasesc modul de calcul al intretinerii? Programul bloc-manager are greseli sau administratorul nu stie sa-l foloseasca. L-am prins ca nu stie sa adune, evident tot in detrimentul locatarilor. Dupa ce le-am spus au corectat. Chiar trebuie sa verificam cum se calculeaza ca sa nu ne jupoaie? La unii locatari au gresit si cu 150 lei. Bani pe care locatarul care nu verifica ii plateste si se duc in neant.
Reparatii trebuie facute, dar listele contin 2 parti mari: cheltuiala din luna trecuta si fondurile care se constituie separat. Nu trebuie introdusa cheltuiala viitoare in totalul cheltuielii trecute. Nu este clar?
Nu se cheltuiesc banii pentru reparatii executate deja. Scrie clar la explicatii: "rata pentru reparatie acoperis". Acea reparatie care nu a inceput inca datorita vremii.
Iar daca a fost o reparatie, nu ar trebui sa specifice ce s-a reparat? Iau bani asa fara sa spuna pentru ce? Trebuie sa se duca fiecare locatar sa intrebe, acum pe pandemie? Nu pot afisa langa intretinere pentru ce s-au cheltuit banii ca sa vada toata lumea?
Daca ar fi 50 lei/mp ar fi bine, insa valoarea pe care o cer este aproape 64000 lei pentru cam 220mp.
Si am mai vazut ceva pe la vecini, unii platesc ceva din restanta, cate putin in fiecare luna dar niciodata integral, si nu li se mai calculeaza penalizare deloc.
E corect?
Pai aici sunt niste probleme.
Adica Fondul de reparatii este Fond ce se consituie in vederea unor reparatii ce se vor executa, dar de ce imi trece acesti bani la reparatii in luna trecuta ca si cum s-ar fi executat deja?
In ce baza? Ca nu are factura, daca nu s-a executat nimic, nici macar nu a inceput lucrarea. Este vorba de acoperis, care nu se poate face acum cand ninge si ploua, ci la vara.
Ar trebui sa treaca la fond de reparatii, nu la reparatii executate.
Aici nu este o ilegalitate?
Apoi, asociatia nu a introdus in program valoarea fondului de reparatii existent, il tine separat pe hartie. In schimb cere 150 lei cand eu deja am 472 lei la fondul de reparatii.
A cerut in fiecare an si de aceea am 472 acum. Altii nu au platit deloc si lor nu le mai aplica penalitati, au fondul zero.
Inteleg ca se constituie un fond de reparatii, dar sa fie la fel pentru toti, nu dupa ochi frumosi.
Vi se pare normal sau legal?
Adunarea generala nu s-a mai tinut din cauza pandemiei. Totusi decizii se iau si salariile lor cresc.
E normal?
Asociatia de proprietari din care fac parte nu stie cum sa jupoaie mai mult pe proprietari.
A infiintat tot felul de rubrici in tabelul de intretinere, unele fara noima. In plus, face niste lucruri care mi se par ilegale si as avea nevoie de un raspuns oficial si documentat.
Ultima gaselnita este aberanta: s-a introdus o rubrica denumita fond penalizare si una restanta penalizare.
FOND PENALIZARE? Cum adica?
Exista o rubrica REPARATII care intra in calculul intretinerii lunare.
Aici se fac alte nereguli. Se trec sume pentru reparatii ce sunt prevazute a fi efectuate in viitor, peste cateva luni, dar se trec in luna curenta, si, culmea, cere si PENALIZARE daca nu platesti o suma care nu s-a cheltuit inca.
Apoi exista 5 tipuri de RESTANTE:
- intretinere
- fond rulment
- fond reparatii
- fond penalizare
- restanta penalizare